Pratite nas

Reagiranja

HSP: Gradonačelniče Obersnel, Petokraka nije nikakva umjetnost, ona je – simbol zla!

Objavljeno

na

Riječki pravaše i njihov “Stožer za obranu hrvatske Rijeke” reagirao je na najavljeno postavljanje zvijezde petokrake na Riječki neboder, dijeljenje komunističkog manifesta i “Jugo joga”.

Nikica Augustinović, koji se potpisao kao voditelj Stožera za obranu hrvatske Rijeke i predsjednik primorsko-goranskog HSP-a, poručio je riječkome gradonačelniku Vojku Obersnelu da njegova stranka podržava EPK 2020, a ne EPK 1945.

Bez imalo uvijanja Augustinović najavljuje mirnodopsku Oluju ako se realiziraju programi dijeljenja komunističkog manifesta, ‘Jugo joga’ i postavljanje zvijezde petokrake na Riječki neboder, a riječ je o programima koji su dio programskog pravca Doba moći.

“Kako stvari stoje, za autora Nemanju (riječ je o Nemanji Cvijanoviću koji je autor ovog projekta, op.a.) čak je i petokraka nekakva umjetnost. Vidite, gradonačelniče Obersnel, petokraka je za nas upravo suprotno, petokraka nije nikakva umjetnost, ona je – simbol zla!

Možete biti sigurni kako postavljanje petokrake na riječki neboder neće proći! Dijeljenje nekakvog ‘komunističkog manifesta’ također neće proći kako ste zamislili, a niti performans nazvan ‘Jugo Joga’. Kako rekosmo, u to možete biti sigurni! I upravo kako smo najavili, u slučaju pokušaja realizacije navedenih besramnih kvazikulturnih aktivnosti, s partnerima iz raznih građanskih inicijativa, Hrvatska stranka prava će pokrenut akcije širokih razmjera o kojima će javnost biti pravovremeno obaviještena! Naša poruka je – No passaran!

Na koncu, ako je još uvijek primjereno razgovarati na ovaj način, preporučamo vam da trezveno prosudite i odustanete od te tri navedene kvazi kulturne instalacije, jer u suprotnom – krenut će mirnodopska Oluja”, zaprijetio je Augustinović.

U HSP-u tvrde da gradske vlasti pod krinkom umjetničkih instalacija vraćaju bivšu Jugoslaviju u javni prostor ovoga grada.

“Napominjemo da je Rijeka europski grad kulture za 2020. godinu i ovakav način predstavljanja Hrvatske u Europi i svijetu sramoti i ljude, i grad, i državu koju predstavljaju. Riječane, Rijeku i Hrvatsku”, navode u HSP-u.

Augustinović se nakon toga osvrće na Obersnelovo reagiranje u kojem je riječki gradonačelnik upozorio na “pojedince koji postaju sve agresivniji”, najavivši da će obavijestiti javne službe i policiju u cilju zaštite drugih od tih pojedinaca.

“Dobro je, gradonačelniče Obersnel, da ste reagirali, dobar je to znak. No, to što ste odlučili ne sučeliti se javno s nama, nego zagovarate slanje kordona policije na naše članstvo i aktiviste, još je bolji znak. Znači, vi se stvarno bojite. Za početak navodimo kako nas u Hrvatskoj stranci prava, koja je i osnovala Stožer za obranu hrvatske Rijeke, doista ne zanima zlouporaba procedure kako biste pogodovali poduzeću iz Srbije, čak sramotno do te mjere da ste i službene dokumente za milijunski posao pisali na srpskom jeziku, jer riječi poput ‘tačka’, ‘svetski’ i ‘pozorište’ nisu hrvatski nego srpski izričaj, piše Novi list.

Čak nas ne zanima niti činjenica kako je u međuvremenu državna komisija prihvatila žalbu tvrtke Eldra iz Bregane i poništila odabir novosadske tvrtke Studio Berar rental, jer vaša gradska tvrtka Rijeka 2020, gle čuda, nije dostavila dokaz kako ta, nama bratska, novosadska tvrtka nema u Hrvatskoj dugove po osnovi poreza i obveza za mirovinsko i zdravstveno osiguranje, što je izričito bilo navedeno u propozicijama.

Nadamo se kako će za navedene radnje interes pokazati određene javne službe, DORH i policija, u cilju zaštite drugih od tih pojedinaca, navodi Augustinović.

On naglašava da HSP ocjenjuje da je manifestacija EPK iznimno važna, pozitivna, dobrodošla i u turističkom smislu neprocjenjiva za brendiranje našega grada, što je danas u svijetu strahovite turističke konkurencije ključno.

Predsjednik primorsko-goranskog HSP-a se kritički osvrće i na program svečanog otvorenja i ocjenjuje da je veći dio programa bio bezidejan i nezanimljiv, bez imalo tradicijskog i istinski zabavnog i zanimljivog sadržaja.

