Pratite nas

Komentar

Glas i alkemija šatora sastanka

Objavljeno

na

‘Udomaćio’ se već ružan naziv „šatoraši“. To nije ni lijepo ni pametno. Kada većini pripadnika romske manjine kažete da su čergari (šatoraši), zasigurno će to doživjeti kao uvredu i provokaciju (ispričavam se ponosnim čergarima jer je ovo uzeto kao prispodoba i u najboljoj namjeri – da se oslika punina i dubina bezveznog i uvredljivog govora).

Tko su onda ti ljudi koji upućuju takve uvrede onima kod kojih je do vrhunca došla Kristova ljubav jer su bili i jesu žrtvovali ne samo dijelove tijela, krv, zdravlje i psihički mir, nego i živote za djecu, dojenčad, starce, slobodnu i neovisnu domovinu Hrvatsku? Učitelj nas uči da nema veće ljubavi od one koja umire za drugoga, od one koja polaže svoj život za drugoga.

Vratimo se na dobre, svijetle i korisne stvari. U šatoru Saveza prebivala je slava Jahvina. U braniteljskom prebiva i sada Duh Božji i on je šator sastanka, u kojem stopostotni ratni i ostali invalidi, udovice, djeca, majke, očevi, braća po oružju i svi ljudi dobre volje i srca izlijevaju bol, gorčinu, ali i nadu pred Gospodina i jedni pred druge. Sada ću pustiti pjesmi da kaže svoje o ratnicima:

POVRATAK STARIH RATNIKA
Vraćamo se – no nemojte nas osudit’,
mi smo danas samo rukovet slomljenih sjena.
Zaboravite ono što klicasmo odlazeći,
ponizno danas priznajemo: bitka je izgubljena.

Vinuli smo se nad oblake realnog neba
u proljetnom cvatu najljepših poleta.
Jedne su nas burne noći našli
slomljenih krila podno najnižih goleta.

I nemojte misliti da smo vam lagali,
iako vam donijeli nijesmo obećavanu pobjedu.
Ništa ne boli više raspršenu vojsku,
nego kada joj mjesto lovora braća dobacuju objedu.

Ali, jer ipak ste u nama nekoć gledali
najveću nadu, apostole, ratnike,
mi i sad još ponosno dižemo glave,
da nas cijenite – bar kao patnike.

Za nas, stare vojnike, odsviran je konac boja
i mir što boli k’o najveća sramota.
Mi, što smo htjeli milijune oživjet’,
doživjeli smrt smo još za života.

Sada je na vama mladima i djeci vašoj,
da se dovinete onom što nama je slomilo krila.
Nemojte da se u povijest vjekova zapiše:
Veliki oci – djeca su sićušna bila.

Vraćamo se – no nemojte nas osudit’,
mi smo danas samo rukovet slomljenih sjena.
Počnite iznova, vi sada padajte dalje,
Stari vam vele: još nije bitka izgubljena.
Vjera Korsky („Omladina“ 1938-39.)

Oslikava li ova pjesama točno trenutno stanje, iako je napisana 1939. godine? Govori li realno o ratnicima? Govori li realno i o „štakorašima“, takozvanim antiprosvjednicima? Znaju li oni što čine? Treba li im se još jednom oprostiti kada krenu na ratnike, a pogotovo na invalide? Ako mi njih donekle razumijemo, netko i skroz, kako to da oni nas uopće ne razumiju?

Smrt fašizmu, komunizmu i kapitalizmu.

Mili LozančićTrebalo je možda prije svih govora o braniteljima progovoriti o njihovu položaju u društvu i politici! Najbolje je postaviti pitanja! Zbog čega se HDZ, SDP i sve druge stranke ograđuju od braniteljskih prosvjeda? Kome smetaju Klemm, Vučemilović, Glogoški, Deur, Jukić i ljudi koji su u Savskoj!? Kroz šator je po nekim procjenama prošlo više od 200 000 tisuća ljudi. Da nije te ekipe u šatoru, bio bi netko drugi od 500 000 tisuća branitelja, zar ne?

