MARKOV TRG: HINA – SDP-ov medijski servis

14

U emisiji Markov trg na Z1 televiziji gostovali su bivša ravnateljica Hine Smiljana Škugor Hrnčević i novinar portala Hrvatskog kulturnog vijeća Davor Dijanović.

Škugor Hrnčević je prošli tjedan dobila otkaz u Hini zbog izbijanja afere firme supruge bivšeg ministra Miranda Mrsića od 10,6 milijuna kuna HZZO-u.

Uprava i ravnateljica Hine smatraju Škugor Hrnčević odgovornom za objavljivanje tog tekst u nekim medijima prije nedavnih izbora. HINA je, naime, sporni tekst o supruzi Miranda Mrsića objavila tek 20. rujna, dakle nakon izbora.

‘Službeno, dobila sam izvanredni otkaz, a to znači da nemam nikakva prava na burzi, dakle okrivljena sam da sam taj tekst o supruzi Miranda Mrsića, njenoj firmi i dugu prema HZZO-u, dostavila drugim medijima.

Taj je tekst osvanuo u Hini 7. rujna, četiri dana prije izbora i bio je potpuno profesionalno napisan. U tekstu je čak bila izjava Mrsićeve supruge koja je izjavila da se o tome ne želi očitovat. Međutim, u Hini su odlučili da ‘još nešto’ trebaju doraditi pa zato nije objavljen prije izbora, na tekstu je stajala oznaka ‘ček’ što znači da treba čekati.

Razlika između teksta napisanog 7. rujna i s tom ‘doradom’ objavljenog 20. rujna je sadržajno nebitna’, izjavila je Smiljana Škugor Hrnčević.

Uredništvo emisije Markov trg je pitalo glavnog urednika Hine Serđa Obratova što je novo u objavljenoj verziji u odnosu na prvu verziju koja nije objavljena i evo njegovog odgovora: ‘ U odnosu na radnu verziju u konačnoj je objavljena svojevrsna potvrda sumnji da tvrtka o kojoj se pisalo najvjerojatnije ima povlašteniji položaj od drugih koje posluju s HZZO-om.

Naime, to se nije vidjelo iz radne verzije teksta i to je bilo potvrđeno tek naknadno od Hininih anonimnih sugovornika iz drugih tvrtki koje posluju na tržištu lijekova. U konačnoj verziji također smo objavili izjavu bivšeg ravnatelja HZZO-a u čijem mandatu je nastao dug privatne tvrtke prema HZZO-u, što je također izostalo u radnoj verziji.

I tu smo se držali profesionalnih standarada da “drugoj strani” pružimo mogućnost da iznese svoje stavove. Do izjave tog sugovornika došli smo tek 17. rujna, a idućeg dana tekst je objavljen na Hininoj naslovnici, a potom i na Hininom portalu s besplatnim vijestima iz zdravstva, gdje je bio udarna vijest.’

‘Anonimni izvori koje u odgovoru spominje glavni urednik Hine, radi se o firmama koje posluju s HZZO i koji su rekli da nikada nisu imali takav dug, a što se tiče bivšeg ravnatelja HZZO-a on je rekao da on sada više ne zna puno o tome.

Dakle ništa nije demantirano niti promijenjeno u tekstu. Zašto je trebalo 12 dana za provjeru je zanimljivo pitanje. Uvjerena sam da se taj tekst ne bi nikada pojavio u javnosti da je 11. rujna na izborima pobijedila Narodna koalicija’, pojasnila je Škugor Hrnčević.

‘Ovo je jedan od klasičnih primjera sektaškog, ideološkog ponašanja. Na hrvatskoj političkoj sceni uvijek postoje dvostruki kriteriji. Da je situacija obrnuta, da se radilo o dužnosniku HDZ-a onda bi se digla graja zašto taj tekst nije objavljen.

U Hrvatskoj sve što smeta lijevoj-jugoslavenskoj strani se diskvalificira. U Hrvatskoj imamo stanje totalnog medijskog mraka. Sve što uznemiruje to stanje se eliminira iz profesije. U hrvatskim medijima postoje ‘Veliki cenzori’ koji uvijek štopaju takve informacije’, objasnio je Dijanović.
‘Nisam mogla gledati tu vijest na desku da stoji tamo daleko od očiju javnosti. Trebala sam je poslati izbornom povjerenstvu i DORH-u. Prije nekoliko mjeseci smo imali u Hini jedan vrlo sličan slučaj koji se odnosio na firmu političara s druge strane političkog spektra.

