JOŠ JEDAN TEKST O PRATRU

4
[quote] Nisam ranije htio se očitovati na ovu temu, jer jedan od krimena kojeg mu spočitavaju jeste to što smo nas dva „dobri”. Da sam odmah reagirao, jedva bi dočekali dežurni farizeji uzeti moju reakciju kao dokaz političke pozadine njegovih poruka. Doduše, i on me zamolio da se ne javljam. Sad kad se malo stišalo, dopustit ću si taj luksuz iznošenja mog stava putem ovog teksta. Slaven Raguž[/quote] [dropcap]O[/dropcap]no o čemu se po Mostaru ovih dana više priča nego o raznim plenumima i umjetnim revolucijama jeste kako je fra Dado opet nešto pisao, pa se okomilo na njega. Lešinari svih boja i stranaka namirisaše plijen, pa se vinuše u zrak.

Nisam ranije htio se očitovati na ovu temu, jer jedan od krimena kojeg mu spočitavaju jeste to što smo nas dva „dobri”. Da sam odmah reagirao, jedva bi dočekali dežurni farizeji uzeti moju reakciju kao dokaz političke pozadine njegovih poruka. Doduše, i on me zamolio da se ne javljam. Sad kad se malo stišalo, dopustit ću si taj luksuz iznošenja mog stava putem ovog teksta.

U jeku nereda po gradu, paljevine, huliganskih napada i svega čemu smo bili svjedoci proteklih dana u Mostaru i BiH, ovaj mali/veliki fratar se usudio okrznuti četvrtu božansku osobu Hrvata u BiH. To je bilo razlogom neviđene hajke na pratra, k’o da nam je svima redom opsov’o mater, pa nas to sve redom izbacilo iz takta. Postali smo krajnje dezorijentirani u inače itekako orijentiranom društvu. Posebno kod nas Hrvata u BiH, stvari idu kako treba u svakom pogledu i smislu, tako da nas je uistinu ova njegova opservacija zbunila do te mjere da smo postali k’o guske u magli. Sva sreća pa nam je priopćenje Provincijalata odagnalo svu maglu s očiju, pa sad opet vidimo bistro.

Legitimni lider Hrvata s ovu stranu pokazuje na slomljeno raspelo legitimnom lideru Hrvata s onu stranu, ne bi li se ovaj drugi sažalio nad našom sudbinom, jerbo i to je još jedan u nizu dokaza kako nam je za naš belaj kriv netko drugi. Siguran sam da fra Dado inkriminirane riječi ne bi rekao da je prvi lider umjesto traženja sažaljenja, tražio podršku: „ova paljevina i slomljeni križ nam dokazuje kako je ova BiH nemoguća i ja ću kao legitimni lider uzet križ Hrvata na svoja pleća i ponijet ga u konačno rješenje hrvatskog pitanja u BiH, a od Vas želimo da nas u tome podržite i budete naš Šimun Cirenac“. Nije li traženje sažaljenja slomljenim raspelom manipulacija vjerskim simbolima u promotivne svrhe?

Prema tome, ima li opravdanosti u fra Dadinim riječima? Itekako. Je li trenutak najbolji? Po meni nije, ali po njemu jeste i on u potpunosti on preuzima odgovornost za težinu izrečenih riječi i tu je njegova snaga koja je demaskirala licemjernost stožerne „elite” sa obje strane oltara. Zato mu ne treba odvjetnik, ali ga treba stajat i podržavati, koliko god on mene i ovakve kao ja ljutio svojom netaktičnošću.

Ne smije se ulaziti u meritum bilo koje odluke vjerskih institucija i autoriteta, ali kao vjernik i čovjek, ne mogu sebi ne postaviti pitanje zašto ovolika hajka nije dignuta i ne diže se na pisanja raznih fra Šarčevića, Markešića, i inih koji redovito i bez suzdržanosti časte osobito nas Hercegovce. Isus je govorio: „Ako sam krivo rekao, dokaži da je krivo! Ako li pravo, zašto me udaraš?”. Fra Dadu se napada bez da mu je itko igdje rekao što je krivo rekao ili napisao. Fratrima poput Jeleča, Šarčevića, Markešića i sl. se nebrojeno puta dokazalo i argumentiralo da šire neistine, razdor i mržnju, nigdje nismo našli da se ijedna od službenih crkvenih institucija ogradila od njih. Oni dakle, putem „Svjetla riječi” koje se može kupiti u svakoj crkvi iza nedjeljne mise ne „šire vjerničku zbunjenost”, a fra Dado putem statusa na facebooku, koji je uklonjen, itekako širi tu zbunjenost.

