Oče, neka bude volja Tvoja

    0

    ‘Budi hrabar, ti koji si trom i slab. Ne gubi nadu. Prestrašen si i tužan, svladan umorom i strahom od mučenja. Vjeruj, ja sam pobijedio svijet, a bio sam još uplašeniji…’

    U životu ćemo prolaziti kroz trenutke teške borbe, ponekad ćemo proživljavati tamu i duboke boli u kojima će nam biti teško prihvatiti volju Božju i bit ćemo u napasti da se obeshrabrimo. Isusovo držanje na Maslinskoj gori primjer je kako trebamo postupiti u takvim trenutcima: trebamo prigrliti volju Božju, bez ikakvih ograničenja i bez ikakvih uvjeta, poistovjetiti se s Božjom voljom kroz ustrajnu molitvu.

    Sveti Thomas More pokazuje nam kako je Isusova molitva u Getsemanskome vrtu ojačala mnoge kršćane suočene s velikim poteškoćama i nevoljama. Čini se da je Krist iskoristio vlastiti smrtni strah da bi progovorio onima koji se nađu u sličnoj situaciji: ‘Budi hrabar, ti koji si trom i slab. Ne gubi nadu. Prestrašen si i tužan, svladan umorom i strahom od mučenja. Vjeruj, ja sam pobijedio svijet, a bio sam još uplašeniji; moja patnja rasla je proporcionalno sa zastrašujućom spoznajom uzroka te patnje. Gledaj kako hodam pred tobom ovim putem ispunjenim tolikim strahovima. Uhvati skut moje odjeće i osjetit ćeš strujanje snage koja ne će dopustiti da ti se u žilama sledi krv i udaljit ćeš strah i užas. […] Tvoj će duh ojačati, osobito kada osjetiš da si se približio mojim tragovima. Vjeran sam ti i ne ću te prepustiti iskušenjima koja prelaze granice tvoje snage, nego ću ti dati milost potrebnu da nadvladaš sva iskušenja; ona će te ispuniti radošću kada se sjetiš da će se ova prolazna nevolja koju želim da podneseš pretvoriti u teret beskrajne slave.’ 1 Sveti Thomas More napisao je ove retke znajući da će mu za nekoliko dana odrubiti glavu.

    I mi možemo danas odlučiti da ćemo ovaj trenutak Kristova života, poznat kao prvo žalosno otajstvo iz Gospine krunice, često, možda svakodnevno razmatrati. Osobito bismo ga mogli razmatrati kad nam je volju Božju teže otkriti u zbivanjima čiju sveukupnost možda ne možemo razumjeti. Tada možemo pribjeći strjelovitoj molitvi i reći: »Volo quidquid vis, volo quia vis…; hoću što ti hoćeš, hoću jer ti to hoćeš, hoću kako ti to hoćeš, hoću dokle god ti to hoćeš.«2

    Ova meditacija kratki je izvadak iz dnevnih meditacija koje se cjelovite nalaze u knjizi Francisca Carvajala: Razgovarati s Bogom. Svezak II. (Korizma i Veliki tjedan)

    Bitno.net

    facebook komentari