“Kakva je to umjetnička razina koja se običnim i jeftinim aktivizmom izruguje s hrvatskom kulturom? Totalno bez veze, promašeno, iritirajuće. Što ste htjeli postići s jugoslavenskom zastavom na Korzu? Kakva je to umjetnost uzeti grb ili zastavu bilo kakve države, propale ili ne propale, pa tako privlačiti pozornost publike, posebice iritirati ljude zastavom bivšeg zločinačkog režima.

Je li vam poznato da su majke mnogih Riječana i Riječanki ostale bez svojih sinova koji su se borili upravo protiv tih zločinačkih simbola, a sada vaših umjetničkih eksponata ili instalacije. Nemaštovito i bezidejno”, uvjeren je Augustinović koji je zaboravio navesti da je jugoslavenska zastava bila na Korzu zajedno sa svim ostalim zastavama država čiji je Rijeka bila dio, piše Novi list.

Nino Raspudić o Vojku Obersnelu i EPK: Oni slave titoizam

 

 

Što vi mislite o ovoj temi?

Sponzori
Komentiraj

Reagiranja

Fred Matić predlaže produženje trajanja titule prijestolnice kulture Rijeka 2020

Objavljeno

na

Dok se cijela Hrvatska bori protiv koronavirusa i posljedicama nedavnog potresa u Zagrebu i dok se traži pomoć, poglavito od Europske unije, žalosni hrvatski zastupnik u europskom parlamentu, SDP-ov Fred Matić, traži posve drugo, kao da je „pao s druge planete“.

Naime, na svom  twitter profilu  objavio je da traži sastanak s povjerenicom Europske komisije za kulturu, kako bi razgovarao o ublaživanju posljedica  pandemije  koronavirusa na Europsku prijestolnicu kulture Rijeku.

Predlaže produženje trajanja titule prijestolnice kulture Rijeka 2020 za tri do četiri mjeseca, kako bi se program mogao provesti u potpunosti!

Gdje taj živi? Već su odgođeni brojni sportski i kulturni  događaji u Hrvatskoj, ali i diljem svijeta. Ljudi su shvatili i shvaćaju problem koji nas je zadesio. Umjesto da predstavnicama Europske unije predlaže da više i bolje pomognu Hrvatskoj, osobito nakon potresa, on gubi vrijeme i traži da što prije i što bolje ponovno „zasija crvena zvijezda petokraka“ iznad Rijeke!

Kulturni program koji su nam u svezi ove manifestacije ponudili Riječani je promašen i dobro je da je i na ovakav način prekinut.

A ti Matiću i dalje spavaj zimski san i pravi se da ne znaš što se u ovom trenutku u Hrvatskoj događa, odnosno koji su nam prioriteti.

Mladen Pavković

Što vi mislite o ovoj temi?

Nastavi čitati

Reagiranja

Napadali su ga i ‘gazili’ samo zbog generala

Objavljeno

na

isječak/youtube

U hrvatskom kulturnom, ali i političkom i sportskom životu, teško je naći čovjeka koji je barem malo nalik  – Antunu Vrdoljaku (Imotski,4.6.1931.). Studirao je glumu na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu, bio član današnjeg dramskog kazališta Gavella, a već 1952. počeo je glumiti i na filmu. Od 1965. krenuo je i s režijama. Njegov filmski i kazališni opus je iznimno veliki, što nije promaklo ni onima koji nagrađuju.

Može se slobodno reći da je dobio sve najveće kulturne  nagrade i priznanja. Kad je počeo hrvatski obrambeni Domovinski rat bio je među onima za koje slobodno možemo reći da su bili prvi kad je trebalo. U najteža vremena stvaranja hrvatske države našao se među prvim i najznačajnijim suradnicima prvog hrvatskog predsjednika i vojskovođe dr. Franje Tuđmana( bio je među ostalim potpredsjednik HDZ-a i potpredsjednik RH). Pamtimo ga i kao generalnog direktora Hrvatske radiotelevizije (1991.-1995.). Pitanje je kako bi u vrijeme agresije ta medijska kuća izgledala da joj ovoj čovjek nije bio na čelu. Ako se kaže da smo dobili i medijski rat protiv srpskog i inog agresora, onda su u tome i njegove velike zasluge. Jedno duže vrijeme bio je i zastupnik u Hrvatskom saboru. Istaknuo se i kao športski djelatnik: bio je predsjednik Organizacijskog odbora Europskog prvenstva u atletici u Splitu 1990. te prvi predsjednik Hrvatskog olimpijskog odbora (1991.-2000.). I član Međunarodnog olimpijskog odbora. Sada je njihov počasni član, itd. i tako redom. Jednom riječju, život mu je poput knjige ili filma, tim prije kad se zna da mu  nikada ni u čemu nije išlo glatko. Stoga nije ni čudno da ga jedni vole, a da drugima nije drag. To su odlike svih velikih i slavnih ličnosti. Nu, bez obzira tko što o njemu mislio ovaj je čovjek već sada zaslužio svoj trg ili  ulicu, tim prije što je jedan i jedinstven, neponovljiv.

