Budimir: Sazorilo je vrijeme da se intenzivira povratak Hrvata i Bošnjaka na prostore RS

238

Predsjednik Federacije BiH Živko Budimir je sa biskupom banjalučkim Franjom Komaricom razgovarao o položaju Hrvata u Republici Srpskoj kao i načinu rješavanja njihove problematike.

porusene-kuce-derventa
Derventa

Predsjednik Budimir je, kako je priopćeno iz njegovog ureda za odnose s javnošću, kazao da je sazrelo vrijeme u kojem će se početi intenzivirati povratak Hrvata i Bošnjaka na prostore Republike Srpske.

Biskup Komarica je iznio i niz problema sa kojima se svakodnevno susreće, a jedan od njih je i problem funkcioniranja Katoličkog školskog centra, koji se unatoč najboljim postignutim rezultatima od svih škola u Republici Srpskoj, već osam godina, svoga djelovanja ne nalazi na proračunu RS-a, pa mu zbog nemogućnosti financiranja uskoro prijeti i zatvaranje.

“Obraćao sam se svim relevantnim institucijama ali nisam dobio nikakav odgovor što dovoljno govori da nemaju interes da se taj problem riješi”, kazao je biskup Komarica, pozdravljajući posjet predsjednika FBiH Živka Budimira Banja Luci te se zahvalio na njegovom zanimanju za Hrvate s područja RS-a i želji da pomogne da se povratak napokon počne intenzivnije rješavati.

U priopćenju iz Ureda za odnose s javnošću predsjednika FBiH se navodi da je biskup Komarica čestitao Budimiru na njegovom dostojanstvenom držanju tijekom uhićenja.

Bljesak

facebook komentari

  • Serbinum

    Proslo je 18 godina,ko se mislio vratiti on se dosad vratio.U svakom slucaju Hrvati su dobrodosli u RS…….Bar sto se mene tice.Mogu i Bosnjaci samo ako ne nose kratke hlacice zvane trofrtaljke,kao Srka.

    • kvot

      Vratili su se svi koji su htjeli.
      Baš bi volio da vidim kako Hrvati napuštaju srpske kuće u Slavoniji,
      koje je Hrvatska otkupila za smješne pare
      i kako se isti vraćaju u brda Srednje Bosne.
      Sada iz EU da se vrate u sela između Teslića i Travnika.
      Nevjerovatan cinizam u Hrvata!!!!

      • mene strah da se taj povratak ne svede na ono ko po bosni.. vrate se starosjedioci pa im navečer pošalju batinaše, pljačkaše ko fol izoliran slučaj.. pa i sami ste svjedoci tih događaja i napisa

        • kvot

          ŽiFko u strahu od prdekane lupa gluposti.
          Znamo istinu i ti i ja.
          Srbi neće u FBiH,
          Hrvati neće u RS i u dio FBiH s muslimanskom većinom.
          Muslimani su pravi heroji povratka.
          Nađi na karti selo VELIKA.
          Otprilike na pola puta između Doboja i Dervente.
          Tu se desio povratak preko 80%.
          Sa svih strana je to selo okruženo hrvatskim selima,
          ali u njima nema nikoga.
          Tako da ta priča o opstrukciji vlasti RS-a pada u vodu.
          ŽiFko se kao svaki utopljenik hvata za slamku.

          P.S. To što si pisao da te strah,
          stari je običaj u naših komšija.
          Sličnu taktiku primjenjuju i šiptari.

          • događalo se… starci se vrate umrijeti na rodnoj grudi.. kreteni ih u noći prebiju… Za mene je tko udari na staro čeljade zločinac par ekselans.. ne bi mi ga bilo žao.. da ne kažem šta

          • Serbinum

            Jeste se događalo,priznajem,ali ne kod nas.Možda kad se vratite kod “vašeg cvijeća”,podivljalo brate,slabo zalivate i plijevite.

          • kvot

            Prije par dana sam gledao kakve strahote čine Srbima povratnicima u Kalesiju.
            Opstrukcija je potpuna od opštinskih vlasti.
            Nama prezentuju povratak u TZ, ZE ili SA.
            A šta je sa onim selima u brdima i bosanskim kasabama,
            tamo gdje ni policija ne smije ući?!
            Živko licemjer.

          • kvot

            Slažem se s tobom u tvojoj izjavi i to bez daljnjeg.
            Napad na slabijeg od sebe, je čin kukavice.

            Zanima me, da li se ti slažeš sa mojim komentarom.
            Želim da o tome prodiskutujemo.
            Lako je ljudima podijeliti donacije u građevinskom materijalu,
            popraviti im porušene i opljačkane kuće.
            Sigurnost povratnika u RS nije ništa gora u odnosu na Srbe.
            Pitanje svih pitanja je posao.
            Hrvata iz Modrana, koji ima austrijsko državljanstvo i posao u Lincu, nećeš ni puškom vratiti da živi u rodnom selu.
            To je moje mišljenje.
            Muslimanima opet skidam kapu po ovom pitanju!
            Sjećaš li se rahmetli Bracike?
            Umro je, ali je učinio nešto.

          • Tko se želi vratiti trebalo bi mu biti omogućeno.. Tko ne želi, njegova stvar! Nitko ni nas ne drži za ‘rep’ ovdje u BiH! Volja nas otić volja ostat, ja osobno želim graditi život ovdje gdje sam rođen. Graditi život dostojan čovjeka, u miru, u zdravoj i kulturnoj sredini gdje će djeci i potomcima biti omogućeno ugodno djetinjstvo, školovanje na jezicima koje oni žele, Udaja i ženidba pod barjakom koji oni žele, bez da ih netko kamenuje! i slično.. Nostalgija vuče mnoge ljude u krajeve gdje su živjeli, nije stvar ni u cigli niti u malteru, stvar je u slobodi biti ono što jesi na svojoj zemlji pa makar ona bila u RS u Kalesiji u Hercegovini…

          • kvot

            Tvrdim odgovorno da se u RS-u ne vrši opstrukcija povratka.
            Takođe ti ponavljam da se Srbi i Hrvati rjeđe odlučuju na povrata,
            za razliku od muslimana.
            Ni “cigla u zidu”, ni sloboda nija sporna.
            Problem je posao za povratnike,
            doduše ovde je svima problem posao.

            Čudi me da ti svjestan i normalan,
            ne želiš da me razumiješ.

            Vlada FBiH i kantona nema ustavom zagarantovan broj srpskih članova.
            U FBiH muslimani biraju hrvatskog člana predsjedništva.
            Ni to vam izgleda više nije problem?

            JOŠ JEDNOM.
            Budimir skreće pažnju sa sebe i napada na Srbe ( a na koga drugog )!?
            Iz koje ono stranke dođe pomilovatelj?

          • Razumijemo se ja i ti Kvote…. jbga nije na nama da određujemo.. ja garantiram da si i ti za normalan suživot.. al eto imamo nekakve posrane predstavnike u vlasti.. oni odlučuju! Mi pojedinci, na nama je da damo svoj sitni ali veliki obolk suživota.. ne mrziti ili nedaj bože udariti na drugog.. i to je to… Ja sam u RS stekao prijatelje i ljude od povjerenja, u banja luci se osjecam ‘domaci’.. i to je to.. i ti da dođeš u Široki sa normalnim namjerama ništa ti ne bi falilo.. bio bi počašćen i sl…

          • kvot

            U mojoj okolini žive povratnici muslimani i Hrvati (doduše u manjem broju su se vratili).
            Žive Srbi, izbjeglice iz FBiH i RSK.
            Ali na te sve ljude, barem ja, ne gledam da su povratnici ili izbjeglice.
            Gledam ih da su građani zajednice kojoj i ja pripadam.
            18 godina je od završetka rata i sada nekome lupati etikete:
            -povratnik
            -izbjeglica,
            mislim da je bezobrazno i zlonamjerno.
            Ljudima treba posla i ekonomske sigurnosti.
            Ovi što su otišli u treće zemlje,
            imaju to tamo i neće ljudi da se vraćaju u ovako nesređeno društvo.
            Nije li neki dan protektorat bih proglašen za najsiromašnije društvo u Evropi.
            Kako ćeš Hrvata ili Srbina koji se skrasio na N. Zelandu, Kanadi, Norveškoj, sada nagovoriti da se vrati u neku bosanskohercegovačku guduru?
            Koliko ima ljudi da su izbjegli s teritorije, na kojoj su bili u nacionalnoj većini?
            Šta o njima misli vrli i milostivi ŽiFko?

          • u mojoj okolini žive normalno ne samo povratnici nego novopridošlice.. i neka ih.. nitko im ‘a’ nije rekao niti će.. ajmo graditi normalnu okolinu i uređeno društvo..

          • kvot

            Ajde!
            Ali svako za sebe u svom entitetu,
            gdje će ona druga dva naroda imati sva zakonom zagarantovana prava.
            Projekat “unitarna” kod mene ne prolazi.

          • peppermintt

            eh lilith to smao može kod na stako
            nećeš ti nać u recimo u Vakufu da može doć radit Hrvat, a Široki ih prepun
            ili iz istočne Hercegovine sve više firmi se okreću Mostaru, di će drugo ? a taj isti Mostar je razoren iz te iste istočne, a nitko nije odgovarao za to niti ej platio ratnu štetu niti odgovarao za tisuće ubijenih, ranjenih, silovanih ?

            i onda se misliš, Bože hvala ti što smo mi ljudi bez zlog pamćenja 🙂 to je blagoslov 🙂

          • Crnostrig

            maloprije sam pročitao komentar jednog lika s ‘leve strane’ Neretve.. pogledaj kakve gluposti i laži piše: ” mjastore i ja sam vjerovao da je u širokom mirno i lijepo jer sam dosta
            puta bio gore sto posebno sto sa familijom i pozanjem dosta lčjudi odzgo .Isao sam u Sjemenarnu isao sam u Dionu(mislim da se tako zvala tamo kraj autobusne stanice gsje Miškić parkira) isao sam u Mepas dok je jos onaj stari bio bez onog sto su sada nadogradili i zaista nije bilo nikvih problema ali sam ostao zatecen kad sam gostjuci sa veležom bio napadnut ama bas bez ikakvog povoda svim i svacim su nas gadjali cak nas
            je jedan dedo star jedno 70 godina gadjao kamenom.Tu mrznu ljudi na licu nisam mogao shvatiti taj naboj ubij zakolji itd itd ja sam se frapirao a godinama sam ljudima razbijao predrasude o širokom o ljudima a sada oni mene hakaju eto ti sirokog itd ako me shvatas.Nikada nisam shvatio zasto smo napadnuti jer zaista nisam vidio da su Veležovci negdje napali sirokobrijezane .U Vrapcicima su godinama slobodno mogli
            doci a to sto se navijaci rijecima gadjaju to su normalne stvari za nas mentalitet itd.Nije proslo ni 15 dana u Širkom je izbio nered kada je upucan VEdran puljic necu polemizirati ko je kriv i sta se sve tu desilo al garantujem da se to moglo rijesiti na vise nacina u kojima ne bi bilo ni nereda ni poginulih ni razbijenih kuca ni prepadnutih očeva i majki ni ti ranjenih i razbijenih auta .Sta se desilo tim ljudima iz Sirkog brijega jeli to politika jel to nesto drugo neznam ali znam da nisu isti.”

          • peppermintt

            klasika propagande “dobrih bošnjana ”
            nitko nikog ne dira ali provokacije ne dolaze u obzir

          • Bollero

            Hayvanluk im je došao sa Platformom u bossomaniju. Neizlječiva bolest.

          • peppermintt

            “Gledam ih da su građani zajednice kojoj i ja pripadam.”
            sad tako, a 91,92,93,94,95 ???

          • kvot

            Ne nabacuj mi nešto što nisam izjavio.
            Glupe su ti insinuacije koje mi podbacuješ.
            Ja sam ’92. ’93. ’94. ’95. proveo ili u šumi ili djelom u bolnici.
            Nisam ganjao civile, babe i djecu po ulici.
            Bezveze me prozivaš i praviše od mene ono što nisam.

          • peppermintt

            jesam li ja po jasenovcu tako “skakala ” ?a ti uporno ponavljaš to vrime u replikama meni
            navodim ove godine jer je i isprid 95-e bilo “događaja ”
            kojih to ?

