Građanska Bosna i Hercegovina je unitarna Bosna i Hercegovina

6

Nisu Bošnjaci ni protiv džihadističke države

Dok se zapadni dio slobodnoga i demokratskog svijeta u prošlom XX. stoljeću bavio idejom gradnje građanske države multinacionalnih, multikonfesionalnih i multikulturalnih sastavnica, i vjerovao u njezinu održivost kao univerzalnu vrijednost budućnosti, islamski svijet pak budućnost čovječanstva je vidio jedino u etničko vjerskim čistim islamskim državama.

Čak ni raspad multinacionalnih i multireligijskih zajednica, te sve jače izgrađivane etnički i vjerski čiste islamske države, zapadni svijet nije odvraćao od ideje građanske države. Naprosto, koliko god je slobodni zapadni svijet, zašto ne reći kršćanski dio čovječanstva, ustrajavao u toj ideji, islamski svijet je još čvršće stajao na svom putu etničkih i vjerskih čistih muslimanskih država u budućnosti. I nacionalna komponenta u islamskom svijetu gubi pred vjerskom, te na tom planu muslimanske zemlje ujedinjuje islam kao globalna religija, čije poslanje je islamizacija cijeloga  svijeta, što je preduvjet, kako tumače političke i vjerske vođe u islamskim državama, općeg svjetskog mira.

https://i2.wp.com/www.serbianna.com/columns/mb/036_files/book.jpg?resize=123%2C195https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQQZJmV9Yd5rqXlpDsKlCsCqvmPSBO12_UBx9adWC2ntKEer6nGCw

Više to nije cilj samo političko vjerskog vodstva u islamskim zemljama, to je cilj svih pojedinaca, svih muslimana, svih muslimanskih naroda, to je cilj baze iz koje se novače džihadisti, borci za islam čiji uzvici „Alah uekber“, „nema mira dok ne zavlada islam“ odjekuju, gotovo cijelim svijetom. Taj uzvik godinama se čuje u Bosni i Hercegovini, i u ime tog cilja počinjeni su nezapamćeni zločini nad kršćanima te zemlje, koja je danas jedan veliki europski centar za obuku i novačenje svetih islamskih ratnika. Ti prijeteći uzvici danas se najglasnije čuju iz nepravde na koju je zapadni svijet postavio Bosnu i Hercegovinu, iz njezinih crnih političkih brda u koje se smijestili i ogradili džihadski entiteti. No, sve jače se čuju ti uzvici i te prijetnje i iz europskih kršćanskih zemalja, koje su iz ekonomskih i političkih razloga udomili mnoge muslimane, iste one koji svim snagama ruše te zemlje koje su ih primile.

Bio je to znak kako muslimanska ideja čistih etničkih i vjerskih država pomalo se širi i unutar demokratskih multi zajednica i uveliko prijeti njihovoj egzistenciji. U demokratskom svijetu zbog toga, prvo tiho a kasnije i posve otvoreno, čuje se priznanje neuspjeha multi zajednica, i njemačka kancelarka Angela Merkel javno to priznaje riječima „Multi je propala ideja“. Ta nefunkcionalna i sad pomalo svima jasnije neodrživa „građanska“ država Bosna i Hercegovina, više je centar za obuku i novačenje džihadista, nego li ono što je u Daytonu zamišljena i preporučena. Jedino što je u ovom cjelom globalnom islamskom procesu stvaranja islamske države, a što za početak i nisu slučajno uzeti prostori kolijevke kršćanstva Sirija i Irak, jesu glasovi koji dolaze iz bliskih krugova stvaranja daytonske Bosne i Hercegovine.

Stoga ti glasovi bliski Daytonu imaju daleko veću težinu od svih drugih koji su se javljali tijekom nepravde koja vlada u Bosni i Hercegovini i neodrživosti takve tvorevine. A ta tvorevina, daytonska Bosna i Hercegovina, politički je raritet nezabilježen u povijesti stvaranja nekih država ili zajednica. Teško je definirati taj politički sklop, koji gotovo da nema ni glavu ni rep. Nabacano je u taj okvir svega i svačega, i secesionizma kakav je velikosrpski, i unitarizma i centralizma, džihadizma i islamizma kakav je velikomuslimanski, i europeizma i federalizma kakav je velikohrvatski. Svega a na kraju ničega. Toliko sastavnica, secesionizam, unitarizam, europeizam, „građanstvo“, nacionalno, diktatura, demokracija, suverenost, konstitutivnost, federacija, entitet, ne može primiti, a još teže prokuhati i skuhati nacionalno vjerska vatra što gori pod „bosanskim loncom“.

Naime, iz instituta Međunarodne krizne skupine, nekako u isto vrijeme kad su počele dolaziti zastrašujuće slike džihadista kako postupaju sa zarobljenicima iz slobodnoga zapadno-kršćanskog svijeta, čuje se ono što u Bosni i Hercegovini već dugo čuje i priželjkuje, dakako s pravom, hrvatski narod, žrtva velikosrpskog secesionizma, velikomuslimanskog građanskog unitarizma, i daytonskog holbrukonizma. Govori se, zapravo, o neodrživosti građanske Bosne i Hercegovine, čiji koncept građanin se smatra unitarizacija i centralizacija, odnosno majorizacija i homogenizacija, brojnije bošnjačke nacije. Takav projekt građanske države put je u vjersku islamsku državu, gotovo istu onakvu kakvoj danas džihadisti, zajedno s onima iz Bosne i Hercegovine, betoniraju temelje na osvojenim prostorima Iraka i Sirije gdje se briše svaki trag kršćanstva.