Ono što se rađa u Savskoj 66 veće je i od Đure, i od Josipa, i od svakog branitelja, jer se budi svijest branitelja o njihovoj stvarnoj snazi; da mogu u jednom duhu, sinergiji snaga i Vjeri brda premještati! Napokon smo osvijestili koje smo kolosalno djelo načinili: samostalnu, neovisnu, slobodnu i demokratsku Hrvatsku, a do sada smo prevareni od svih. Kako to da nikome ne smetaju braniteljski glasovi na bilo kojim izborima, a svima smeta kada traže svoja prava, stečena prava koja svaka vlast u Hrvata dokida ratnicima? Možda se dio odgovora krije i u teodiceji, a dio i u transmutacijama povijesti i politike, posebno u najnovijoj preraspodjeli novovjekog boga – kapitala. Kako se kalio čelik, a dobio crveni buržuj? Kako velike Hrvatine postaju divlji kapitalisti?

I konačno, kako protivnici đavoljeg izmeta presporo reagiraju na združene snage tih grešnih struktura našeg hrvatskog društva (istovremeno se ne odričući tog istog izmeta)? U posljednje vrijeme, kako je i navijestio Spasitelj naš Gospodin Isus Krist Raspeti, da neće na Zemlju donijeti Mir nego Mač, providnost odluči progovoriti iz ratničkog Šatora Saveza u Savskoj 66 – Zagreb.

Ne budemo li ljude, stvari i pojave nazivali pravim imenima – npr. ratnika ratnikom, dezertera dezerterom, lopova lopovom, mirotvorca mirotvorcem – nećemo nikada doći na startnu poziciju od koje se polazi istinskom miru i boljitku.

[ad id=”68099″]

Piše: Mili Lozančić

Što vi mislite o ovoj temi?

Sponzori
Komentiraj

Komentar

Srbi ne poštuju istinu, ne poštujući istinu, ne poštuju ni sebe

Objavljeno

na

Objavio

Sreten Ugričić / Srna

“Srbi ne poštuju istinu. To je, misli se ovde, naivnost, glupost i nemoć, ako se oslanjaš na istinu i zavisiš od istine. Zašto se mučiti oko istine i obazirati se na istinu, kad može kroz prste i niz dlaku, kad postoje talovi, prečice, zaobilaznice, linije manjeg otpora… Ali, kao što znate, sa istinom ne možete biti u srodstvu, niti u talu. Istina nije ni srpska ni antisrpska. Do istine se ne može prečicom, ne može tek tako. Istina ne gleda kroz prste. I pošto tako stoje stvari, Srbi su uvređeni činjenicama i argumentima ovoga sveta – u stvari, uvređeni su posledicama svog ponašanja u takvom svetu, a ne nekakvim nepravdama koje trpe od drugih, zlonamernih i opakih, kako vole sebi da predstave stanje stvari. Srbi su jako uvređeni što nije po njihovom, što su posledice njihovog stava i ponašanja tako bolne. Srbima svašta pada na pamet – sve, samo ne da bi možda bilo bolje da ipak promene svoj odnos prema istini. Srbi ne shvataju da ne poštujući istinu ne poštuju sebe.”

(Vidi: https://pescanik.net/uvredeni-srbi/; istaknuo: Z.P.; stranica posjećena 2.8.2018.)

Da gornji tekst nije pisan ekavicom i na čistom srpskom jeziku, mnogi čitatelji bi zacijelo pomislili kako je u pitanju govor mržnje kakvog Hrvata, Albanca, Crnogorca ili nekog drugog pripadnika iz redova “neprijateljskih naroda” koji “vekovima rade Srbima o glavi” (kako to obično govore srpski popovi i intelektualci-nacionalisti).

No, riječ je o Srbinu, intelektualcu, filozofu, književniku i bivšem ravnatelju Narodne biblioteke Srbije ( nacionalne knjižnice) Sretenu Ugričiću iz Beograda, koji je s tog mjesta smijenjen dekretom “demokratskog” predsjednika Srbije Borisa Tadića (početkom 2012. godine), samo zbog toga što je stavio svoj potpis na peticiju kojom daje potporu Andreju Nikolaidisu (a vezano za osude i progone koje je ovaj doživljavao zbog jednog objavljenog teksta).

Ugričić, naravno, nije stao iza bilo kojeg stava Nikolaidisa, nego iza njegovog prava na slobodu javnog iznošenja vlastitog mišljenja. Tadić i njegovi savjetnici to su očito shvatili drugačije, odnosno, kao potporu tekstopiscu koji u članku zagovara “terorizam i nasilje” (riječ je o komentaru Nikolaidisa vezano za obilježavanja “Dana ‘Republike Srpske'” u Banja Luci, u kojemu autor žali što čovjek koji je navodno unio eksploziv u dvoranu “Borik” isti nije i aktivirao, prosuđujući kako bi to bio “civilizacijski iskorak”).