          • kvot

            Imaš gadnu naviku,
            istorija ti počinje 1991.
            Slična si onom debilu Srki.

            Njegova je teorija:
            -što je bilo za vrijeme II sv. rata, bilo je. Ne treba ponovo da se spominje, da se duhovi prošlosti ne probude.

            Po toj logici ne treba spominjati ni poslednji sukob,
            gdje ste opet vi izazvali građansko-vjerski rat,
            tako što ste Srbe u SR Hrvatskoj preko noći proglasili nacionalnom manjinom.

            Pitao sam te jednom, a ti nisi imala odgovor.

            Šta ste vi Hrvati i Slovenci unjeli 1918 u Kraljevinu SHS?
            Srbija je unjela svoju međunarodno priznatu državnost.
            Unjela je teritorije koje je dobila od Mađarske, kao ratnu reparaciju. Po AVNOJ-evskim granicama Hrvatima pripade dio te teritorije.

            Unjeli ste strah, da ponovo ne postanete austrijsko roblje.
            Na račun Jugoslavije dobište i Istru i svu Dalmaciju.
            Dalmaciju koju Pavelić pokloni Benitu.

          • peppermintt

            mogu se vratit npr. u vrime kad su nam Srbi u skupšiti Srbije pobili stranačke prvake
            ili možda u vrime Vlaškog statuta
            ili možda u nedavne godine 60-te kad je Banja Luka bila većinski nastanjena Hrvatskim življem
            ili možda do pećinskih ljudi
            vidiš izbora koliko želiš, ne počinje povijest ni 41-e

            90-te su godine kad smo mi tu živi, sudjelujemo u našoj životnoj stvarnosti i imamo uticaj na nju
            na prošlost nemamo

          • kvot

            To je bio zločin u Skupštini Kraljevine Jugoslavije.
            Banja Luke što se tiče, tu je najbolje da pišeš o ustaškom zločinu, nad civilima srpske nacionalnosti početkom 1942. godine. Jedino ste tada mogli imati većinu, jer su Srbi bili deportovani u Jasenovac i ostala stratišta.
            Sada ću ti predstaviti rezultate popisa iz četiri različita perioda i tri različite vlasti koje su sprovodile popis.

            Popis stanovništva 1879. godine koje su uradile austro-ugarske vlasti, pokazuje sljedeće podatke:

            Grčki-pravoslavci (SRBI):
            -496.485 ili 42,88%

            Muslimani:
            -448.613 ili 38,73%

            Rimokatolici (HRVATI):
            -209.391 ili 18,08%

            Popis stanovništva u Bosni i Hercegovini je izvršen 1910. godine. Po popisu u BiH živjelo je 1.898.044 stanovnika.

            Srbi pravoslavci:
            -825.418 ili 43,49%

            Muslimani:
            -612.137 ili 32,25%

            Hrvati katolici:
            -434.061 ili 22,87%

            Židovi:
            -11.868 ili 0,62%

            Ostali:
            -14.560 ili 0.77%

            Popis iz 1931. godine u Kraljevini Jugoslaviji:

            Po vjerskom opredjeljenju u Bosni i u Hercegovni zajedno je popisano 2.323.555 stanovnika:

            1.028.139 pravoslavnih ili 44.25%

            muslimana 718.079 ili 30.90

            rimokatolika 547.949 ili 23.58%

            Po vjerskom opredjeljenju u Bosni je popisano 2.018.220 stanovnika:

            -929.947 pravoslavnih (46.10%)
            -648.038 muslimana (32.10%)
            -410.809 rimokatolika (20.3%)

            Po vjerskom opredjeljenju u Hercegovini je popisano 305.335 stanovnika:
            -98.192 pravoslavnih (32%)
            -70.041 muslimana (22.80%)
            -137.140 rimokatolika (44.80%)

            Možeš primjetiti da je za dvadeset i jednu godinu broj Srba porastao za oko 200.000.
            Hrvata za oko 100.000.
            Muslimana takođe za 100.000

            Popis stanovništva koji se desio 1948. godine donosi zanimljive statističke podatke.

            Srbi:
            -1.136.116 ili 44,29%

            Muslimani(neopredjeljeni)
            -788.403 ili 30,73%

            Hrvati:
            -614.123 ili 23,94%

            Za 17 godina broj Srba je porastao oko 100.000

            Muslimana za oko 80.000

            Dok je broj Hrvata uvećan za nevjerovatnih 200.000

            Dolazimo do zaključka,
            ili su se muslimani popisali kao Hrvati,
            ili II sv. rat po vas Hrvate, nije uopšte bio tragičan koliko vi želite to predstaviti.

            Draga moja djevojčice od danas da znaš,
            Srbi su bili većinski narod na ovim prostorima do 1948. godine.
            A i kasniji popisi, mislim do 1981. godine, to kazuju.
            Mrsko mi je tražiti i opterećivati tvoju dražesnu glavicu.

            Sljedeći puta kad budeš negativno govorila o srbima, o komunizmu i Kraljevini Jugoslaviji sjeti se ovih podataka.

            Ne zaboravi da je mojih Srba u dva svjetska rata nestalo blizu 3 miliona, a bili smo na savezničkoj strani. Što nam nije donjelo nikakvu sreću zadnjih dvadeset godina. Bitnija je bila vaša vjerska pripadnost, od naše savezničke.

            Budeš li nastavila tom logikom:
            “ko je koga više pobio”.
            Nikada mira, na ovim prokletim prostorima, neće biti.

            90-e su takođe prošlost, malo bliža, ali prošlost.
            Jesi li ti spremna gledati i zakoračiti u budućnost?

          • peppermintt

            ti možeš možda govoriti u svoje osobno ime
            ali da je opća klima pozitivna prema povratku u rs naprosto nije istina
            Moguće se onaj iz Linza neće vratit, ali ne smije mu biti otežan pristup bilo čemu
            Ovdje kod nas ima masa ljudi koji bi se rado vratili, istjerani su s svojim plodnih njiva a ovdje žive u par kvadrata stana
            međutim psihologija straha je prisutna, kako ćeš se vratiti i živjeti uz onoga koji ti je prijetio, uzeo tvoje? i sad bi tribali bit opet “dobri ” susjedi ?
            teško je to, traume žive u svima ne može se to tek tako prebrisati
            nitko sretniji od mene ne bi bio, kad teme patnje ne bi bile svakodnevni dio naših života

          • upravo se o tome radi!

          • peppermintt

            strah nego što, lilith triba to otvoreno kazat

          • kvot

            Ja ti kažem,
            dođi kod mene i uvjeri se sopstvenim očima.
            Lako je sjediti tamo u nekom mjestašcu,
            sa 99,8% hrvatskog pučanstva i meni mudrijati.

          • peppermintt

            ja živim u Mostaru

          • kvot

            U hrvatskom dijelu,
            tamo gdje svakodnevno mlatite muslimane.

            “Pogledaj dom svoj anđele,
            skini paučinu s očiju”.
            Što bi rekao pjesnik.

            Počistite svoje dvorište i onda imate pravo držati pridike Srbima.
            A i nisam ništa pogriješio kada sam napisao 99,8% Hrvata,
            samo je u pitanju malo veće mjestašce, gdje se dvije obale mrze k’o nigdje niko.

          • peppermintt

            nasjedaš na propagandu muslimansku o Mostaru
            još ćete bit saveznici-opet

            skini paučinu s očiju i vidjet ćeš tko je započeo rat !

          • kvot

            Rat su počeli Slovenci i Hrvati,
            potpomognuti Austrijom, Njemačkom i Vatikanom.
            Rat su počeli oni koji su rasturali SFRJ.
            To je jasno k’o dan.

          • Bollero

            ” Rat su počeli Slovenci i Hrvati, ”

            Ni milimetar mrduli iz svoje kućice tj. doma kvote.

          • kvot

            Isto kao ja iz svoje.
            A opet me nazivate agresorom.
            Samo zato što sam se branio od nekih tipova iz Rijeke i Karlovca,
            u junu 1992.

          • Bollero

            ” tamo gdje svakodnevno mlatite muslimane. ”

            Moram zaključiti da nemaš pojma o situejš of Starmo.

          • kvot

            Niste li im umlatili spomenik?
            Niko ga više i ne spominje.
            Srbi da su ga zapišali,
            SIPA bi izašla na uviđaj.

          • Bollero

            Spomenik ? Koji ba spomenik- oni moraju sebi staviti u šupljaru da se ne mogu zayebavati u Starmo kao u Rayvosu. Uostalom zato i pjeni Smajkič sa svojom ekipom. I treba da pjeni- Mostar neće dobiti nikada unitarizam iz Rayvosa. Nikad.

          • kvot

            Sećija 98,
            Živko i Željko vam nisu naklonjeni jednonacionalnom Mostaru.

          • Bollero

            Oni niti mogu, a niti će ikada odlučivati o Mostaru. Nijedan kvote.
            To ti sigur kao što je jedan Bog.
            Nitko ne kaže da mora biti jednonacionalni, ali Hrvati imaju pravo na jedno svoje središte- radi ranoteže statusa naroda u BiH.

          • kvot

            Hoćeš reći da hrvatske suze više bole?
            Znaš li ti djevojčice da u Srbiji ima 500.000 izbjeglih Srba?
            Ko njih istjera s njihovih vjekovnih ognjišta?
            Znaš li koliko je njima težak povratak u CRO i FBiH?

            Nisi upućena u te stvari,
            je li tako!?

          • Bollero

            Istjera ih rat koji je poveo JNA kvote. Hebeni strah od odgovornosti za djela JNA je bio krupan. Isti onaj strah koji je nastao drukanjem i logistikom toj oslobodilačko-haubičkoj JNA.

            VBR je bio povremeni…

          • kvot

            Jašta nego,
            strah koji smo imali kada su djeca u banjalučkoj bolnici umirala od nedostatka kisika.
            Strah koji smo doživjeli kada smo mjesec dana bili u potpunom okruženju muslimansko-hrvatskih snaga.
            Zbog toga se desila operacija “Koridor”, koju nazivate agresijom.
            A tri gardijske brigade HV-a, više samostalnih jedinica HOS-a je tada bilo na teritoriji Posavine.
            Nama osporavate pravo na odbranu,
            a sebi dajete pravo za rušenje države-SFRJ.
            Nemoj biti smiješan i optuživati 350.000 ljudi za navodne zločine.
            1995. godine bilo vas je oko 6 miliona, naspram 2 miliona Srba.
            Pomoć ste imali od NATO avijacije i američke šeste flote.
            Vašingtonski sporazum je zaustavio muslimansko-hrvatski rat i dozvolio Hravtima da protjeraju Srbe iz RSK.

          • Bollero

            Taj kisik u BL je dao Karitas i Komarica- koliko da bude jasno.

            Ne polažeš samo ti i Srbi pravo na opstanak SFRJ. Ako smo zajedno stvorili tu SFRJ onda svaki bračni drug ima pravo na razvod braka. Bilo je uistinu stušidno da samo vi sebi silom dozvoljavate opstanak SFRJ. Cijela se Europa mirno podijelila- samo vama vrag nije dao mira. E ne može tako kvote, sada je valjda jasno – jednom za svagda.

          • kvot

            Razišli smo se i meni je drago.
            Daj Bože da se raziđemo i u ovoj paratvorevini.
            Mogli smo se razići kao Češka i Slovačka.
            Je li bila potrebna tolika brzina i bespotrebno proljevanje krvi i da se mrzimo do kraja svijeta.
            Koliko god da pričamo kako je sve iza nas,
            svjesni smo da se mrzimo.
            A oni koji su nas poveli u krvavu avanturu,
            odavno su nahranili crve.

            Opet da ponovim,
            Milojević Živku je bolje da razmišlja kako da Hrvati ostanu.

          • Bollero

            Živkan je nebitan za nas Hrvate, On niti što može učiniti za povratak, a niti ima mandat naroda.

          • kvot

            Sada vidim da imate veći problem,
            nego što je povratak.
            Ostanak i opstanak sa saveznicima je veoma neizvjestan.

          • Bollero

            Za ostanak i opstanak mi se baš ne brinemo u HRHB. Pokazatelji daju spoznaju da je natalitet iznad mortaliteta. Od toga je problem napravila unitaristička haranga iz Rayvosa. Cijela im se pamet i politika zasniva na hargiji.Uostalom, tko ne vjeruje- neka nas proba pomaknuti.