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQg_IlR70QcwrbrNA2r2GbiVs7f5wyOKDGQedOH63KkiVn_Vaiz

A upravo taj koncept građanske Bosne i Hercegovine kakav zagovaraju, s vrlo opasnim ciljevima, Bošnjaci, bio je povod, kao i u bivšoj Jugoslaviji i svim drugim tvorevinama, krvavom građansko-vjerskom beha sukobu. I stoga institut Međunarodne krizne skupine svojim „miješanjem“ u beha izmiješani problem budućnost Bosne i Hercegovine vidi u federaliziranju tri nacionalna beha entiteta, bošnjačkog, srpskog, i hrvatskog. Dakako uz potpuno ukidanje ona dva postojeća, hermetički zatvorena vehabijska, u koja se može ući jedino oklopnim vozilima, tenkovima i do zuba naoružanih ne bošnjačkih već svjetski vojnika ili policajaca. Vehabijski entiteti u Bosni i Hercegovini odraz su „građanske“ države kakvu svijetu predstavljaju Bošnjaci.

Građansko unitarna koncepcija država i demokratsko ustrojstvo koje podrazumijeva ispunjenje nacionalnih interesa, apsolutno su nespojive vizije uređenja beha države. Zapravo ta dva puta se isključuju, ili jedan ili drugi, a nikako oba. Svakako po svim međunarodnim normama suvremenog svijeta demokratsko ispunjenje nacionalnih interesa beha naroda jedino je riješenje neriješenog beha problema. Čudi stoga bošnjački strah od hrvatskog prava na svoj teritorijalni dio Bosne i Hercegovine, koji mu jamči i njegova priznata suverenost i konstitutivnost. Uzalud je govoriti, zapravo lažno je govoriti o bošnjačko-srpsko-hrvatskoj ravnopravnosti i jednakosti bez novog teritorijalnog beha ustroja tri naroda tri republike, tri entiteta. U svjetskom procesu koji će trajati do konačne slobode svakog naroda, slobodnog zapadnog svijeta gdje se narodima daje pravo slobodnog referendumskog odlučivanja, pravo je vrijeme ponuditi i beha narodima referendumsko pitanje u kakvoj zajednici žele i mogu živjeti.

Dok se slobodni zapadni svijet referendumom odlučuje hoće li živjeti ili ne će, u nekoj zajednici, u Bosni i Hercegovini raste bošnjački strah od referenduma, kao slobodnog, nenasilnog i dakako demokratskog, riješavanje problema i izjašnjavanja naroda. Zapravo, bošnjački je strah veći od propasti neodrživosti unitarizma i centralizma, negoli od hrvatskog legalnog i legitimnog entitetizma, okvira koji jedino jamči njihovu jednakost i ravnopravnost, ali i ostanak u Bosni i Hercegovini. Naprosto, tri naroda tri županije, ili kantona švicarskih normi, jamac je opstanka i tri naroda ali i same Bosne i Hercegovine, budući da ništa nije silom, kao ni građanstvom održivo.

 Bošnjačkom političkom i vjerskom vodstvu, koliko se oni nadopunjuju i koliko surađuju pokazuje činjenica kako se jedan vjerski muslimanski poglavar kandidira za člana Predsjedništva BiH, sve je teže pred svojim narodom opravdavati te neprovedive ideje unitarizma i centralizma, kojima su ih hranili sve od raspada Jugoslavije. I Bošnjacima, kao i drugim beha narodima, dosta je nametanja straha, bilo onog bošnjačkog unitarističko-centralističkog, ili onog srpskog secesionističkog, ili hrvatskog entitetskog.

Raspadom građansko-unitarističko centralističke velikosrpske Jugoslavije, znalo se odmah da nema opstanka ni građansko unitarističko-centralističke velikobošnjačke „jugoslavije u malom“.  Koncept građanske unitarističko-centralističke Bosne i Hercegovine politički je interes i cilj Bošnjaka, nikako i ni u čemu prihvatljiv Srbima i Hrvatima. A Bosna i Hercegovina je zajednica konstitutivnih i suverenih Bošnjaka, Srba i Hrvata. Konstitutivnost i suverenost tri naroda ostvariva je jedino u federalnom, no nikako u unitarno centralističko-građanskoj Bosni i Hercegovini kakvu zagovaraju Bošnjaci. Unitarni i centralistički koncept država danas grade  džihadisti, i kakva je to država pokazuju zastrašujuće slike koje dolaze iz osvojenih prostora gdje kane graditi takva uređenja.

Kandidatura bivšega vjerskog vođe Muslimana za člana beha Predsjedništva, ukoliko pobijedi na izborima, upućuje na veliki strah kod nebošnjaka od mogućnosti da tom zemljom zavlada neki beha ajatolah kakav vlada u Islamskoj Republici Iran ili u novoj Islamskoj državi džihadista. I takve države potvrđuju, zapravo ne priznaju, da je multi, pa čak ni građanska država moguća.

Vinko Đotlo

facebook komentari

  • sui

    Tri republike i sve bi se rijesilo!

    • tvigi

      Ljudima posla i kruha, sve bi se rijesilo

      • sui

        Ne slazem se. Cemu dobar posao, pristojna placa….ako nisi slobodan?!

        • peppermintt

          ili obrnuto čemu sloboda ako si gladan i bez posla ?
          ravnoteža je bit kao i u svemu