Pratite nas

Religija i Vjera

Deseci tisuća hodočasnika stiglo u Međugorje na obilježavanje 37. obljetnice Gospinih ukazanja

Objavljeno

na

Foto: Arhiva

Više desetaka tisuća hodočasnika iz svih dijelova svijeta stiglo je u ponedjeljak u Međugorje gdje se obilježava 37. obljetnica fenomena Gospinih ukazanja o čemu Sveta Stolica još uvijek nije zauzela službeno stajalište.

Prema navodima Informativnog centra Mir iz Međugorja vjernici su u ovo poznato hodočasničko mjesto stigli pješice tijekom noći i jutra iz dijelova BiH i Hrvatske, a brojne hodočasničke skupine došle su moliti se, obavljati obrede i uspinjati se na Podbrdo, mjesto navodnog Gospina ukazanja.

Među vjernicima najbrojnije skupine dolaze iz Italije, SAD-a, Njemačke, Poljske, Slovačke, Ukrajine, Austrije, Kanade, Švicarske, Češke, Slovenije, Francuske, Belgije, Španjolske, Portugala, ali i Libanona, Urugvaja, Argentine, Brazila, Bolivije, Kine, Koreje i Hong Konga.

Pučku misu u 11 sati predvodio je fra Ivan Dugandžić koji je vjernike pozvao na vjernost Majci Božjoj, a središnje misno slavlje s početkom u 19 sati predvodit će provincijal Hercegovačke franjevačke provincije fra Miljenko Šteko.

Nedavno je Sveta Stolica imenovala poljskog nadbiskupa Henryka Hosera apostolskim vizitatorom za Međugorje, koji je pak ocijenio kako je ovo središte ‘proročko i karizmatsko mjesto molitve za mir u svijetu’.

Pojasnio je kako je njegova glavna misija osigurati pastoralni rad za oko 2,5 milijuna hodočasnika koji svake godine dolaze iz cijelog svijeta u Međugorje. Najhitnijom pastoralnom potrebom Međugorja, nadbiskup Hoser je okarakterizirao povećanje broja ispovjednika, osobito za hodočasnike na stranim jezicima.

“Međugorje je fenomen masovne ispovijedi”, naglasio je nadbiskup. Po njegovim riječima u ovome hodočasničkom mjestu problem predstavlja i skromna infrastruktura koju treba proširiti.
Međugorski fenomen o ukazanju Gospe započeo je 1981. otkada šestero tada mladih ljudi i djece tvrdi da im se ukazala Gospa. Neki tvrde da i danas imaju ukazanja.

Papa Benedikt XVI. je 2010. utemeljio posebno povjerenstvo za istraživanje pitanja ovih ukazanja, koje je okončalo svoj rad i predalo dokumentaciju Kongregaciji za nauk vjere. Iz ove kongregacije spis je upućen Svetome Ocu koji još uvijek nije iznio svoj pravorijek. Mediji navode kako i Sveta Stolica smatra vjerodostojnim svjedočenja o prvih sedam dana Gospinih ukazanja vidjelicama.

(Hina)

 

Nadbiskup Hoser: Međugorje je proročko i karizmatsko mjesto

 

 

Međugorje – Navršavaju se 84 godine od izgradnje zavjetnoga križa

Što vi mislite o ovoj temi?

Sponzori
Komentiraj

Religija i Vjera

Kardinal Angelo De Donatis otvara ovogodišnji Mladifest u Međugorju

Objavljeno

na

Objavio

U Međugorju je održan još jedan pripremni sastanak za Međunarodni festival mladih – Mladifest koji se ove godine održava jubilarni trideseti put pod motom ”Idi za mnom”.

Voditelj zbora i orkestra, prevoditelji, framaši, tehničari i mnogi drugi zaduženi za organizaciju izvijestili su apostolskog vizitatora za župu Međugorje nadbiskupa Henryka Hosera i župnika fra Marinka Šakotu o dosad napravljenim pripremama i onome što još treba završiti kako bi do početka Mladifesta sve bilo spremno.

Ovogodišnji Mladifest traje od 1. do 6. kolovoza, a mons. Hoser kazao je kako odluka pape Franje o dopuštenju hodočašća u Međugorje ne znači samo da hodočasnici mogu dolaziti, nego i da biskupi i kardinali mogu slaviti svetu misu u Međugorju te najavio kako će na otvaranju Mladifesta u četvrtak, 1. kolovoza, u 19 sati misu slaviti kardinal Angelo De Donatis, papin vikar rimske biskupije, a večernju misu svečanog zatvaranja predslavit će u ponedjeljak, 5. kolovoza, u 19 sati nadbiskup Rino Fisichella, predsjednik Papinskog vijeća za novu evangelizaciju.

Mons Fisichella će imati i katehezu mladima, a kateheze će još na Mladifestu imati i misu slaviti i bivši generalni ministar franjevačkog reda, a sada tajnik Kongregacije za ustanove posvećenog života i družbe apostolskog života biskup Jose Rodriguez Carballo; nadbiskup Luigi Pezzuto, apostolski nuncij u Bosni i Hercegovini; mons. Dominique Rey, biskup Touluna u Francuskoj; mons. Giampaolo Crepaldi, nadbiskup Trsta; mons. Vlado Košić, sisački biskup; kardinal Vinko Puljić, nadbiskup i metropolit Vrhbosanski te mons. Henryk Hoser, apostolski vizitator za župu Međugorje, priopćeno je internetskim stranicama Radiopostaje Mir Međugorje.