          • kvot

            Čitam ih zadnjih dana.
            Opasno im je zapela za oko vaša “putovnica”.
            Samo ti skrećem pažnju da razmišljaju u tom pravcu,
            tj. da će vas besposlenost pokrenuti na Zapad i njima ostaviti teritoriju.

          • Bollero

            Ljudi iz HRHB imaju svoju imovinu, domove i imanja u BiH. Jedan dio ih radi već godinama u RH i vraća se doma. Neki su toliko blizu granici da svaki dan prelaze granicu. Neki su vikendom samo doma u HR HB. Putovnica RH je naravno danas primamljiva jer se sa njom može bez ikakvih kontrola kroz EU zemlje. Kroz ostatak Europe putovnica znači put bez viza. Pasoš BiH nema takve mogućnosti. RH danas vodi crvena vlast koja je potonula u razumu.
            Valjda će i to na prve izbore da se mijenja.

            Bossi se obuvaju u naš nestanak iz BiH samo u svojim željama i onome što im haberi Rayvos politika. To nema blage veze sa zdravim razumom- vjeruj. Vozdra tebi.

        • Ivana

          vrate se starosjedioci pa im navečer pošalju batinaše, pljačkaše ko fol izoliran slučaj.. pa i sami ste svjedoci tih događaja i napisa
          ___
          naravno da smo svjedoci tih gnusnih događaja i ubistava hrvatskih povratnika u Republici Srpskoj, kako ubistvo starca u Stranjanima kod Banjaluke, kao i zadnji u Boće. Obojica ubijeni iz koristoljublja, ne od Srba već od svojih Hrvata kod zadnjeg još rođak ubijenog. A pojedini hrvatski političari(a i komentatori) ne sačekaše da se slučaj razriješi već odmah krenulo u osude i upiranje prsta u pravcu Srba podizući bezpotrebno tenzije. Kasnije kad su se objelodanila imena ubica, ni muk od istih.

          Kao što je kvot rekao, a to sam više puta iznijela da problem nepovratka Hrvata u RS je isključivo ekonomske prirode, tačnije nezaposlenost od koje zavisi njihova egzistencija .

          Baj de vej, u kontekstu ovoga, zanimljiv si sa svojim provokacijama ali daj prikoči malo, postaješ neuvjerljiv.

          • vej d baj.. nije mi namjera biti uvjerljiv, samo iznosim mišljenje.. slučajeva ima svakakvih.. zgodan primjer je masakar vehabijskog fanatika na hrvatskoj obitelj u konjicu za Božić…

          • peppermintt

            vidiš liliht još nisam čula nekoga iz rs tko bi bio realan i kazao je s vala zasrali smo, nasjeli na nacionalističku propagandu
            neg bi dijelili nama “čvoke ” još mi ne bi tribali pričati o svemu što nas snađe
            ajde i to non stop trube na hrvatskim portalima
            ma vaca je zakon kad kaže, braćo bre bili ste pi*ke bre , ja dodajem i sad su
            😉

          • potrefi podikoji pojedinac među njima.. ali i to neće javno kazat! Nažalost.. Uporni su u svom ‘pravu’

          • peppermintt

            nije to “pravo”
            to je spin
            borba za bolju prošlost
            najgori su mi licemjeri što huškaju iz daleka, di su svoje dupence sklonili
            nek se lipo svi vrate ovdi pa nek dijele s nama teškoće

            ili nek začepe.
            🙂

          • zato sam stavio navodnike.. Spin nego šta!

          • kvot

            Ti si to od rođenja……. :)))
            Ne znam kakva si,
            ali za mene postoji samo dobra i bolja.

          • peppermintt

            ja sam i dobra i bolja
            :))))

          • kvot

            Odlično,
            to mi se više sviđa,
            nego da palamudimo ko je počeo rat.
            Jedan kvalitetni 69 bi sve zadovoljio……… 😀

          • kvot

            To me podsjeća na Iliju Čvorovića,
            onaj dio kada tjera podstanara da prizna da je špijun.
            Tako bi i ti da mi nešto priznamo.

          • Ivana

            nije mi namjera biti uvjerljiv, samo iznosim mišljenje..
            __
            ma naravno..

          • Sinovi_Oluje

            Nemoj da ljutiš Jovanu , mnogo je nervozna još od sitauacije sa ,,kiseonikom ,,

          • peppermintt

            “Kao što je kvot rekao, a to sam više puta iznijela da problem nepovratka Hrvata u RS je isključivo ekonomske prirode,”

            a problem čišćenja nesrba iz rs je kozmetičke prirode jel ?

          • kvot

            A kako se naziva protjerivanje Srba s teritorija koje kontrolišu Hrvati i muslimani?
            Humano preseljenje?
            Jeste li izmislili neki humaniji naziv,
            za protjerivanje 350.000 Srba iz RSK?

          • Trendafil Karanfilov

            Moramo biti iskreni i priznati, da živimo u tvorevini koja je nastala na zločinu i etničkom čišćenju.

          • kvot

            Slažem se da je sadašnja CRO tako nastala.

          • Trendafil Karanfilov

            CRO, RS i FBiH

          • kvot

            Republika Srpska je nastala voljom i odbranom srpskog naroda.
            Nismo htjeli da nam se desi ono,
            što se sada dešava Hrvatima u FBiH.

          • Trendafil Karanfilov

            E ljubavi, dobar si ti dečko, al’ nemoj ba to.Davno se veslo sisalo. Hrvatska je etnički oćišćena od Srba,ali ni približno nisu urađeni toliki zločini kao na području ove usrane zemlje. Ovdje se ba prećeralo i to žešće !!! Pogazila se volja srpskog naroda početkom devedesetih,ali to nije bio razlog za orgijanje.Mada razumijem ovaj naš mentalitet – bolje mi njih, nego oni nas i to je ok…barem šo se mene tiće…ALI – ponavljam, nije se moralo baš toliko ‘prećerivat’

          • Srbin

            preteralo se vaistinu

          • kvot

            Ostao je čamac za pojesti,
            poslije sisanja vesla.
            A stipu meni te fraze tipa:
            -dečko
            -ovo-ono
            -znaš
            -razumiješ.

            Nije zločin protjerati komplet srpsko stanovništvo iz SR Hrvatske?

          • Trendafil Karanfilov

            Etničko čišćenje nije zločin – tko je to rekao???ZLOČIN, NEGO ŠTO !!! A kad kažem da se ‘prećeralo’ , onda mislim na masovna ubistva, silovanja , sakaćenja itd, itd ….A kod nas je toga najviše bilo….ne izuzimajući nikoga .

          • kvot

            Nije mi jasno “koga vas”.
            Ko si ti?
            Neko ko folira da je Srbin?
            Ili si Čeda Jovanović lično?

          • Trendafil Karanfilov

            xaxaxa ovo me podsjeća na ono – kao oni žele da se odcjepe, a mi im kao nedamo…u konkretnom slučaju- ovaj krelac Trendafil me kao za nešto optužuje, a ja se kao za nešto pravdam :)) Inače u zadnje vrijeme svi kao da imaju potrebu da nekog za nešto optužuju ili nedaj bože, da se za nešto pravdaju.Yebena vremena !!!Pitaš me ko sam?! xexexe… moj Kvotu svi smo mi ista govna i to pokazivamo svaki dan, evo već dvadeset i kusur godina. Haj uzdravlje i sve najbolje !!!

          • kvot

            Sam si sebe počastio tim epitetima,
            ali nema veze.
            Nisi bio u toku komentarisanja i upao si k’o pravi padobranac.
            ŽiFko na račun R. Srpske sebi nabija nekakve političke poene.
            Poziva ljude na povratak. Svako ko je normalan ima želju pobjeći odavde.
            ŽiFko nije svjestan da će i ovo malo Hrvata što je ostalo,
            ulaskom CRO u EU,
            pobjeći iz ove “proklete avlije”.
            Ali eto, moraju Srbi biti krivi za nešto.
            Valjda smo krivi i za njegova milovanja.

            Mene što se tiče,
            neka su im sretni puti,
            Hrvatima koji pobjegnu u EU.

          • Trendafil Karanfilov

            Što se Žike- živca tiče, napisao sam komentar pre par dana…i to bi bilo to.

          • jebeš Živka.. Živko je proprdio…. tko ga uopće sluša

          • ja ću Bogami ostat.. a imam i Hrvatsku putovnicu, al još više imam zemlje u Hercegovini! Neću otić zauzinad..

          • kvot

            Svaka čast.
            To poštujem, ali mislim da si u manjini.
            ŽiFko bi trebao da brine, da se hrvatsko “pučanstvo” iz bh ne razleti po svijetu,
            više nego ’92.

          • moda je i reklama i propaganda da odpendalamo odavde… nećemo namjerno.. gdje bi? Bez obzira na poteškoće i sranja, neću odavde nigdje, evo večeras mi je Krupa stukla dviiljade loza u Ljutom Docu.. Štaš, pored svih zajebavanja još i to….

          • kvot

            Šteta!
            Kod mene je bilo nevrijeme, ali bez leda,
            vjetar i kiša.

            Vi u Hercegovini ste u kompaktnoj cjelini,
            u velikoj ste većini,
            CRO vam iza leđa.
            Šta će oni iz Zenice, Usore, Tuzle?
            Neka se HSP-ovac brine o njima.

          • Nek im je Bog na pomoći.. no Nećemo ih ni mi odavde ostaviti na cjedilu, to su naši ljudi. Znam da im nije lako, ali imaju našu potporu! … jbg, nekad je bilo nezgodno živjeti u Hercegovini, sad obratno.. vremena se mijenjaju! Ali ljudstvo ostaje ljudstvo! Čovjek je Čovjek u raznim vremenima i u raznim prostorima… Treba biti Čovjek prije svega, životinja je lako biti

          • Bollero

            ” ŽiFko bi trebao da brine, da se hrvatsko “pučanstvo” iz bh ne razleti po svijetu, ”

            kakav ba Žifko jbt, jesi ti zdravo ? Kojim osnovom on ide u RS da “propagira” povratak Hrvata u RS ? Ima li za to ovlasti sa pozicije dužnosnika FBiH- nema ! Ima li odobrenje svoga naroda koji mu je dao samo dvije tisuće glasova povjerenja – nema ! O čemu dalje da pričamo – o ublehama tipa ” neću izdat ja ” !? To može povjerovati samo klasični debyl. Puna nam je čuka više tih ublehaša bez ikakvog rezultata ! Njega i takvih kao on.

          • kvot

            Ja sam odlično,
            ali i mene nervira ovaj pajac.
            Treba da ide u prdekanu i vi mu dajete medijsku pažnju.
            Do juče ste svi bili protiv njega,
            a sada se ovde njegova riječ čuje kao nekoga ko će popraviti “hrvatsko pitanje” u tzv. državi bih.
            Sam broj komentara govori da sam u pravu.
            Minorna ličnost je dobila pažnju, jer se tobože brine za Hrvate.

          • Bollero

            Dobiva pozornosti točno onoliko koliko je ugazio u blato. I u tome kontekstu. Ni manje ni više.

          • Bollero

            Ništa osobno kvote s moje strane. Samo se malo pričamo fakata.
            Voma mi je drago da si dobro. Cijenim te najviše kao stručnjaka za piramidalno kulturno naslijeđe u BiH. Također i za visoke zgrade kao avazov toranj- uzmam kesu, uzmam papir…raspad sistema ! 🙂

          • kvot

            Nema nikakvih problema i nema potrebe za teškim riječima i ispadima.
            Mislim da je ljudski razgovarati.
            Svaka psovka će degradirati dalji dijalog.

          • Bollero

            Čini se da nije bilo psovki, ni sa jedne strane. Ja to ne upražnjavam nikada prvi. Dijalog je čini se bio na razini kulture- do sada.

          • kvot

            Ne, sve je kako i treba da bude.
            Samo sam se nadovezao, na tvoj prijašnji komentar,
            na prve 2-3 rečenice.