To je, dakle, taj Ugričić kojega se u Srbiji i “Republici Srpskoj” poistovjetilo s “teroristom” Nikolaidisom (utoliko prije i lakše što je dotični – Nikolaidis – u to vrijeme obnašao dužnost savjetnika predsjednika Skupštine Crne Gore) i kojega se i danas od strane srpskih nacionalista proziva i blati kao “izdajnika”.

No, možda bi najprije trebalo raščistiti jednu od ključnih dilema vezano za citirani ulomak, a nju izaziva već prva rečenica.

Kad se kaže kako “Srbi ne poštuju istinu”, misli li se pritom na sve Srbe? Je li to generalizacija i etiketiranje cijelog jednog naroda s nakanom njegova stigmatiziranja, omalovažavanja i vrijeđanja? Naravno da ne, jer posve je jasno da bi generalizacije takve vrste bile posve promašene, u koliziji sa stvarnošću, pa i zlonamjerne, a da ne govorimo o činjeničnoj utemeljenosti i istinitosti takvih iskaza.

Rečenicom “Srbi ne poštuju istinu”, autor želi izraziti svoje uvjerenje kako u srpskom narodu i javnom mnijenju postoji jedna većinska, vodeća struja čije je stanje duha i svijesti takvo da ne prihvaća realnost i suočavanje s istinom – kad su u pitanju stanovite pojave, procesi ili povijesni događaji koji se u bilo kojem smislu ne uklapaju u uvriježenu romantičarsku i mitsku matricu.

I to je sve. Nema tu nikakvoga misterija. Ili ga ja barem ne vidim.

Sadrži li gornji citat elemente govora mržnje (otvorenog ili prikrivenog – sasvim svejedno), pitanje je koje bismo također mogli postaviti.

I tu već postoje barem dva moguća tumačenja: kad to kaže ili napiše Srbin, u načelu se ne tretira kao govor mržnje, ali učini li isto pripadnik nekog drugog naroda, onda se vrlo često shvaća upravo tako.

Ne možemo negirati da mi kao nesavršena ljudska bića svijetu oko sebe (pa i ljudima s kojima se srećemo) pristupamo opterećeni svojim predrasudama, unaprijed usvojenim i prihvaćenim mišljenjima, stavovima i stereotipima i da smo s te točke gledišta u stanovitom smislu (manje-više) isključivi, odnosno skloni odbacivanju ili čak osudi svega onoga što se ne uklapa u naš svjetonazor, vidokrug i poimanje istine.

Otuda najčešće i potječu nesporazumi, budući da na iste pojave, procese i događaje gledamo posve različitim očima. Apsolutne objektivnosti dakako, nema, ali postoji nešto što se zove “činjenica” i ne priznajemo li postojanje očitih činjenica, onda smo već u ozbiljnom problemu.

Ja spadam među Hrvate koji su u stanju priznati vlastite slabosti, ali i slabosti i mane naroda kojemu pripadam (ili sam barem uvjeren da je tako).

Mislim da smo prilično lakovjerni, naivni, da imamo kratko pamćenje, prvaci smo svijeta u podjelama i međusobnim sukobljavanjima, među nama ima podosta farizeja (koji se formalno drže katoličke vjere, a u suštini se ponašaju protivno njezinim temeljnim vrijednostima), lako podliježemo propagandi (medijskoj ili onoj koju šire političari), posljednjih desetljeća smo materijalizam pretpostavili duhovnom razvoju, zapostavljamo vlastitu kulturu, jezik itd., itd.

I znači li to da sam “manji” Hrvat nego oni koji u svojoj isključivosti radikalno odbacuju svaku pomisao na to da i mi Hrvati imamo mana i skloni su idealizirati naroda kojemu pripadaju, ne rijetko do razine groteske?

Otac Domovine (na kojega se vrlo često pozivaju upravo takvi “domoljubi” – onda kad im to paše) dr. Ante Starčević rekao je kako moramo biti svjesni svojih mana, kako bi ih ispravljali i izbjegavali pogrješke koje činimo. I, naravno, na tim zdravim temeljima gradili svoju budućnost.