I tada je ta vijest išla bez provjere, a na kraju se ispostavilo da je vijest bila netočna i nakon toga je Hina objavila demanti. Znači kada se radi o političarima desnog opredjeljenja onda se u Hini ništa ne provjerava, nego se odmah objavljuje. Čak i kada vijest nije istinita kao što je bio ovdje slučaj kada je Hina morala demantirati i ispraviti netočnu vijest’, ispričala je Škugor Hrnčević.
‘Ovdje nema demokracije i to nije situacija samo u medijima, nego i na kulturnoj sceni. Takva je situacija u Hrvatskoj još od 1945. godine. Slično je i u tom tzv. nevladinom sektoru gdje se dijele nevjerojatno visoke plaće. Čak i kada neki medij s desne strane dobije neka sredstva odmah ga se napada za ustaštvo i slično’, ispričao je Dijanović.
U emisiji je bilo govora o HND-u koji nije ni riječ rekao o slučaju otkaza Smiljani Škugor Hrnčević, ali je digao veliku buka zbog 280 novinara neprofitnih medija u izdanju nevladinih organizacija koji su ostali bez posla i prihoda jer ih je u cijelosti financirala Vlada, a dotacije su presušile kad je na došla nova vlast.

Kako to da mediji ne progone bivšeg ministra Mrsića ili njegovu suprugu, a kada je u pitanju bio, primjerice Karamarko, onda su mediji u zasjedi vrebali pred središnjicom HDZ-a. Za HND novinarka Škugor Hrnčević ne postoji, ona je za njih mrska desničarka i zato je treba izbaciti nogom u stražnjicu. Kako je uopće nastao dug Mrsićeve supruge u vrijeme dok je on bio ministar i je li to sukob interesa? Hoće li DORH pokrenuti istragu, hoće li Povjerenstvo za sukob interesa utvrditi je li Mrsić kao ministar štogod pogodovao ženi, tko će odgovarati za taj milijunski dug? I na kraju na sve to ondašnji ravnatelj HZZO-a kaže da se ne sjeća kako je nastao dug. Tko je tu lud?

facebook komentari

  • goranka

    Odlična emisija, kao i obično. Poštovani Juriču, što je Projekt Velebit?

    • Lilith
      • goranka

        Gledala, zato i pitam. 🙂

    • Tyrex Rex

      Projekt Velebit-iznošenje istine i razotkrivanje laži komunista od 1945 do danas.

      • goranka

        Hoćete reći – još nije vrijeme za potankosti? 🙂

        • Tyrex Rex

          Goranka ja nisam ništa rekao,ali vrijeme je valjda došlo.

    • Saga

      Nikako da doznamo što je to “dobro koje se iza brda valja i što će donijeti osmijeh na lica Hrvata”.
      Stalno mu ulijeću “hitnije” teme. Marko, Marko…

      • goranka

        Jučer je bilo smješkanja nakon Otvorenog. 🙂

        • Sivooki

          Lovro je postavio pitanje : pletenice i dječje cipele, pismo trudnice nerođenom djetetu – to bi bilo prešokantno za Mirka i Slavka, pa Togonal nije htio ustrašiti nevinu dječicu….

        • Saga

          Ne mogu ja to gledati ako prof. Lučić nije u studiju, a koliko vidim na fotografiji, njega nema. Bit će da se javio brzoglasom. Meni nedovoljno.
          P.S. Vrijeme je za drastične mjere… istetovirat ću njegovo ime na ruku. ;))

          • goranka

            Sredio ih je brzoglasno. Zapravo, sredili su se sami, kak to i ide kad drukčije ne ide.

  • Tyrex Rex

    HINA i HRT bi trebalo da djeluju nezavisno od bilo kakvih političkih stavova uz poštivanje svih profesionalnih standarda.

    • Sivooki

      Trebali bi djelovati, ali ne znam hoće li to još biti za naših života.

  • Plavac Plavi

    Cijela emisija je odlična analiza odnosa, ne samo u medijima, novinarstvu, nego u cijelom hrvatskom društvu, a završne Markove riječi u emisiji su fenomenalne-oslikavaju bit komunističkoudbaških podvala!! Bravoo!!