          • Ima nas koji bi htjeli ostati bez obzira na svu propagandu… jučer čitam na bošnjačkim portalima kako će hrvati s ulaskom Hrvatske u EU masovno razletit po svijetu.. Jašta ću 🙂 evo im ga! .. .kako rekoh uz sva njihova podjebavanja jučer me krupa (grad) pogodi, al štaš.. prikrsti se i idemo dalje…

          • kvot

            Postavite protivgradnu odbranu,
            ili se ubacite u naš sistem.
            Znam da se Gradačac priključio PGO RS-a.
            Čuvaju ljudi svoje šljive.
            Kada neće Alijin mali, a oni se prislone nama Srbima.

          • Trendafil Karanfilov

            I šo si ba zapeo za Srbe tako :)) a ša je sa nama ba…đe’smo mi u svoj toj priči 🙁

          • Bollero

            Zove se dobrovoljni odlazak sa svojom vojskom. Meni je recimo sasvim normalno da su ti Srbi otišli, jer nisu nikada prihvatili zvaničnu vlast u RH. Zašto se sada kada je nastupio mir i sloboda kretanja ne vrate u RH. Samo zbog ekonomskog momenta koji prati i Hrvate u RH. Siguran sam da bi sada jedan dio tih Srba priznao vlast u RH, ali je kasno za novi ekonomski početak u egzistenciji. Bilo bi sve iz početka, a godine odletjele i lete i dalje.

          • kvot

            Zove se etničko čišćenje!!!

            Međunarodni ratni zločin.

            Znamo kako su prošli civili,
            koji nisu htjeli otići sa svoga.

            Postoji izvještaj UNPROFOR-a kako su zvjerski mučeni, ubijeni na divljački način i na kraju zapaljeni.

            Ubistvo u sanatorijumu gdje su bili smješteni duševni bolesnici. HEROJSKI STE IH POBILI, NEMA ŠTA. ČESTITAM NA HRABROSTI

            Na kraju bobardovanje izbjegličke kolone.
            Isto kao NATO kada je pobio šiptare, misleći da je konvoj srpske vojske na KiM.

          • Bollero

            Ma kakvi, nigdje veze sa etničkim čišćenjem. Etničko čišćenje i napadi na Hrvate u RH su bili upravo agresija iz tkz SAPO_PAO.
            Ne bi se ni bježalo da nije bilo prethodno agresije iz te tvorevine SAO.

          • kvot

            Tvorevina je i SR Hrvatska.
            Koja je nastala na odlukama AVNOJ-a.
            Nepravdeno su u njene granice ušle teritorije,
            koje su bile u sastavu Kraljevine Srbije do 1.12.1918.

            Zašto nećete nikada to da priznate?
            Pitam vas po stoti puta.
            Šta ste unjeli u Jugoslaviju,
            a šta ste iznjeli iz nje?
            Mislim na teritoriju?

          • Bollero

            Unijeli smo teritorij gdje vjekovno žive Hrvati. AVNOJ je samo napravio granice u pogledu stanja teritorija po življenju više naroda u SFRJ. ta je priča deplasirana kvote, jer se tu ništa ne moe promjeniti. Dayton je ozvaničio avnoj granice i dao formulu kako izgledaju nove države. Baš kako su se i u SSSR podijelile države. Pričati dalje u rikverc povjesti je stvarno bezpredmetno i ne pije vode nikome.

          • kvot

            To i jeste problem,
            što nećete da pričate onda kad vam ne odgovara.
            Komunisti napravili AVNOJ-evske granice u komunističkoj Jugoslaviji i vama od svega toga samo granice odgovaraju.
            Državnost?
            Jeste li unjeli državnost 1918?

          • Bollero

            Opet pišeš nešto nesuvislo kvote. Nije ni Srbija imala državnost od nastanka ameba. Danas imamo dvije države u negdašnjem jedinstvenom Sudanu. Nisu Srbi nastanjivali povjesno područje Hrvatske, nego Hrvati. Zna se dobro da niste. Bili ste primljeni kao gosti usljed bjega od Turkog zuluma. Zato ti velim da se ne vraćaš u vrijeme koje za budućnost ne znači formulu življenja.

            Pa da danas to svojataš kao svoj teritorij- stvarno nema nikakve povjesne ni logičke osnove.

          • kvot

            “Bili ste primljeni kao gosti usljed bjega od Turkog zuluma.”

            Jedinstveno i neprocjenjivo,
            baš kao i svojatanje Nikole Tesle.
            Ko je primio Srbe, gdje i kada?
            Ako misliš da su to bili Hrvati,
            onda si u zabludi.

            Vi se kao narod, Hrvati-katolici, prvi puta pominjete na kongresu 1900. godine.
            Do tada ste za A-U bili samo rimokatolički Sloveni ili Srbi-katolici.
            Prije toga vas Ljudevit Gaj naziva Ilirima.

            Kako god okreneš, Austrijanci su ti koji su vas formirali kao “poseban narod” i koji su vas otuđili od vaše pravoslavne braće.

            Bez obzira šta bilo i kako bilo,
            Srbi pravoslavci vam nisu učinili ništa nažao da bi ih strpali u one silne jame i konc logore.

          • Bollero

            Sigurno je da su i vas hargijali otomani pet stoljeća, pa ste opet ostali i opstali. Ne bih se mijenjao za tu povjest kvote. Koliko je tko ostao kao narod u original formi, neka drži. To je nepromjenjiva stvar. Koja je logika da pričamo o onomu što je nepromjenjivo ?

            Izgrađujte sebe u duhu euro-kulture, gdje smo mi ipak malo jače razgulili od vas. Jbg, nisi od otomana moga pet stoljeća khurcem mrdati, kamoli sa kulturom i znanstvenim napretkom. Austro-ugri su tu ipak bili naša prednost za povjest koju danas imamo. Uzimali su, ali i davali prostor za djelovanje.

          • Ivan

            bravo

          • peppermintt

            zanimljivo je što si imala informacije “iz prve” ruke već onda
            zanimljivo….

          • Bollero

            Kako je fredice, jel ko ljutio misha mu !? 🙂
            Vozdra kabasta.

          • peppermintt

            natoči der jednu maksuziju iz tog ibrika 😉
            reče jednom jedan poznanica tko mene naljuti ja ću njega dvaput :))
            vozdra 😉

          • Bollero

            No consumare maksuzija, tri kugle s limunom i čoki preliv. Ono u ibriku ljubomorno čuvam za svečani čin- kada čekinja odalami. To sam obeća Bogu i narodu. I tri sure na tabut, gratis od mene. Tako bi se halalili međ,se. 🙂

          • kvot

            KABASTA?
            Misliš kao BBW?
            Odlična!

          • Bollero

            ” problem nepovratka Hrvata u RS je isključivo ekonomske prirode, tačnije nezaposlenost od koje zavisi njihova egzistencija .”

            Točno nutelle, točno. Ista je stvar sa povratkom Srba u Hrvatsku i FBiH. Ovaj razlog cijenim sa 95% ukupnih razloga. Chiao. 🙂

  • Serbinum

    Proslo je 18 godina,ko se mislio vratiti on se dosad vratio.U svakom slucaju Hrvati su dobrodosli u RS…….Bar sto se mene tice.Mogu i Bosnjaci samo ako ne nose kratke hlacice zvane trofrtaljke,kao Srka.

    • kvot

      Vratili su se svi koji su htjeli.
      Baš bi volio da vidim kako Hrvati napuštaju srpske kuće u Slavoniji,
      koje je Hrvatska otkupila za smješne pare
      i kako se isti vraćaju u brda Srednje Bosne.
      Sada iz EU da se vrate u sela između Teslića i Travnika.
      Nevjerovatan cinizam u Hrvata!!!!

      • mene strah da se taj povratak ne svede na ono ko po bosni.. vrate se starosjedioci pa im navečer pošalju batinaše, pljačkaše ko fol izoliran slučaj.. pa i sami ste svjedoci tih događaja i napisa

        • kvot

          ŽiFko u strahu od prdekane lupa gluposti.
          Znamo istinu i ti i ja.
          Srbi neće u FBiH,
          Hrvati neće u RS i u dio FBiH s muslimanskom većinom.
          Muslimani su pravi heroji povratka.
          Nađi na karti selo VELIKA.
          Otprilike na pola puta između Doboja i Dervente.
          Tu se desio povratak preko 80%.
          Sa svih strana je to selo okruženo hrvatskim selima,
          ali u njima nema nikoga.
          Tako da ta priča o opstrukciji vlasti RS-a pada u vodu.
          ŽiFko se kao svaki utopljenik hvata za slamku.

          P.S. To što si pisao da te strah,
          stari je običaj u naših komšija.
          Sličnu taktiku primjenjuju i šiptari.

          • događalo se… starci se vrate umrijeti na rodnoj grudi.. kreteni ih u noći prebiju… Za mene je tko udari na staro čeljade zločinac par ekselans.. ne bi mi ga bilo žao.. da ne kažem šta

          • Serbinum

            Jeste se događalo,priznajem,ali ne kod nas.Možda kad se vratite kod “vašeg cvijeća”,podivljalo brate,slabo zalivate i plijevite.

          • kvot

            Prije par dana sam gledao kakve strahote čine Srbima povratnicima u Kalesiju.
            Opstrukcija je potpuna od opštinskih vlasti.
            Nama prezentuju povratak u TZ, ZE ili SA.
            A šta je sa onim selima u brdima i bosanskim kasabama,
            tamo gdje ni policija ne smije ući?!
            Živko licemjer.

          • kvot

            Slažem se s tobom u tvojoj izjavi i to bez daljnjeg.
            Napad na slabijeg od sebe, je čin kukavice.

            Zanima me, da li se ti slažeš sa mojim komentarom.
            Želim da o tome prodiskutujemo.
            Lako je ljudima podijeliti donacije u građevinskom materijalu,
            popraviti im porušene i opljačkane kuće.
            Sigurnost povratnika u RS nije ništa gora u odnosu na Srbe.
            Pitanje svih pitanja je posao.
            Hrvata iz Modrana, koji ima austrijsko državljanstvo i posao u Lincu, nećeš ni puškom vratiti da živi u rodnom selu.
            To je moje mišljenje.
            Muslimanima opet skidam kapu po ovom pitanju!
            Sjećaš li se rahmetli Bracike?
            Umro je, ali je učinio nešto.

          • Tko se želi vratiti trebalo bi mu biti omogućeno.. Tko ne želi, njegova stvar! Nitko ni nas ne drži za ‘rep’ ovdje u BiH! Volja nas otić volja ostat, ja osobno želim graditi život ovdje gdje sam rođen. Graditi život dostojan čovjeka, u miru, u zdravoj i kulturnoj sredini gdje će djeci i potomcima biti omogućeno ugodno djetinjstvo, školovanje na jezicima koje oni žele, Udaja i ženidba pod barjakom koji oni žele, bez da ih netko kamenuje! i slično.. Nostalgija vuče mnoge ljude u krajeve gdje su živjeli, nije stvar ni u cigli niti u malteru, stvar je u slobodi biti ono što jesi na svojoj zemlji pa makar ona bila u RS u Kalesiji u Hercegovini…

          • kvot

            Tvrdim odgovorno da se u RS-u ne vrši opstrukcija povratka.
            Takođe ti ponavljam da se Srbi i Hrvati rjeđe odlučuju na povrata,
            za razliku od muslimana.
            Ni “cigla u zidu”, ni sloboda nija sporna.
            Problem je posao za povratnike,
            doduše ovde je svima problem posao.

            Čudi me da ti svjestan i normalan,
            ne želiš da me razumiješ.

            Vlada FBiH i kantona nema ustavom zagarantovan broj srpskih članova.
            U FBiH muslimani biraju hrvatskog člana predsjedništva.
            Ni to vam izgleda više nije problem?

            JOŠ JEDNOM.
            Budimir skreće pažnju sa sebe i napada na Srbe ( a na koga drugog )!?
            Iz koje ono stranke dođe pomilovatelj?