Tijekom zadnjih godinu dana o ovoj se legendarnoj ličnosti svako malo pojedina piskarala nabacuju blatom, kao na  glinenog goluba. To je istina počelo kao blagi virus  još kad je najavio da će snimiti igrani film i tv seriju o hrvatskom generalu Anti Gotovini, dok je ovaj još bio u Haagu. Da, najavio je film  o Gotovini, ali ne i o stvaranju hrvatske države, odnosno njezine povijesti. Od prvog dana, da se ne lažemo, Gotovina je njima bio trn u oku, on im je bio glavna meta, na njega su bile uperene  otrovne strelice, ali kako se (kukavice) nisu usudili njega otvoreno napasti, iz svih oružja napali su i napadaju autora filma i serije, kao nije dobro ovo, nije dobro ono…

Mnogi su namjerno prešutjeli i činjenicu da je film imao namjeru da bude obrana generalu u Haagu, a ne i obrana Domovinskog rata.  Čak i jedna izmišljena  bočica Jane dobila je više medijskog prostora nego većina onih koji su ostvarili zapažene uloge. To nije bilo ništa novo niti nešto što još nismo vidjeli i doživjeli. U vrijeme bivše države, ne nismo zaboravili,  Vrdoljak, ali i drugi „nacionalisti“, kako su ih zvali komunistički patuljci, susretali su se sa zabranama, pljuvanjem i marginaliziranjem svega što hrvatski diše. Kao i onda, tako i danas taj je zadatak dobilo najviše   desetak „partijski“ raspoređenih medijskih radnika, u svim važnijim medijskim kućama. Oni, kao i nekad, tako i danas, djeluju poput masona. Dodirneš li jednog svi se dižu i što je najvažnije čitaš jednog pročitao si – sve. U svojim dokumentarnim filmovima Jakov Sedlar već je ranije  razotkrio ta i druga  „novokomponirana“ piskarala, odnosno „čuvare nove Jugoslavije“ – imenom i fotografijom…

Nu, na sve to i na sve te Antun Vrdoljak ne smatra da se treba braniti, već iznenađujuće  mirno i jednostavno znao je odgovoriti:

„Cijeli je problem u tome što su izgubili rat i to je njima bolno. Potpuno ih razumijem. Zamislite da smo mi izgubili rat, kako bi to bolno bilo nama. Da se na momu mjesto našao netko drugi i napravio film o generalu, isto bi mu bilo. Ovdje se radi isključivo o napadu na film, jer ono što je prikazano u njemu, ne sviđa se svima. Istina ih boli. Ja sam kriv samo zato što sam napravio ovaj film“ – kazao je u nekim svojim, istina, rijetkim intervjuima.

Evo, sad su objavili da je Nagradu Grada Zagreba za 2020. godinu dobila redateljica Dana Budisavljević. Ona je autorica kontraverznog filma „Dnevnik Diane Budisavljević“. Riječ je o filmu koji je već dobio sva moguća priznanja i nagrade, među ostalim i  „Zlatni Studio“ za kojeg se natjecao i film “General“, kojeg su odmah na početku eliminirali. To su učinili, čujte sad ovo, „gledatelji“, jer kao oni su glasali za ovu nagradu. A „Generala“ je dosad vidjeli skoro tri puta više ljudi (prodano 80 tisuća karata!) nego film Dane Budisavljević, koji odiše nizom falsifikata, koji je zapravo jedna „fantastična“ priča kakve se ne bi posramio ni Hitchcock ili još bolje Munchauzen.

Taj film ne bez razloga neprestano uspoređuju s „Generalom“. U tom grmu leži zec. Dakle, svu tu hajku na „Generala“ digli su oni koji još i danas žele prikriti izdaju svoga generala, koji su javno govorili da kad bi ga vidjeli odmah bi ga prijavili, odnosno da ga treba „locirati, uhititi i transferirati“, pa im stoga jedna izmišljena priča jako dobro dođe.

Film i tv serija „General“ su ih podsjetili da ipak nisu svi sve zaboravili, „Dnevnik Diane Budisavljević“ kako će vrijeme teći sve će više padati u zaborav i od njega i njezine autorice ostat će tek  mrtvo slovo na papiru.

Vrdoljak iza sebe ima respektabilan  broj filmova, političku, sportsku i inu karijeru, pa se uistinu i ne uzbuđuje što pojedinci tako pišu i trabunjaju. A nagrada i priznanja dobio je toliko da im ni sam ne zna broja. Među ostalim na jednom filmskom festivalu u Moskvi njegov film „Kad čuješ zvona“ dobio je veliku (!) srebrenu medalju, dok je srebrenu medalju dobio veliki Jacques Tati, a  brončanu  Carol Reed za „Olivera“ koji je te godine osvojio Oscara!

Uostalom sva ta haranga raznih pavičića i polimca bila je i puno gora i veća kad je snimio „Dugu mračnu noć“. Tada su ovo remek djelo hrvatske kinematografije napali isti ti koji danas „grakću“ i napadaju „Generala“ ili bolje rečeno hrvatsku državu, Domovinski rat i njezine branitelje.

Mladen Pavković

O ‘Generalu’ i  ‘Nestalima’

Što vi mislite o ovoj temi?

Nastavi čitati
Sponzori

Komentari