Mladifest završava misom na Križevcu u utorak, 6. kolovoza, u pet sati ujutro, a bit će prožet katehezama, svjedočanstvima, procesijama, klanjanjem, meditacijama…

Uz brojne kardinale, biskupe i svećenike, u Međugorju se početkom kolovoza očekuju deseci tisuća hodočasnika, a preko live streama na desetak svjetskih jezika program Mladifesta moći će pratiti milijuni gledatelja i slušatelja diljem svijeta.

Sve će biti snimano sa šest kamera, dva krana i jednim dronom, što i ove godine jamči vrhunsku, još bolju produkciju, a za ovogodišnji Mladifest dolazi i četrdesetak volontera iz Španjolske, prenosi radio-medjugorje.com

 

Što vi mislite o ovoj temi?

Nastavi čitati

Religija i Vjera

Fra Mario Knezović; Koja je bolja ili koja je u pravu: Marta ili Marija?

Objavljeno

na

Objavio

Gubitak smisla za male stvari ugušen je planetarnim željama „spašavanja“ svijeta i upravljanja svime. Zato nam nešto i poručuje zgoda susreta Marte i Marije s Isusom.

Članovi mnogih duhovnih pokreta, kako onih redovničkih – monaških, tako i laičkih, u osmišljavanju puta nasljedovanja Isusa Krista pokušavali su naći suglasje između kontemplacije i akcije, rada i molitve.

Uspostaviti ravnotežu između apostolata i pustinjačkoga stila života nije lak put. Stoga, mnogi duhovni oci navode kako je u životu teže prepoznati Božju volju nego je izvršiti.

U susretu Isusa s Martom i Marijom (Lk 10 38-42) otkriva nam se, u najvećoj mjeri, redoslijed onoga što treba činiti, što je važnije i bolje. Često ćemo biti dionicima prijepora i rasprava tko je u pravu u odnosu na izbor postupanja Marta ili Marija? No, očito je kako nije važno utvrditi činjeničnu ili nečiju krivicu.

Sporedno je što Marta hoće reći kako je njezina sestra lijena i ne mari za gosta, kao što nije presudno važno ustvrditi da je Martina predanost oko posluživanja uzaludna i promašena. Isus ne želi reći Marti kako je besmislen njezin trud, njezina zauzetost, gostoprimljivost.

On je samo htio naglasiti kako je Marija izabrala bolji dio, to znači da ni Martin nije loš, nego je Marijin bolji od njezina. To je pedagogija ljubavi koju Isusu postavlja kao standard postupanja. Nije važno drugomu reći da ima krivo, nego je važno istaknuti što je bolje, plemenitije, važnije i pozvati ga da čini tako.

Marta potpuno ocrtava sliku svoga, ali i našega vremena u kojem živimo, pa i onoga unutar Crkve. Puno je prezauzetosti, rada, nadmetanja, užurbanosti. Na mnogim područjima, pa i na duhovnome, nedostatci se pokušavaju nadomjestiti i kompenzirati prenaglašenim aktivizmom.

Čovjek kao da biva zaposjednut mišlju kako mora sve učiniti i stići, kako bez njega ne može ništa i tako živi u ozračju pomisli da je nezamjenjiv. Isusu reče: “Marta, Marta! Brineš se i uznemiruješ za mnogo, a jedno je potrebno.

Marija je uistinu izabrala bolji dio, koji joj se neće oduzeti.” (Lk 10, 41-42). Dakle, radi se o klasifikaciji ljestvice vrednota i onoga što je najvažnije.

Drugim riječima kazano: Boga treba staviti na prvo mjesto ito, ne radi Njega, nego radi nas. Čovjek je tek vrijedan ukoliko je svjestan svojih granica i malenosti, te ukoliko shvaća da njegovo djelovanje ima izvor u Bogu – Riječi koja postaje u djelima vidljivom.

Marta, vođena logikom zemaljskoga, bijaše pripravna pogostiti tijelo. No, Marija sjeda do Isusovih nogu i časti svoju nutrinu, srce i dušu slušanjem riječi Gospodinovih, jer, kako Isusu reče: „Ne živi čovjek samo o kruhu, nego o svakoj riječi što izlazi iz Božjih usta.” (Mt 4,4).

U kontekstu ove biblijske poruke jasno je da na prvo mjesto mora doći molitva i kontemplacija, a tek potom, kao izvorište iz toga akcija i rad. Briga za mnogo čovjeka umara do te mjere da su odnosi i ljestvice prioriteta pobrkane.

Gubitak smisla za male stvari ugušen je planetarnim željama „spašavanja“ svijeta i upravljanja svime.

Poruke raznih „proroka“ pršte na sve strane. Prepoznati pravu poruku traži čistoću srca, ispravnost nakana i otklon od mentaliteta stalnoga materijalnoga interesa.

Marija prepoznaje svoj kairos – milosni tenutak kad sve postaje nevažno u usporedbi sa šansom čuti što Isusu poručuj. Zato se Marijin dio smatra najboljim jer je to put koji će onda i preko služenja drugima, apostolata ljubavi, polučiti plodove nadahnuća i svjedočanstva vjere.

Fra Mario Knezović/fratar.net

Što vi mislite o ovoj temi?

Nastavi čitati
Sponzori

Komentari