Tekst za “velike vjernike” koji ne žele NA IZBORIMA birati manje “zlo”.

0

“Tako se Jahve Gospodin u svom planu da oslobodi izraelski narod poslužio perzijskim kraljem Kirom, bez da je ovaj toga bio svjestan (usp. 4. r.). U tom smislu Kirovo postavljanje za kralja prikazuje se kao događaj kojega je Bog htio. Ako se tome štogod usprotivi, bit će uklonjeno božanskom voljom (»da mu nijedna vrata ne budu zatvorena«: r. 1), koja je odlučila da izraelski narod opet zadobije slobodu, da se Jeruzalem opet sagradi i hram obnovi…..”

Pitaju….:”..hoćeš birati manje zlo?” *********

Evo kao mogući odgovor /pravac promišljanja/ na ovo često pitanje,iz naslova objave, u zadnje vrijeme a vezano za politička zbivanja u RH,može poslužiti čitanje od 29/kroz godinu /prošla nedjelja/ gdje kaže:

“Prvo čitanje: Knjiga proroka Izaije 45, 1.4-6

Ovako govori Gospodin o Kiru, pomazaniku svome:
»primih ga za desnicu
da pred njim oborim narode
i raspašem bokove kraljevima,
da rastvorim pred njim vratnice,
da mu nijedna vrata ne budu zatvorena.
 Radi sluge svoga Jakova
i Izraela svog izabranika,
po imenu ja te pozvah,
imenovah te premda me znao nisi.
Ja sam Gospodin i nema drugoga;
osim mene Boga nema.
Iako me ne poznaš, naoružah te:
 nek se znade od istoka do zapada
da izvan mene sve je ništavilo.
Ja sam Gospodin i nema drugoga. «

” Nije svako zlo za zlo “, stara narodna mudrost !!!

Iz riječi proroka koji djeluje u vrijeme babilonskog sužanjstva, snažno izbija ideja da se Jahve, Gospodar povijesti, za dovršenje svog nauma koristi svim sredstvima, pa i onim nezamislivima po ljudskoj logici.

Tako se Jahve Gospodin u svom planu da oslobodi izraelski narod poslužio perzijskim kraljem Kirom, bez da je ovaj toga bio svjestan (usp. 4. r.). U tom smislu Kirovo postavljanje za kralja prikazuje se kao događaj kojega je Bog htio. Ako se tome štogod usprotivi, bit će uklonjeno božanskom voljom (»da mu nijedna vrata ne budu zatvorena«: r. 1), koja je odlučila da izraelski narod opet zadobije slobodu, da se Jeruzalem opet sagradi i hram obnovi.

Ovo je jamačno prvi put u povijesti izabranog naroda da je neko povoljno Božje proročanstvo upućeno nekom tuđinskom kralju, kojem se čak daje naslov ‘pomazanik’. Bog toga tuđinskog kralja – koji ga niti ne poznaje (5. r.) – uvodi u onaj povijesni dinamizam u kojem on oslobađa svoj narod. Služeći se i Kirom kao sredstvom za svoje planove, Gospodin se objavljuje kao vrhovni sudac povijesti i vremena.

Izabrani narod se dakle pojavljuje u središtu povijesti spasenja, ali ne predstavlja njezinu granicu. Iz tog središta Bog si odabire sredstva i osobe kojima se potom služi u ostvarenju svog plana. Time postaje očito da glavno mjesto ne zauzima izraelski narod, nego jedino Bog, koji je jedino božanstvo koje postoji (»Ja sam Gospodin i nema drugoga«: 6. r.) i koji svoju jedincatost i nemjerljivost pokazuje upravo u svom djelovanju kao Stvoritelj i moćni Spasitelj.

Hoću li birati “manje zlo”, hm….. gledano ljudskim očima možda DA/NE no Božji naum nije uvijek vidljiv ljudskim očima i razumljiv ljudskom umu!

Željko Stanić

facebook komentari