          • Razumijemo se ja i ti Kvote…. jbga nije na nama da određujemo.. ja garantiram da si i ti za normalan suživot.. al eto imamo nekakve posrane predstavnike u vlasti.. oni odlučuju! Mi pojedinci, na nama je da damo svoj sitni ali veliki obolk suživota.. ne mrziti ili nedaj bože udariti na drugog.. i to je to… Ja sam u RS stekao prijatelje i ljude od povjerenja, u banja luci se osjecam ‘domaci’.. i to je to.. i ti da dođeš u Široki sa normalnim namjerama ništa ti ne bi falilo.. bio bi počašćen i sl…

          • kvot

            U mojoj okolini žive povratnici muslimani i Hrvati (doduše u manjem broju su se vratili).
            Žive Srbi, izbjeglice iz FBiH i RSK.
            Ali na te sve ljude, barem ja, ne gledam da su povratnici ili izbjeglice.
            Gledam ih da su građani zajednice kojoj i ja pripadam.
            18 godina je od završetka rata i sada nekome lupati etikete:
            -povratnik
            -izbjeglica,
            mislim da je bezobrazno i zlonamjerno.
            Ljudima treba posla i ekonomske sigurnosti.
            Ovi što su otišli u treće zemlje,
            imaju to tamo i neće ljudi da se vraćaju u ovako nesređeno društvo.
            Nije li neki dan protektorat bih proglašen za najsiromašnije društvo u Evropi.
            Kako ćeš Hrvata ili Srbina koji se skrasio na N. Zelandu, Kanadi, Norveškoj, sada nagovoriti da se vrati u neku bosanskohercegovačku guduru?
            Koliko ima ljudi da su izbjegli s teritorije, na kojoj su bili u nacionalnoj većini?
            Šta o njima misli vrli i milostivi ŽiFko?

          • u mojoj okolini žive normalno ne samo povratnici nego novopridošlice.. i neka ih.. nitko im ‘a’ nije rekao niti će.. ajmo graditi normalnu okolinu i uređeno društvo..

          • kvot

            Ajde!
            Ali svako za sebe u svom entitetu,
            gdje će ona druga dva naroda imati sva zakonom zagarantovana prava.
            Projekat “unitarna” kod mene ne prolazi.

          • peppermintt

            eh lilith to smao može kod na stako
            nećeš ti nać u recimo u Vakufu da može doć radit Hrvat, a Široki ih prepun
            ili iz istočne Hercegovine sve više firmi se okreću Mostaru, di će drugo ? a taj isti Mostar je razoren iz te iste istočne, a nitko nije odgovarao za to niti ej platio ratnu štetu niti odgovarao za tisuće ubijenih, ranjenih, silovanih ?

            i onda se misliš, Bože hvala ti što smo mi ljudi bez zlog pamćenja 🙂 to je blagoslov 🙂

          • Laktashenko Shumski Shtrumph

            maloprije sam pročitao komentar jednog lika s ‘leve strane’ Neretve.. pogledaj kakve gluposti i laži piše: ” mjastore i ja sam vjerovao da je u širokom mirno i lijepo jer sam dosta
            puta bio gore sto posebno sto sa familijom i pozanjem dosta lčjudi odzgo .Isao sam u Sjemenarnu isao sam u Dionu(mislim da se tako zvala tamo kraj autobusne stanice gsje Miškić parkira) isao sam u Mepas dok je jos onaj stari bio bez onog sto su sada nadogradili i zaista nije bilo nikvih problema ali sam ostao zatecen kad sam gostjuci sa veležom bio napadnut ama bas bez ikakvog povoda svim i svacim su nas gadjali cak nas
            je jedan dedo star jedno 70 godina gadjao kamenom.Tu mrznu ljudi na licu nisam mogao shvatiti taj naboj ubij zakolji itd itd ja sam se frapirao a godinama sam ljudima razbijao predrasude o širokom o ljudima a sada oni mene hakaju eto ti sirokog itd ako me shvatas.Nikada nisam shvatio zasto smo napadnuti jer zaista nisam vidio da su Veležovci negdje napali sirokobrijezane .U Vrapcicima su godinama slobodno mogli
            doci a to sto se navijaci rijecima gadjaju to su normalne stvari za nas mentalitet itd.Nije proslo ni 15 dana u Širkom je izbio nered kada je upucan VEdran puljic necu polemizirati ko je kriv i sta se sve tu desilo al garantujem da se to moglo rijesiti na vise nacina u kojima ne bi bilo ni nereda ni poginulih ni razbijenih kuca ni prepadnutih očeva i majki ni ti ranjenih i razbijenih auta .Sta se desilo tim ljudima iz Sirkog brijega jeli to politika jel to nesto drugo neznam ali znam da nisu isti.”

          • peppermintt

            klasika propagande “dobrih bošnjana ”
            nitko nikog ne dira ali provokacije ne dolaze u obzir

          • Bollero

            Hayvanluk im je došao sa Platformom u bossomaniju. Neizlječiva bolest.

          • peppermintt

            “Gledam ih da su građani zajednice kojoj i ja pripadam.”
            sad tako, a 91,92,93,94,95 ???

          • kvot

            Ne nabacuj mi nešto što nisam izjavio.
            Glupe su ti insinuacije koje mi podbacuješ.
            Ja sam ’92. ’93. ’94. ’95. proveo ili u šumi ili djelom u bolnici.
            Nisam ganjao civile, babe i djecu po ulici.
            Bezveze me prozivaš i praviše od mene ono što nisam.

          • peppermintt

            jesam li ja po jasenovcu tako “skakala ” ?a ti uporno ponavljaš to vrime u replikama meni
            navodim ove godine jer je i isprid 95-e bilo “događaja ”
            kojih to ?

          • kvot

            Imaš gadnu naviku,
            istorija ti počinje 1991.
            Slična si onom debilu Srki.

            Njegova je teorija:
            -što je bilo za vrijeme II sv. rata, bilo je. Ne treba ponovo da se spominje, da se duhovi prošlosti ne probude.

            Po toj logici ne treba spominjati ni poslednji sukob,
            gdje ste opet vi izazvali građansko-vjerski rat,
            tako što ste Srbe u SR Hrvatskoj preko noći proglasili nacionalnom manjinom.

            Pitao sam te jednom, a ti nisi imala odgovor.

            Šta ste vi Hrvati i Slovenci unjeli 1918 u Kraljevinu SHS?
            Srbija je unjela svoju međunarodno priznatu državnost.
            Unjela je teritorije koje je dobila od Mađarske, kao ratnu reparaciju. Po AVNOJ-evskim granicama Hrvatima pripade dio te teritorije.

            Unjeli ste strah, da ponovo ne postanete austrijsko roblje.
            Na račun Jugoslavije dobište i Istru i svu Dalmaciju.
            Dalmaciju koju Pavelić pokloni Benitu.

          • peppermintt

            mogu se vratit npr. u vrime kad su nam Srbi u skupšiti Srbije pobili stranačke prvake
            ili možda u vrime Vlaškog statuta
            ili možda u nedavne godine 60-te kad je Banja Luka bila većinski nastanjena Hrvatskim življem
            ili možda do pećinskih ljudi
            vidiš izbora koliko želiš, ne počinje povijest ni 41-e

            90-te su godine kad smo mi tu živi, sudjelujemo u našoj životnoj stvarnosti i imamo uticaj na nju
            na prošlost nemamo

          • kvot

            To je bio zločin u Skupštini Kraljevine Jugoslavije.
            Banja Luke što se tiče, tu je najbolje da pišeš o ustaškom zločinu, nad civilima srpske nacionalnosti početkom 1942. godine. Jedino ste tada mogli imati većinu, jer su Srbi bili deportovani u Jasenovac i ostala stratišta.
            Sada ću ti predstaviti rezultate popisa iz četiri različita perioda i tri različite vlasti koje su sprovodile popis.

            Popis stanovništva 1879. godine koje su uradile austro-ugarske vlasti, pokazuje sljedeće podatke:

            Grčki-pravoslavci (SRBI):
            -496.485 ili 42,88%

            Muslimani:
            -448.613 ili 38,73%

            Rimokatolici (HRVATI):
            -209.391 ili 18,08%

            Popis stanovništva u Bosni i Hercegovini je izvršen 1910. godine. Po popisu u BiH živjelo je 1.898.044 stanovnika.

            Srbi pravoslavci:
            -825.418 ili 43,49%

            Muslimani:
            -612.137 ili 32,25%

            Hrvati katolici:
            -434.061 ili 22,87%

            Židovi:
            -11.868 ili 0,62%

            Ostali:
            -14.560 ili 0.77%

            Popis iz 1931. godine u Kraljevini Jugoslaviji:

            Po vjerskom opredjeljenju u Bosni i u Hercegovni zajedno je popisano 2.323.555 stanovnika:

            1.028.139 pravoslavnih ili 44.25%

            muslimana 718.079 ili 30.90

            rimokatolika 547.949 ili 23.58%

            Po vjerskom opredjeljenju u Bosni je popisano 2.018.220 stanovnika:

            -929.947 pravoslavnih (46.10%)
            -648.038 muslimana (32.10%)
            -410.809 rimokatolika (20.3%)

            Po vjerskom opredjeljenju u Hercegovini je popisano 305.335 stanovnika:
            -98.192 pravoslavnih (32%)
            -70.041 muslimana (22.80%)
            -137.140 rimokatolika (44.80%)

            Možeš primjetiti da je za dvadeset i jednu godinu broj Srba porastao za oko 200.000.
            Hrvata za oko 100.000.
            Muslimana takođe za 100.000

            Popis stanovništva koji se desio 1948. godine donosi zanimljive statističke podatke.

            Srbi:
            -1.136.116 ili 44,29%

            Muslimani(neopredjeljeni)
            -788.403 ili 30,73%

            Hrvati:
            -614.123 ili 23,94%

            Za 17 godina broj Srba je porastao oko 100.000

            Muslimana za oko 80.000

            Dok je broj Hrvata uvećan za nevjerovatnih 200.000

            Dolazimo do zaključka,
            ili su se muslimani popisali kao Hrvati,
            ili II sv. rat po vas Hrvate, nije uopšte bio tragičan koliko vi želite to predstaviti.

            Draga moja djevojčice od danas da znaš,
            Srbi su bili većinski narod na ovim prostorima do 1948. godine.
            A i kasniji popisi, mislim do 1981. godine, to kazuju.
            Mrsko mi je tražiti i opterećivati tvoju dražesnu glavicu.

            Sljedeći puta kad budeš negativno govorila o srbima, o komunizmu i Kraljevini Jugoslaviji sjeti se ovih podataka.

            Ne zaboravi da je mojih Srba u dva svjetska rata nestalo blizu 3 miliona, a bili smo na savezničkoj strani. Što nam nije donjelo nikakvu sreću zadnjih dvadeset godina. Bitnija je bila vaša vjerska pripadnost, od naše savezničke.

            Budeš li nastavila tom logikom:
            “ko je koga više pobio”.
            Nikada mira, na ovim prokletim prostorima, neće biti.

            90-e su takođe prošlost, malo bliža, ali prošlost.
            Jesi li ti spremna gledati i zakoračiti u budućnost?

          • peppermintt

            ti možeš možda govoriti u svoje osobno ime
            ali da je opća klima pozitivna prema povratku u rs naprosto nije istina
            Moguće se onaj iz Linza neće vratit, ali ne smije mu biti otežan pristup bilo čemu
            Ovdje kod nas ima masa ljudi koji bi se rado vratili, istjerani su s svojim plodnih njiva a ovdje žive u par kvadrata stana
            međutim psihologija straha je prisutna, kako ćeš se vratiti i živjeti uz onoga koji ti je prijetio, uzeo tvoje? i sad bi tribali bit opet “dobri ” susjedi ?
            teško je to, traume žive u svima ne može se to tek tako prebrisati
            nitko sretniji od mene ne bi bio, kad teme patnje ne bi bile svakodnevni dio naših života

          • upravo se o tome radi!

          • peppermintt

            strah nego što, lilith triba to otvoreno kazat

          • kvot

            Ja ti kažem,
            dođi kod mene i uvjeri se sopstvenim očima.
            Lako je sjediti tamo u nekom mjestašcu,
            sa 99,8% hrvatskog pučanstva i meni mudrijati.

          • peppermintt

            ja živim u Mostaru

          • kvot

            U hrvatskom dijelu,
            tamo gdje svakodnevno mlatite muslimane.

            “Pogledaj dom svoj anđele,
            skini paučinu s očiju”.
            Što bi rekao pjesnik.

            Počistite svoje dvorište i onda imate pravo držati pridike Srbima.
            A i nisam ništa pogriješio kada sam napisao 99,8% Hrvata,
            samo je u pitanju malo veće mjestašce, gdje se dvije obale mrze k’o nigdje niko.