Uvjeren sam da jako dobro razumijem što je Ugričić htio reći.

Citirani dio teksta s početka ovog članka, po mome osobnom uvjerenju nije pisao čovjek željan publiciteta ili vlastite promocije, hipohondar niti ekshibicionist, još manje netko tko mrzi vlastiti narod ili prema njemu ima kakvih negativnih emocija.

Naprotiv, to je čovjek koji želi svojoj naciji dobro i jedini izlaz iz začaranog kruga u kojemu se ona nalazi vidi u potrebi prihvaćanja istine i realnosti kao nužnog preduvjeta za ispravljanje pogrješki iz prošlosti. I postavljanje zdravih temelja za buduće naraštaje.

Ne može se na velikosrpskoj ideologiji mržnje, agresije i osvajanja tuđih zemalja graditi budućnost. Mir se ne postiže usvajanjem starih ideoloških obrazaca (Ilije Garašanina ili Nikole Pašića, primjerice, kojemu su oslonac politike bili “država i artilerija”). Skladni odnosi s okruženjem ne grade se na mržnji, isključivosti i ustrajnom stvaranju kriznih žarišta. Ne može mitska matrica “izabranog naroda”, “srpskog mučeništva” i “kosovskog boja” biti temelj razvoja suvremene Srbije. Ne može se za Srbe tražiti ono što ne pripada ni jednom drugom narodu, odnosno, nisu Srbi nikakva “posebna” i “ekskluzivna” kategorija u zajednici svjetskih naroda za koju ne vrijede pravila i uzusi prihvaćeni od cijelog civiliziranog svijeta. Jer, ako se tako žele ponašati, oni ne mogu biti i nisu dijelom tog civilizirano svijeta.

Na ćosićevsko-nikolajevskom “svetosavskom” učenju (kojemu su laž, mržnja, isključivost i izolacija srpskog naroda kamen zaglavni), nije moguće graditi ništa, to je destruktivna ideološko-teološka potka čije ishodište je u zločinu, razaranju i sukobima.

Na kraju, najbolju potvrdu kako je Ugričić u pravu, dobivamo slušajući što govore Vučić, Vulin, Dačić, patrijarh Irinej, vodeći srpski intelektualci i crkveni velikodostojnici i tomu što objavljuju najutjecajniji srpski mediji.

U Srbiji, nažalost, zdravih snaga nema na vidiku i to je realnost s kojom se moramo suočiti ne želimo li ostati u magli poput onih gusaka što ih je Stjepan Radić spominjao prije punih stotinu godina.

Zabijanjem glave u pijesak samo odlažemo neminovni susret sa stvarnošću i što takvo naše stanje bude dulje trajalo, buđenje će biti bolnije.

Ugričić i mnogi drugi srpski intelektualci istog ili sličnog profila su toga zacijelo svjesni.

A mi? Koliko mi znamo o mentalitetu istočnih susjeda i imamo li odgovarajući odnos prema njima?

Ili točnije, koliko to znaju i uzimaju u obzir oni koji danas vode Hrvatsku?

Zlatko Pinter/Kamenjar.com

Što vi mislite o ovoj temi?

Nastavi čitati

Komentar

Krstičević: Hrvatski vojnici će najbolje ocijeniti uspješnost moga mandata i mandata gospodina Kotromanovića

Objavljeno

na

Objavio

HRVATSKI VOJNICI ĆE NAJBOLJE OCJENITI USPJEŠNOST MOGA MANDATA I MANDATA GOSPODINA KOTROMANOVIĆA

Nisam opterećen s bivšim ministrom Kotromanovićem, možda je on sa mnom, pretpostavljam zbog karizme iz 4. gardijske brigade.
Sve što je započeo, malo što je završio, osim Migova koji su na zemlji i oduzetih prava i dostojanstva hrvatskim vojnicima.
Uvijek sam spreman s njim stati pred hrvatske branitelje, Hrvatsku vojsku i hrvatski narod pa neka oni kažu svoj sud!

 

Povijesni dan u partnerstvu SAD-a i Hrvatske: Na Plesu predstavljeni helikopteri Black Hawk

 

 

Što vi mislite o ovoj temi?

Nastavi čitati
Sponzori
Sponzori

Komentari