Kultura

Film Joška Marušića „Zašto su došli vlakom“ – prikazan u Europskom parlamentu

Hrvatska zastupnica u Europskom parlamentu Marijana Petir predstavila je film Joška Marušića „Zašto su došli vlakom“ u okviru konferencije „Internet i ljudsko dostojanstvo“ 7. tjedna za život u Europskom parlamentu kojim je predsjedao slovački zastupnik Miroslav Mikolášik (EPP).

Predstavljajući jednog od najpoznatijih hrvatskih karikaturista i autora animiranih filmova Petir je rekla kako je ovaj film „pravo umjetničko djelo jednog redatelja koji se nije bojao upotrijebiti umijeće animiranog filma i srodne tehnologije kako bi odao počast ljudskom životu i iskazao svoje poštovanje prema ljudskom biću“.

„Zašto su došli vlakom“ priča je o jednom gradu u koji jednog popodneva dolaze čudni i nepozvani gosti. Oni stanovnike suočavaju s vlastitom prošlošću, strahovima i žalostima, no nakratko će im podariti osjećaje mira i radosti.

Petir je naglasila kako autor nastoji postaviti najteža pitanja i suočiti gledatelje s posljedicama pobačaja koristivši pritom animaciju kao sredstvo komunikacije. Kada su ga pitali zašto je napravio ovaj film, on je rekao da nije zainteresiran za ugled i društveni status, ali je njegova želja stvarati filmove koji su prilično rizični, jer je to njegovo poslanje kao odgovornog umjetnika.

Zastupnica je rekla kako „mediji moraju biti u službi čovjeka, no nažalost danas smo nerijetko svjedocima suprotnog jer u medijskoj industriji vlada veliki ideološki interes. Neki mediji stvaraju okvir priča za izgradnju svoje stvarnosti stvarajući lažne stvarnosti. No, mediji imaju i čudesnu moć koju hrabri pojedinci mogu iskoristiti da čine dobro. Joško Marušić jedan je od onih hrabrih pojedinaca koji se ne boje koristiti tehnologijom kako bi izrazili poštovanje prema ljudskoj osobi i ljudskom dostojanstvu“, naglasila je Petir.

Nakon velikog pljeska i emotivnih dojmova okupljenih prilikom prikazivanja filma, zastupnica Petir zaključno je rekla kako je potrebno braniti ljudsko dostojantsvo i zalagati se za život iskazavši svoju veliku zahvalnost Jošku Marušiću, ali i kolegama u Europskom parlamentu koji se zalažu za zaštitu općeljudskih vrijednosti.

Na konferenciji je govorila i francuska novinarka i psihologinja Marie Philippe, osnivačica stranice Ivg.net koja se osvrnula na francuski zakon i digitalnu opstrukciju dok je predstavnik organizacije La Manif Pour Tous Emile Duport govorio o političkoj i društvenoj odgovornosti digitalnih medija te ključnim čimbenicima za uspjeh. Estonski zastupnik u Europskom Parlamentu Tunne Kelam (EPP) naglasak je stavio na slobodu govora – „Dobar razgovor u teškim vremenima“.  (Narod.hr)