          • peppermintt

            nasjedaš na propagandu muslimansku o Mostaru
            još ćete bit saveznici-opet

            skini paučinu s očiju i vidjet ćeš tko je započeo rat !

          • kvot

            Rat su počeli Slovenci i Hrvati,
            potpomognuti Austrijom, Njemačkom i Vatikanom.
            Rat su počeli oni koji su rasturali SFRJ.
            To je jasno k’o dan.

          • Bollero

            ” Rat su počeli Slovenci i Hrvati, ”

            Ni milimetar mrdnuli iz svoje kućice tj. doma kvote.

          • kvot

            Isto kao ja iz svoje.
            A opet me nazivate agresorom.
            Samo zato što sam se branio od nekih tipova iz Rijeke i Karlovca,
            u junu 1992.

          • Bollero

            ” tamo gdje svakodnevno mlatite muslimane. ”

            Moram zaključiti da nemaš pojma o situejš of Starmo.

          • kvot

            Niste li im umlatili spomenik?
            Niko ga više i ne spominje.
            Srbi da su ga zapišali,
            SIPA bi izašla na uviđaj.

          • Bollero

            Spomenik ? Koji ba spomenik- oni moraju sebi staviti u šupljaru da se ne mogu zayebavati u Starmo kao u Rayvosu. Uostalom zato i pjeni Smajkič sa svojom ekipom. I treba da pjeni- Mostar neće dobiti nikada unitarizam iz Rayvosa. Nikad.

          • kvot

            Sećija 98,
            Živko i Željko vam nisu naklonjeni jednonacionalnom Mostaru.

          • Bollero

            Oni niti mogu, a niti će ikada odlučivati o Mostaru. Nijedan kvote.
            To ti sigur kao što je jedan Bog.
            Nitko ne kaže da mora biti jednonacionalni, ali Hrvati imaju pravo na jedno svoje središte- radi ravnoteže statusa naroda u BiH.

          • kvot

            Hoćeš reći da hrvatske suze više bole?
            Znaš li ti djevojčice da u Srbiji ima 500.000 izbjeglih Srba?
            Ko njih istjera s njihovih vjekovnih ognjišta?
            Znaš li koliko je njima težak povratak u CRO i FBiH?

            Nisi upućena u te stvari,
            je li tako!?

          • Bollero

            Istjera ih rat koji je poveo JNA kvote. Hebeni strah od odgovornosti za djela JNA je bio krupan. Isti onaj strah koji je nastao drukanjem i logistikom toj oslobodilačko-haubičkoj JNA.

            VBR je bio povremeni…

          • kvot

            Jašta nego,
            strah koji smo imali kada su djeca u banjalučkoj bolnici umirala od nedostatka kisika.
            Strah koji smo doživjeli kada smo mjesec dana bili u potpunom okruženju muslimansko-hrvatskih snaga.
            Zbog toga se desila operacija “Koridor”, koju nazivate agresijom.
            A tri gardijske brigade HV-a, više samostalnih jedinica HOS-a je tada bilo na teritoriji Posavine.
            Nama osporavate pravo na odbranu,
            a sebi dajete pravo za rušenje države-SFRJ.
            Nemoj biti smiješan i optuživati 350.000 ljudi za navodne zločine.
            1995. godine bilo vas je oko 6 miliona, naspram 2 miliona Srba.
            Pomoć ste imali od NATO avijacije i američke šeste flote.
            Vašingtonski sporazum je zaustavio muslimansko-hrvatski rat i dozvolio Hravtima da protjeraju Srbe iz RSK.

          • Bollero

            Taj kisik u BL je dao Karitas i Komarica- koliko da bude jasno.

            Ne polažeš samo ti i Srbi pravo na opstanak SFRJ. Ako smo zajedno stvorili tu SFRJ onda svaki bračni drug ima pravo na razvod braka. Bilo bi uistinu stupidno da samo vi sebi silom dozvoljavate opstanak SFRJ. Cijela se Europa mirno podijelila- samo vama vrag nije dao mira. E ne može tako kvote, sada je valjda jasno – jednom za svagda.

          • kvot

            Razišli smo se i meni je drago.
            Daj Bože da se raziđemo i u ovoj paratvorevini.
            Mogli smo se razići kao Češka i Slovačka.
            Je li bila potrebna tolika brzina i bespotrebno proljevanje krvi i da se mrzimo do kraja svijeta.
            Koliko god da pričamo kako je sve iza nas,
            svjesni smo da se mrzimo.
            A oni koji su nas poveli u krvavu avanturu,
            odavno su nahranili crve.

            Opet da ponovim,
            Milojević Živku je bolje da razmišlja kako da Hrvati ostanu.

          • Bollero

            Živkan je nebitan za nas Hrvate, On niti što može učiniti za povratak, a niti ima mandat naroda.

          • kvot

            Sada vidim da imate veći problem,
            nego što je povratak.
            Ostanak i opstanak sa saveznicima je veoma neizvjestan.

          • Bollero

            Za ostanak i opstanak mi se baš ne brinemo u HRHB. Pokazatelji daju spoznaju da je natalitet iznad mortaliteta. Od toga je problem napravila unitaristička haranga iz Rayvosa. Cijela im se pamet i politika zasniva na hargiji.Uostalom, tko ne vjeruje- neka nas proba pomaknuti.

          • kvot

            Čitam ih zadnjih dana.
            Opasno im je zapela za oko vaša “putovnica”.
            Samo ti skrećem pažnju da razmišljaju u tom pravcu,
            tj. da će vas besposlenost pokrenuti na Zapad i njima ostaviti teritoriju.

          • Bollero

            Ljudi iz HRHB imaju svoju imovinu, domove i imanja u BiH. Jedan dio ih radi već godinama u RH i vraća se doma. Neki su toliko blizu granici da svaki dan prelaze granicu. Neki su vikendom samo doma u HR HB. Putovnica RH je naravno danas primamljiva jer se sa njom može bez ikakvih kontrola kroz EU zemlje. Kroz ostatak Europe putovnica znači put bez viza. Pasoš BiH nema takve mogućnosti. RH danas vodi crvena vlast koja je potonula u razumu.
            Valjda će i to na prve izbore da se mijenja.

            Bossi se obuvaju u naš nestanak iz BiH samo u svojim željama i onome što im haberi Rayvos politika. To nema blage veze sa zdravim razumom- vjeruj. Vozdra tebi.

        • Ivana

          vrate se starosjedioci pa im navečer pošalju batinaše, pljačkaše ko fol izoliran slučaj.. pa i sami ste svjedoci tih događaja i napisa
          ___
          naravno da smo svjedoci tih gnusnih događaja i ubistava hrvatskih povratnika u Republici Srpskoj, kako ubistvo starca u Stranjanima kod Banjaluke, kao i zadnji u Boće. Obojica ubijeni iz koristoljublja, ne od Srba već od svojih Hrvata kod zadnjeg još rođak ubijenog. A pojedini hrvatski političari(a i komentatori) ne sačekaše da se slučaj razriješi već odmah krenulo u osude i upiranje prsta u pravcu Srba podizući bezpotrebno tenzije. Kasnije kad su se objelodanila imena ubica, ni muk od istih.

          Kao što je kvot rekao, a to sam više puta iznijela da problem nepovratka Hrvata u RS je isključivo ekonomske prirode, tačnije nezaposlenost od koje zavisi njihova egzistencija .

          Baj de vej, u kontekstu ovoga, zanimljiv si sa svojim provokacijama ali daj prikoči malo, postaješ neuvjerljiv.

          • vej d baj.. nije mi namjera biti uvjerljiv, samo iznosim mišljenje.. slučajeva ima svakakvih.. zgodan primjer je masakar vehabijskog fanatika na hrvatskoj obitelj u konjicu za Božić…

          • peppermintt

            vidiš liliht još nisam čula nekoga iz rs tko bi bio realan i kazao je s vala zasrali smo, nasjeli na nacionalističku propagandu
            neg bi dijelili nama “čvoke ” još mi ne bi tribali pričati o svemu što nas snađe
            ajde i to non stop trube na hrvatskim portalima
            ma vaca je zakon kad kaže, braćo bre bili ste pi*ke bre , ja dodajem i sad su
            😉

          • potrefi podikoji pojedinac među njima.. ali i to neće javno kazat! Nažalost.. Uporni su u svom ‘pravu’

          • peppermintt

            nije to “pravo”
            to je spin
            borba za bolju prošlost
            najgori su mi licemjeri što huškaju iz daleka, di su svoje dupence sklonili
            nek se lipo svi vrate ovdi pa nek dijele s nama teškoće

            ili nek začepe.
            🙂

          • zato sam stavio navodnike.. Spin nego šta!

          • kvot

            Ti si to od rođenja……. :)))
            Ne znam kakva si,
            ali za mene postoji samo dobra i bolja.

          • peppermintt

            ja sam i dobra i bolja
            :))))

          • kvot

            Odlično,
            to mi se više sviđa,
            nego da palamudimo ko je počeo rat.
            Jedan kvalitetni 69 bi sve zadovoljio……… 😀

          • kvot

            To me podsjeća na Iliju Čvorovića,
            onaj dio kada tjera podstanara da prizna da je špijun.
            Tako bi i ti da mi nešto priznamo.

          • Ivana

            nije mi namjera biti uvjerljiv, samo iznosim mišljenje..
            __
            ma naravno..

          • $28092260

            Nemoj da ljutiš Jovanu , mnogo je nervozna još od sitauacije sa ,,kiseonikom ,,

          • peppermintt

            “Kao što je kvot rekao, a to sam više puta iznijela da problem nepovratka Hrvata u RS je isključivo ekonomske prirode,”

            a problem čišćenja nesrba iz rs je kozmetičke prirode jel ?

          • kvot

            A kako se naziva protjerivanje Srba s teritorija koje kontrolišu Hrvati i muslimani?
            Humano preseljenje?
            Jeste li izmislili neki humaniji naziv,
            za protjerivanje 350.000 Srba iz RSK?

          • Trendafil Karanfilov

            Moramo biti iskreni i priznati, da živimo u tvorevini koja je nastala na zločinu i etničkom čišćenju.

          • kvot

            Slažem se da je sadašnja CRO tako nastala.

          • Trendafil Karanfilov

            CRO, RS i FBiH

          • kvot

            Republika Srpska je nastala voljom i odbranom srpskog naroda.
            Nismo htjeli da nam se desi ono,
            što se sada dešava Hrvatima u FBiH.

          • Trendafil Karanfilov

            E ljubavi, dobar si ti dečko, al’ nemoj ba to.Davno se veslo sisalo. Hrvatska je etnički oćišćena od Srba,ali ni približno nisu urađeni toliki zločini kao na području ove usrane zemlje. Ovdje se ba prećeralo i to žešće !!! Pogazila se volja srpskog naroda početkom devedesetih,ali to nije bio razlog za orgijanje.Mada razumijem ovaj naš mentalitet – bolje mi njih, nego oni nas i to je ok…barem šo se mene tiće…ALI – ponavljam, nije se moralo baš toliko ‘prećerivat’

          • Laktashenko Shumski Shtrumph

            preteralo se vaistinu

          • kvot

            Ostao je čamac za pojesti,
            poslije sisanja vesla.
            A stipu meni te fraze tipa:
            -dečko
            -ovo-ono
            -znaš
            -razumiješ.

            Nije zločin protjerati komplet srpsko stanovništvo iz SR Hrvatske?

          • Trendafil Karanfilov

            Etničko čišćenje nije zločin – tko je to rekao???ZLOČIN, NEGO ŠTO !!! A kad kažem da se ‘prećeralo’ , onda mislim na masovna ubistva, silovanja , sakaćenja itd, itd ….A kod nas je toga najviše bilo….ne izuzimajući nikoga .

          • kvot

            Nije mi jasno “koga vas”.
            Ko si ti?
            Neko ko folira da je Srbin?
            Ili si Čeda Jovanović lično?

          • Trendafil Karanfilov

            xaxaxa ovo me podsjeća na ono – kao oni žele da se odcjepe, a mi im kao nedamo…u konkretnom slučaju- ovaj krelac Trendafil me kao za nešto optužuje, a ja se kao za nešto pravdam :)) Inače u zadnje vrijeme svi kao da imaju potrebu da nekog za nešto optužuju ili nedaj bože, da se za nešto pravdaju.Yebena vremena !!!Pitaš me ko sam?! xexexe… moj Kvotu svi smo mi ista govna i to pokazivamo svaki dan, evo već dvadeset i kusur godina. Haj uzdravlje i sve najbolje !!!

