Frljiću, pitanje je vremena kad će s tobom “obrisati pod”

0

Nije Grad Rijeka kriv što na čelu Hrvatskog narodnog kazališta Ivana pl. Zajca ima jednog Olivera Frljića, istaknutog i nenadmašnog “borca za ljudska prava”, odnosno provokatora, ulizicu i jadnog redatelja. Taj i takav društvenim novcem uistinu radi što hoće, ili bolje rečeno, što mu narede njegovi istomišljenici, koji su ga i dovukli na ovo mjesto, koje niti zaslužuje, niti je sposoban voditi ga. Na sebe isključivo privlači pozornost raznim ekscesima, kao što je bio onaj 8. listopada, na Dan neovisnosti kad je na pročelje zgrade riječkog HNK umjesto hrvatske zastave objesio zastavu homoseksualaca te to proglasio “genijalnim umjetničkim ostvarenjem”. Na taj način uvrijedio je i hrvatske branitelje, a poglavito stradalnike hrvatskog Domovinskoga rata. I onda se neki i dalje čudom čude i pitaju: zbog čega protestiraju ljudi koji su stvarali hrvatsku državu, zbog čega su nezadovoljni? Takva se zla više ne mogu trpjeti.

Sad je Frljić sa svojim suradnicima otišao i korak dalje. Optužio je velikog i čuvenog hrvatskog redatelja Jakova Sedlara i zagrebačko Hrvatsko narodno kazalište (HNK) što su 1991. (!) na scenu postavili predstavu Mile Budaka – “Ognjište”. U to vrijeme, kad su brojni Zagrepčani, ali i mnogi drugi uživali u predstavi, ovaj “originalni” i “regionalni” redatelj (rođen u Travniku, 1976.) još je po pijesku crtao partizanske zvijezde petokrake i sanjao kako će i on jednoga dana “biti na čelu kolone” sa srpom i čekićem na čelu.

Prva i osnovna stvar kod Frljića i njemu sličnih je ta da ništa ne razumije. Čita, a ne shvaća bit, o čemu se radi. Drugo, on je tip čovjeka kojeg drugi iskorištavaju da obavlja nekakav “sanitarni” posao umjesto njih, a nakon toga, jadnik, nije ni svjestan da će ti isti čim se stvari malo preokrenu (a preokrenut će se!), s njim i njemu sličnima “obrisati pod”.

U odgovoru na Frljićeve gluposti, Sedlar je uz ostalo objavio: “Živimo u vremenu kada svaka fukara može javno reći što hoće a da za to ni na koji način ne odgovara. Tako se i bivši raspop, a trenutačni intendant Oliver Frljić osvrće na 1991. u zagrebačkom HNK i moju ulogu u tom, po njemu, “ustaškom teatru”. Sve zbog režije predstave “Ognjište” koja je napravljena prema istoimenom romanu Mile Budaka. Sama činjenica da je na repertoaru bilo djelo Pavelićeva ministra, za Frljića i njegovu bratiju je krimen koji dokazuje i kazališnu i moju fašistoidnost. Iznenadilo bi me izvlačenje jedne stare predstave kao povoda za morbidne optužbe, ali kada to dolazi od čovjeka koga od početka njegova javnog djelovanja pokreću neznanje, površnost, netolerancija i mržnja, prema svemu što ima bilo kakav hrvatski predznak, onda me to i ne čudi.” (Večernji list, 30. listopada 2014.)

Nakon ovih nekoliko rečenica može se tek nadodati – pametnome dosta! Ali, to ipak ne važi za “regionalnog” redatelja, kojem dva i dva nikada nisu četiri. Zbog te predstave, u kojoj su glumila najveća imena hrvatske kazališne scene, od Lonze, Rošić, Begović, Oreškovića, Dabetić, Miholjevića i drugih, jedan redateljski “srp i čekić” usudio se Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu nazvati “Hrvatski fašistički teatar”!

Nu, nije ni to najgore i najtužnije. Pa, svaka fukara ili svaki raspop, kao što ističe Sedlar, može javno izreći što hoće. A poglavito razni frljići.

Najgore i neshvatljivo je to što netko bez razloga jednu hrvatsku nacionalnu instituciju, jedno Hrvatsko narodno kazalište, 23 godine nakon srpske agresije na Republiku Hrvatsku, naziva “fašističkim teatrom”, što znači da su svi oni hrvatski velikani koji su radili i koji rade u ovom velikom zagrebačkom teatru – fašisti, baš kao i oni koji ih financiraju ili u iznimnom broju posjećuju njihove predstave. To zagrebačko “fašističko kazalište” ima i čudnu adresu: Trg maršala Tita! Apsurd do apsurda.

Međutim, na tu novu Frljićevu provokaciju izostala je na žalost reakcija, ili je bila blaga poput pjene od sapunice, onih koji bi prvi trebali reći – Stani malo, druže Frljiću!, a to su u prvom redu gradske i županijske strukture Grada Rijeke, Ministarstvo kulture, ostala hrvatska nacionalna kazališta, brojni hrvatski umjetnici, glumci i redatelji, ali i hrvatski branitelji. Oni poglavito. Naime, u hrvatskom Domovinskome ratu nismo se borili za nikakvo “fašističko kazalište”, a još manje za ovakve fukare, za koje je i postavljanje gay zastave, na zgrade državnih institucija, umjesto one s hrvatskim grbom – “umjetnost”!(sic!)

Ne zaboravimo i njegove provokacije s nesretnom obitelji Zec. Tada je “složio” predstavu koja ima samo jedan cilj: prikazati hrvatske branitelje i Hrvate kao fašiste, zločince, a osobito – ustaše.. Stoga je ovaj podmukao i truli napad na zagrebački HNK i redatelja Serdara samo nastavak jedne te iste “srpske” politike, djelo “pete kolone”, tzv. specijalnog rata, odnosno onih koji još uvijek sanjaju granicu: Karlobag-Ogulin-Karlovac-Virovitica!

Nama ne pada ni na kraj pameti da bi zbog jednog pokvarenog “umjetnika” (koji je ipak najpoznatiji kao bivši dečko nekakve Danijele Trbović), riječki HNK proglasili “Mussolinijevim teatrom” ili “Teatrom guzičara”, zbog tolike privrženosti gay populaciji, ali ako tako nastavi Frljić će ovo nekada ugledno i cijenjeno kazalište vrlo brzo potopiti kao Titanic!

Žao nam je što se i na mjesta hrvatskih intendanata postavljaju ljudi ala Frljić sa skromnim znanjem, ali iznimnom zloćom. A da malo više čita, ovaj bi provokator u “Književnim prosudbama” (str.301) dr. Nedjeljka Mihanovića naišao i na rečenicu u kojoj uz ostalo piše i o nenadmašnom Ivanu Aralici te naglašava da je “on iskreni poklonik hrvatskoga stvaralačkog genija, koji se javlja od Marulića, Držića, Zoranića, Gundulića, Mažuranića, Šenoe, Kranjčevića, Vojnovića, Gjalskoga, Matoša, Begovića, Nehajeva, Ujevića, Budaka i Krleže.”

Mladen Pavković

facebook komentari