Kad se vidjelo kolika se buka digla, kako se vidjelo koliko ljudi u biti podržava fra Dadu, želi ga se oblatiti na način da se nameće stav kako je on u biti „daidža” koji se napokon otkrio kao „propagator velikobošnjačkih unitarističkih interesa” ili kao „još jedan promotor platformaške politike”, kako mu stavljaju u komentarima. Srećom, google poznaje dalje od zadnjih par dana, pa se može vidjeti da je fra Dado prokazao više puta unitarističku politiku Sarajeva, i to dok je većina stožernika još uvijek kalkulirala da li prihvatiti Lagumdžijinu ponudu ili ne.

Cijelu ovu situaciju dočekaše kao melem za dušu razni lešinarski portalčići, stranke i strančice kako bi još jednom dokazale čednost i razloge svog platformaškog i NVO srca. Za razumjeti je ove novinare koji su na nečijim platnim listama, ali ne mogu razumjeti one političare i stranke koji na svojim statusima i stranicama „dokazuju pravo lice stožerne stranke koja napada fratra”, a sa istom su u koaliciji i to na svim razinama gdje je stožerna stranka na vlasti.

Vratimo se našem pratru. Fra Dado kao da je izišao iz Baretovih stihova, on „ne svijetli, on sijeva” i nikako da shvati da je onoj mlađariji koju je okupio oko sebe, nama koji ga volimo i podržavamo, potreban on i takvi kao on kao svjetlo, a ne kao bljesak. Međutim, za razliku od njegove subraće, mi svoje ranjenike ne ostavljamo iza sebe, pa čak i kada mislimo da su u krivu. Ipak nas nešto veže jače od novaca i sitnih interesa. Gdjegod ga nakon ove njegove netaktičnosti bacilo, mi smo uz njega, uz njega ćemo ostati, pa makar ga otjeralo u najzabačeniju župu, bit ćemo skupa. To što je on to svojom netaktičnošću „isposlovao” kod svojih nadređenih, e to ćemo pak s njim riješiti. Ne putem lažnih facebook profila, ne putem telefonskih prijetnji, ne putem cvikanja drugim fratrima, nego time što ćemo ga tjerat da piše i govori više i češće.

Slaven Raguž/supersajt

facebook komentari

  • Ti junače reče ovdje riječ “lešinari”. Za sve one koje ovo može zanimati, reći ću im da je Zlatko Markus, jedan ob “hrvatskih proljećara” iz godine 1971., koji je bio usko povezan sa Brunom Buđić, Franjom Mikulićem i one liste od pedeset istaknutih Hrvata, na kojoj je bio i Vice Vukov, koje je Tito i njegova družina na sastanku u Karađorđevu 2 prosinca 1971. proglasila “reakcionarima”, te su morali bježati u inozemstvo, bolje rečeno u emigraciju, da spase glavu, da je Zlatko Markus napisao u hrvatsko/hercegovačkoj franjevačkoj novini “DANICI” 1978 godine članak “ŠAKALI I LEŠINARI” koji je, vjerovali ili ne, a još ima Hrvata na životu koji se ovoga mogu sjetiti i posvjedočiti da je istina ili ne, da je ovaj članak polarizirao hrvatsku političku emigrantsku emigraciju na stare i na mlade. Stari su bili oni koji su samo živjeli u sijeni “STARE SLAVE DJEDOVINA”, dok su mladi htjeli revoluciju, i to odmah, ne čekati na teći svjetski rat kako bi Hrvatska bila Slobodna.

  • Ti junače reče ovdje riječ “lešinari”. Za sve one koje ovo može zanimati, reći ću im da je Zlatko Markus, jedan ob “hrvatskih proljećara” iz godine 1971., koji je bio usko povezan sa Brunom Buđić, Franjom Mikulićem i one liste od pedeset istaknutih Hrvata, na kojoj je bio i Vice Vukov, koje je Tito i njegova družina na sastanku u Karađorđevu 2 prosinca 1971. proglasila “reakcionarima”, te su morali bježati u inozemstvo, bolje rečeno u emigraciju, da spase glavu, da je Zlatko Markus napisao u hrvatsko/hercegovačkoj franjevačkoj novini “DANICI” 1978 godine članak “ŠAKALI I LEŠINARI” koji je, vjerovali ili ne, a još ima Hrvata na životu koji se ovoga mogu sjetiti i posvjedočiti da je istina ili ne, da je ovaj članak polarizirao hrvatsku političku emigrantsku emigraciju na stare i na mlade. Stari su bili oni koji su samo živjeli u sijeni “STARE SLAVE DJEDOVINA”, dok su mladi htjeli revoluciju, i to odmah, ne čekati na teći svjetski rat kako bi Hrvatska bila Slobodna.

  • peppermintt

    “Fra Dado kao da je izišao iz Baretovih stihova, on „ne svijetli, on sijeva””

    Molimo za svećenike fra Dadine snage , jake i pravedne riječi 🙂

  • peppermintt

    “Fra Dado kao da je izišao iz Baretovih stihova, on „ne svijetli, on sijeva””

    Molimo za svećenike fra Dadine snage , jake i pravedne riječi 🙂