          • kvot

            Sam si sebe počastio tim epitetima,
            ali nema veze.
            Nisi bio u toku komentarisanja i upao si k’o pravi padobranac.
            ŽiFko na račun R. Srpske sebi nabija nekakve političke poene.
            Poziva ljude na povratak. Svako ko je normalan ima želju pobjeći odavde.
            ŽiFko nije svjestan da će i ovo malo Hrvata što je ostalo,
            ulaskom CRO u EU,
            pobjeći iz ove “proklete avlije”.
            Ali eto, moraju Srbi biti krivi za nešto.
            Valjda smo krivi i za njegova milovanja.

            Mene što se tiče,
            neka su im sretni puti,
            Hrvatima koji pobjegnu u EU.

          • Trendafil Karanfilov

            Što se Žike- živca tiče, napisao sam komentar pre par dana…i to bi bilo to.

          • jebeš Živka.. Živko je proprdio…. tko ga uopće sluša

          • ja ću Bogami ostat.. a imam i Hrvatsku putovnicu, al još više imam zemlje u Hercegovini! Neću otić zauzinad..

          • kvot

            Svaka čast.
            To poštujem, ali mislim da si u manjini.
            ŽiFko bi trebao da brine, da se hrvatsko “pučanstvo” iz bh ne razleti po svijetu,
            više nego ’92.

          • moda je i reklama i propaganda da odpendalamo odavde… nećemo namjerno.. gdje bi? Bez obzira na poteškoće i sranja, neću odavde nigdje, evo večeras mi je Krupa stukla dviiljade loza u Ljutom Docu.. Štaš, pored svih zajebavanja još i to….

          • kvot

            Šteta!
            Kod mene je bilo nevrijeme, ali bez leda,
            vjetar i kiša.

            Vi u Hercegovini ste u kompaktnoj cjelini,
            u velikoj ste većini,
            CRO vam iza leđa.
            Šta će oni iz Zenice, Usore, Tuzle?
            Neka se HSP-ovac brine o njima.

          • Nek im je Bog na pomoći.. no Nećemo ih ni mi odavde ostaviti na cjedilu, to su naši ljudi. Znam da im nije lako, ali imaju našu potporu! … jbg, nekad je bilo nezgodno živjeti u Hercegovini, sad obratno.. vremena se mijenjaju! Ali ljudstvo ostaje ljudstvo! Čovjek je Čovjek u raznim vremenima i u raznim prostorima… Treba biti Čovjek prije svega, životinja je lako biti

          • Bollero

            ” ŽiFko bi trebao da brine, da se hrvatsko “pučanstvo” iz bh ne razleti po svijetu, ”

            kakav ba Žifko jbt, jesi ti zdravo ? Kojim osnovom on ide u RS da “propagira” povratak Hrvata u RS ? Ima li za to ovlasti sa pozicije dužnosnika FBiH- nema ! Ima li odobrenje svoga naroda koji mu je dao samo dvije tisuće glasova povjerenja – nema ! O čemu dalje da pričamo – o ublehama tipa ” neću izdat ja ” !? To može povjerovati samo klasični debyl. Puna nam je čuka više tih ublehaša bez ikakvog rezultata ! Njega i takvih kao on.

          • kvot

            Ja sam odlično,
            ali i mene nervira ovaj pajac.
            Treba da ide u prdekanu i vi mu dajete medijsku pažnju.
            Do juče ste svi bili protiv njega,
            a sada se ovde njegova riječ čuje kao nekoga ko će popraviti “hrvatsko pitanje” u tzv. državi bih.
            Sam broj komentara govori da sam u pravu.
            Minorna ličnost je dobila pažnju, jer se tobože brine za Hrvate.

          • Bollero

            Dobiva pozornosti točno onoliko koliko je ugazio u blato. I u tome kontekstu. Ni manje ni više.

          • Bollero

            Ništa osobno kvote s moje strane. Samo se malo pričamo fakata.
            Voma mi je drago da si dobro. Cijenim te najviše kao stručnjaka za piramidalno kulturno naslijeđe u BiH. Također i za visoke zgrade kao avazov toranj- uzmam kesu, uzmam papir…raspad sistema ! 🙂

          • kvot

            Nema nikakvih problema i nema potrebe za teškim riječima i ispadima.
            Mislim da je ljudski razgovarati.
            Svaka psovka će degradirati dalji dijalog.

          • Bollero

            Čini se da nije bilo psovki, ni sa jedne strane. Ja to ne upražnjavam nikada prvi. Dijalog je čini se bio na razini kulture- do sada.

          • kvot

            Ne, sve je kako i treba da bude.
            Samo sam se nadovezao, na tvoj prijašnji komentar,
            na prve 2-3 rečenice.

          • Ima nas koji bi htjeli ostati bez obzira na svu propagandu… jučer čitam na bošnjačkim portalima kako će hrvati s ulaskom Hrvatske u EU masovno razletit po svijetu.. Jašta ću 🙂 evo im ga! .. .kako rekoh uz sva njihova podjebavanja jučer me krupa (grad) pogodi, al štaš.. prikrsti se i idemo dalje…

          • kvot

            Postavite protivgradnu odbranu,
            ili se ubacite u naš sistem.
            Znam da se Gradačac priključio PGO RS-a.
            Čuvaju ljudi svoje šljive.
            Kada neće Alijin mali, a oni se prislone nama Srbima.

          • Trendafil Karanfilov

            I šo si ba zapeo za Srbe tako :)) a ša je sa nama ba…đe’smo mi u svoj toj priči 🙁

          • Bollero

            Zove se dobrovoljni odlazak sa svojom vojskom. Meni je recimo sasvim normalno da su ti Srbi otišli, jer nisu nikada prihvatili zvaničnu vlast u RH. Zašto se sada kada je nastupio mir i sloboda kretanja ne vrate u RH. Samo zbog ekonomskog momenta koji prati i Hrvate u RH. Siguran sam da bi sada jedan dio tih Srba priznao vlast u RH, ali je kasno za novi ekonomski početak u egzistenciji. Bilo bi sve iz početka, a godine odletjele i lete i dalje.

          • kvot

            Zove se etničko čišćenje!!!

            Međunarodni ratni zločin.

            Znamo kako su prošli civili,
            koji nisu htjeli otići sa svoga.

            Postoji izvještaj UNPROFOR-a kako su zvjerski mučeni, ubijeni na divljački način i na kraju zapaljeni.

            Ubistvo u sanatorijumu gdje su bili smješteni duševni bolesnici. HEROJSKI STE IH POBILI, NEMA ŠTA. ČESTITAM NA HRABROSTI

            Na kraju bobardovanje izbjegličke kolone.
            Isto kao NATO kada je pobio šiptare, misleći da je konvoj srpske vojske na KiM.

          • Bollero

            Ma kakvi, nigdje veze sa etničkim čišćenjem. Etničko čišćenje i napadi na Hrvate u RH su bili upravo agresija iz tkz SAO_PAO.
            Ne bi se ni bježalo da nije bilo prethodno agresije iz te tvorevine SAO.

          • kvot

            Tvorevina je i SR Hrvatska.
            Koja je nastala na odlukama AVNOJ-a.
            Nepravdeno su u njene granice ušle teritorije,
            koje su bile u sastavu Kraljevine Srbije do 1.12.1918.

            Zašto nećete nikada to da priznate?
            Pitam vas po stoti puta.
            Šta ste unjeli u Jugoslaviju,
            a šta ste iznjeli iz nje?
            Mislim na teritoriju?

          • Bollero

            Unijeli smo teritorij gdje vjekovno žive Hrvati. AVNOJ je samo napravio granice u pogledu stanja teritorija po življenju više naroda u SFRJ. Ta je priča deplasirana kvote, jer se tu ništa ne može promjeniti. Dayton je ozvaničio avnoj granice i dao formulu kako izgledaju nove države. Baš kako su se i u SSSR podijelile države. Pričati dalje u rikverc povjesti je stvarno bezpredmetno i ne pije vode nikome.

          • kvot

            To i jeste problem,
            što nećete da pričate onda kad vam ne odgovara.
            Komunisti napravili AVNOJ-evske granice u komunističkoj Jugoslaviji i vama od svega toga samo granice odgovaraju.
            Državnost?
            Jeste li unjeli državnost 1918?

          • Bollero

            Opet pišeš nešto nesuvislo kvote. Nije ni Srbija imala državnost od nastanka ameba. Danas imamo dvije države u negdašnjem jedinstvenom Sudanu. Nisu Srbi nastanjivali povjesno područje Hrvatske, nego Hrvati. Zna se dobro da niste. Bili ste primljeni kao gosti usljed bjega od Turkog zuluma. Zato ti velim da se ne vraćaš u vrijeme koje za budućnost ne znači formulu življenja.

            Pa da danas to svojataš kao svoj teritorij- stvarno nema nikakve povjesne ni logičke osnove.

          • kvot

            “Bili ste primljeni kao gosti usljed bjega od Turkog zuluma.”

            Jedinstveno i neprocjenjivo,
            baš kao i svojatanje Nikole Tesle.
            Ko je primio Srbe, gdje i kada?
            Ako misliš da su to bili Hrvati,
            onda si u zabludi.

            Vi se kao narod, Hrvati-katolici, prvi puta pominjete na kongresu 1900. godine.
            Do tada ste za A-U bili samo rimokatolički Sloveni ili Srbi-katolici.
            Prije toga vas Ljudevit Gaj naziva Ilirima.

            Kako god okreneš, Austrijanci su ti koji su vas formirali kao “poseban narod” i koji su vas otuđili od vaše pravoslavne braće.

            Bez obzira šta bilo i kako bilo,
            Srbi pravoslavci vam nisu učinili ništa nažao da bi ih strpali u one silne jame i konc logore.

          • Bollero

            Sigurno je da su i vas hargijali otomani pet stoljeća, pa ste opet ostali i opstali. Ne bih se mijenjao za tu povjest kvote. Koliko je tko ostao kao narod u original formi, neka drži. To je nepromjenjiva stvar. Koja je logika da pričamo o onomu što je nepromjenjivo ?

            Izgrađujte sebe u duhu euro-kulture, gdje smo mi ipak malo jače razgulili od vas. Jbg, nisi od otomana moga pet stoljeća khurcem mrdati, kamoli sa kulturom i znanstvenim napretkom. Austro-ugri su tu ipak bili naša prednost za povjest koju danas imamo. Uzimali su, ali i davali prostor za djelovanje.

          • Ivan

            bravo

          • peppermintt

            zanimljivo je što si imala informacije “iz prve” ruke već onda
            zanimljivo….

          • Bollero

            Kako je fredice, jel ko ljutio misha mu !? 🙂
            Vozdra kabasta.

          • peppermintt

            natoči der jednu maksuziju iz tog ibrika 😉
            reče jednom jedan poznanica tko mene naljuti ja ću njega dvaput :))
            vozdra 😉

          • Bollero

            No consumare maksuzija, tri kugle s limunom i čoki preliv. Ono u ibriku ljubomorno čuvam za svečani čin- kada čekinja odalami. To sam obeća Bogu i narodu. I tri sure na tabut, gratis od mene. Tako bi se halalili međ,se. 🙂

          • kvot

            KABASTA?
            Misliš kao BBW?
            Odlična!

          • Bollero

            ” problem nepovratka Hrvata u RS je isključivo ekonomske prirode, tačnije nezaposlenost od koje zavisi njihova egzistencija .”

