Ruskoj oporbenoj televiziji ‘TV Dožd’ zabranjeno emitiranje

0

Televizijska mreža ruske oporbe Dožd (kiša) izvijestila je u srijedu da joj je oduzeto pravo emitiranja u više gradova u pokrajini zbog objavljivanja ankete o opsadi Lenjingrada koju su zastupnici ocijenili “teškom uvredom”.

Skandal je izbio pošto je u nedjelju na internetskoj stranici te mreže koja emitira putem kabla i putem interneta objavljena anketa u kojoj je gledateljima postavljeno pitanje:

“Je li trebalo predati Lenjingrad (nacistima) kako bi se spasile stotine tisuća života?” i tako spriječiti opsadu grada (danas Sankt Peterburg) u kojoj je poginulo više od milijun ljudi?

Pitanje koje je brzo povučeno sa stranice ipak je potaknulo pobunu u političkim krugovima i u više ruskih glasila koja su pitanje ocijenila “teškom uvredom”.

Ruska kompanija za kabelsko i za satelitsko emitiranje Akado koja pokriva područje Moskve i okolice, rekla je za agenciju France Presse da od četvrtka prekida suradnju s Doždom.

“S Doždom surađujemo od 2011. ali se u zadnje vrijeme politika te kuće znatno promijenila, što nas je ponukalo da se upitamo trebamo li nastaviti prikazivanje njihovih emisija na našim mrežama”, rekao je predsjednik Akada Viktor Koreh.

Isto su učinile još dvije velike kompanije NTV-Plus i Tricolor, piše u srijedu list Vedomosti na svojoj internetskoj stranici.

U srijedu su parlamentarne skupine u Dumi (donjem domu ruskog parlamenta) jednoglasno osudile anketu ocijenivši pitanje uvredom za sjećanje ratnih veterana.

Uprava Dožda, jednog od rijetkih ruskih glasila koje je sačuvalo neovisnost, priznala je pogrješku i ispričala se zbog postavljenog pitanja nazvavši ga “nepriličnim”.

U gotovo 900 dana opsade, od rujna 1941. do siječnja 1944. Lenjingrad je, u okruženju Wehrmachta, izgubio više od dvije trećine svojih stanovnika koji su umrli od gladi, studeni, iscrpljenosti i bomba.

facebook komentari