            Točno nutelle, točno. Ista je stvar sa povratkom Srba u Hrvatsku i FBiH. Ovaj razlog cijenim sa 95% ukupnih razloga. Chiao. 🙂

  • Trendafil Karanfilov

    Pričati o povratku sto godina nakon rata je i više nego smiješno. To je završena priča ! Tko se mislio vratiti, to je učinio. Na kraju krajeva, sam pristup ovoj problematici je pomalo apsurdan.Da bi povratak bio održiv, tim ljudima se moraju pružiti uvjeti za koliko-toliko normalan život (POSAO,OBNOVA PORUŠENIH DOMOVA,POVRATAK IMOVINE,MIROVINE,ZDRASTVENO OSIGURANJE itd.).Stoga mislim da Živkec mlati praznu slamu, evo i zašto ;Da bi povratak u RS bio održiv za Hrvate i Bošnjake za to se prije svega treba potruditi vlada, odnosno nadležne institucije RS-a. Ista stvar je i sa FBiH .Da bi se Srbi masovnije počeli vraćati u Pederalni dio ove usrane zemlje potrebna je podrška federalnih institucija. Zašto povratnici u Mostar koji su tu zaradili penzije ne primaju iste iz PIO-MIO???Zašto nemaju Zdrastvenu zaštitu tj. mogućnost da se liječe u mostarskim bolnicama….o školstvu neću ni da pričam. Pun mi je racku šuplje priče i prebacivanja loptice u tuđe dvorište….pa dokle više.

    • Ivana

      Dobar komentar!

      • Trendafil Karanfilov

        Hvala LEGENDO !!!

    • peppermintt

      vidiš trendy ne može se zalagat za jednosmjeran povratak
      uostalom bezbroj puta sam čula od srba kako su oni zaokružili “sebi” rs
      imam provokativno pitanje, pa što će onda u drugim dijelovima ?

      znači rs je samo njihova a onda i se traže povlašten status u ciloj BiH , ali rs se ne “smije ” dirati ???
      ponavljam stvarnost nam kazuje kako je jedino na prostorima gdje su Hrvati većinski, održiv povratak i suživot.

      • Trendafil Karanfilov

        Joj ljubavi tek sam došao s’posla. Nemogu ti meda, sunce me opićilo po ćelenci 🙁 …jedva ti dišem …samo ću ti reći da ovdje – nićije maslo nije za ramazana, šo bi u Ćopama rekli 🙂 …vidiš bona da mi je ć tako mehko, da mekše nemre biti….utuši se ko Minka :))

      • kvot

        Zato se bunite protiv ЋИРИЛИЦЕ,
        jer ste merhametlije!!!
        ha ha ha ha ha ha ha

        Nemoj se više provaljivati,
        jer sada sama sebe demantuješ.
        Tvrdiš da Hrvati nisu nikoga protjerali,
        a onda pišeš da je na hrvatsku teritoriju moguć održiv povratak.

        Kako bi rekli dobri ljudi:
        -svaki cigo svoga konja fali.

        • Bollero

          Kvot, vidim da ti je žarište na protjerivanju 350000 Srba iz tkz.SAO.

          Lave moj, ako si ti odlučio da prije tih događaja odlaska Srba iz SAO-PAO napraviš masakr u Vukovaru, pa granatiraš sve do Dubrovnika (uključujući i njega)- onda je sasvim normalno da se desi što se desilo u SAO. Pomenuo si međunarodno priznatu državu Srbiju, pa zar nismo i mi imali međunarodno priznatu RH, a vama opet nakon toga ne pada na pamet da prestanete granatirati po Hrvatskoj ?

          Pepy je u to vrijeme bila mala djevojčica, pa ti ne može reći za stvarno stanje na terenu. Ali zato mogu ja kvote.
          Iz SAO nije došao ni jedan jedini glas da se prizna neovisna i međ.priznata država Hrvatska i njena legalna vlast. Baš nijedan.

          Treba li pominjati da su Srbi naselili područje SAO u traženju spasa od otomanke kame i zuluma ? Treba li reći da su primljeni tada od Hrvata na njihov prag i njihov vjekovni teritorij !? Treba li pomenuti kako niste prihvatili ostanak u zajedničkoj yugovini ako bude uređena konfederalno ? Pa ne misliš valjda da je Hrvatska pizdin dim koji može svako zapišati kako mu se digne i kada mu se…!?
          Odlazak Srba iz Hrvatske nije bio nimalo slučajan, svi su znali da su drukali za secesionizam hrvatskog teritorija- i otišli su iz straha da za to ne budu odgovorni. To je GLAVNA poenta odlaska.
          Budi malo normalnijega nastupa prema mojoj fredici Pepy, nije zaslužila takve tonove. Džentlmen mora imati ipak jednu granicu razine- one muške razine.
          Hajd sad uzdravlju, repliciraj- naravno.

          • slažem se s kolegom.. ti si to fino elaborirao..

          • kvot

            Napisao sam ti gore o tome i neću da se ponavljam.
            Uskočili ste 1918 u SHS, da vas Austrija opet ne poklopi.
            A iskočili ste pod izgovorom kako vas Beograd ugrožava.
            Pri tom ste preko noći promjenili Ustav i Srbe stavili na marginu.
            Da ste bili ljudi, moglo se to ljudski riješiti.
            A mi s vama imamo loše iskustvo i otuda nepovjerenje u Tuđmana i HDZ, koji su na svojim skupovima veličali NDH i ustaštvo.

          • Bollero

            Znaš što bih ja vama Srbima preporučija kvote ? Da se fino organizirate u smjeru razbijanja hrvatofobije koja vas drma iz temelja od prije ww2, a naročito poslije njega. Ovo ti je jaranski prijedlog, teško je živjeti u stalnoj fobiji prema nekomu. Dosta smo mi zločina doživjeli od 1945. do 1995. od srpske strane. Ipreviše da bi se to moglo zaboraviti. S te strane nismo ni u kakvom dugu prema Srbima. Ali eto, opet smo na nogama i manje živimo u zlonamjeri prema Srbima negoli vi prema nama. Dao sam sebi za slobodno ovu ocjenu- na osnovu tvojih vraćanja u prošlost.
            Da se do kraja razumimo- ovo je moja procjena.

        • peppermintt

          ćirilca je po svojoj denotaciji i dio nasljeđa hrvatske baštine

          ali je po svojoj konotaciji sinonim za rušenje i zločine(nekažnjene većinom ) u Vukovaru

          • kvot

            Svašta ću i od tebe pročitati.
            Zašto ste onda protiv svog nasljeđa?
            A da je sinonim za rušenje,
            e to samo hrvatski mozak mozgić može izmisliti.

  • Trendafil Karanfilov

    Pričati o povratku sto godina nakon rata je i više nego smiješno. To je završena priča ! Tko se mislio vratiti, to je učinio. Na kraju krajeva, sam pristup ovoj problematici je pomalo apsurdan.Da bi povratak bio održiv, tim ljudima se moraju pružiti uvjeti za koliko-toliko normalan život (POSAO,OBNOVA PORUŠENIH DOMOVA,POVRATAK IMOVINE,MIROVINE,ZDRASTVENO OSIGURANJE itd.).Stoga mislim da Živkec mlati praznu slamu, evo i zašto ;Da bi povratak u RS bio održiv za Hrvate i Bošnjake za to se prije svega treba potruditi vlada, odnosno nadležne institucije RS-a. Ista stvar je i sa FBiH .Da bi se Srbi masovnije počeli vraćati u Pederalni dio ove usrane zemlje potrebna je podrška federalnih institucija. Zašto povratnici u Mostar koji su tu zaradili penzije ne primaju iste iz PIO-MIO???Zašto nemaju Zdrastvenu zaštitu tj. mogućnost da se liječe u mostarskim bolnicama….o školstvu neću ni da pričam. Pun mi je racku šuplje priče i prebacivanja loptice u tuđe dvorište….pa dokle više.

    • Ivana

      Dobar komentar!

      • Trendafil Karanfilov

        Hvala LEGENDO !!!

    • peppermintt

      vidiš trendy ne može se zalagat za jednosmjeran povratak
      uostalom bezbroj puta sam čula od srba kako su oni zaokružili “sebi” rs
      imam provokativno pitanje, pa što će onda u drugim dijelovima ?

      znači rs je samo njihova a onda i se traže povlašten status u ciloj BiH , ali rs se ne “smije ” dirati ???
      ponavljam stvarnost nam kazuje kako je jedino na prostorima gdje su Hrvati većinski, održiv povratak i suživot.

      • Trendafil Karanfilov

        Joj ljubavi tek sam došao s’posla. Nemogu ti meda, sunce me opićilo po ćelenci 🙁 …jedva ti dišem …samo ću ti reći da ovdje – nićije maslo nije za ramazana, šo bi u Ćopama rekli 🙂 …vidiš bona da mi je ć tako mehko, da mekše nemre biti….utuši se ko Minka :))

      • kvot

        Zato se bunite protiv ЋИРИЛИЦЕ,
        jer ste merhametlije!!!
        ha ha ha ha ha ha ha

        Nemoj se više provaljivati,
        jer sada sama sebe demantuješ.
        Tvrdiš da Hrvati nisu nikoga protjerali,
        a onda pišeš da je na hrvatsku teritoriju moguć održiv povratak.

        Kako bi rekli dobri ljudi:
        -svaki cigo svoga konja fali.

        • Bollero

          Kvot, vidim da ti je žarište na protjerivanju 350000 Srba iz tkz.SAO.

          Lave moj, ako si ti odlučio da prije tih događaja odlaska Srba iz SAO-PAO napraviš masakr u Vukovaru, pa granatiraš sve do Dubrovnika (uključujući i njega)- onda je sasvim normalno da se desi što se desilo u SAO. Pomenuo si međunarodno priznatu državu Srbiju, pa zar nismo i mi imali međunarodno priznatu RH, a vama opet nakon toga ne pada na pamet da prestanete granatirati po Hrvatskoj ?

          Pepy je u to vrijeme bila mala djevojčica, pa ti ne može reći za stvarno stanje na terenu. Ali zato mogu ja kvote.
          Iz SAO nije došao ni jedan jedini glas da se prizna neovisna i međ.priznata država Hrvatska i njena legalna vlast. Baš nijedan.

          Treba li pominjati da su Srbi naselili područje SAO u traženju spasa od otomanke kame i zuluma ? Treba li reći da su primljeni tada od Hrvata na njihov prag i njihov vjekovni teritorij !? Treba li pomenuti kako niste prihvatili ostanak u zajedničkoj yugovini ako bude uređena konfederalno ? Pa ne misliš valjda da je Hrvatska pizdin dim koji može svako zapišati kako mu se digne i kada mu se…!?
          Odlazak Srba iz Hrvatske nije bio nimalo slučajan, svi su znali da su drukali za secesionizam hrvatskog teritorija- i otišli su iz straha da za to ne budu odgovorni. To je GLAVNA poenta odlaska.
          Budi malo normalnijega nastupa prema mojoj fredici Pepy, nije zaslužila takve tonove. Džentlmen mora imati ipak jednu granicu razine- one muške razine.
          Hajd sad uzdravlju, repliciraj- naravno.

          • slažem se s kolegom.. ti si to fino elaborirao..

          • kvot

            Napisao sam ti gore o tome i neću da se ponavljam.
            Uskočili ste 1918 u SHS, da vas Austrija opet ne poklopi.
            A iskočili ste pod izgovorom kako vas Beograd ugrožava.
            Pri tom ste preko noći promjenili Ustav i Srbe stavili na marginu.
            Da ste bili ljudi, moglo se to ljudski riješiti.
            A mi s vama imamo loše iskustvo i otuda nepovjerenje u Tuđmana i HDZ, koji su na svojim skupovima veličali NDH i ustaštvo.

          • Bollero

            Znaš što bih ja vama Srbima preporučija kvote ? Da se fino organizirate u smjeru razbijanja hrvatofobije koja vas drma iz temelja od prije ww2, a naročito poslije njega. Ovo ti je jaranski prijedlog, teško je živjeti u stalnoj fobiji prema nekomu. Dosta smo mi zločina doživjeli od 1945. do 1995. od srpske strane. Ipreviše da bi se to moglo zaboraviti. S te strane nismo ni u kakvom dugu prema Srbima. Ali eto, opet smo na nogama i manje živimo u zlonamjeri prema Srbima, negoli vi prema nama. Dao sam sebi za slobodno ovu ocjenu- na osnovu tvojih vraćanja u prošlost.
            Da se do kraja razumimo- ovo je moja procjena.

        • peppermintt

          ćirilca je po svojoj denotaciji i dio nasljeđa hrvatske baštine

          ali je po svojoj konotaciji sinonim za rušenje i zločine(nekažnjene većinom ) u Vukovaru

          • kvot

            Svašta ću i od tebe pročitati.
            Zašto ste onda protiv svog nasljeđa?
            A da je sinonim za rušenje,
            e to samo hrvatski mozak mozgić može izmisliti.