Pratite nas

Komentar

JUGOSLAVENI SVIH ZEMALJA, POTPIŠITE OVAKVU DEKLARACIJU O ZAJEDNIČKOM HRVATSKOM JEZIKU

Objavljeno

na

Vijest je ultraturbosenzacionalno na hrvatskoj državnoj televiziji objavljena ovako:
“Deklaracija o zajedničkom jeziku, iza koje stoji 200-tinjak osoba iz kulturnog, znanstvenog i javnog života Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Srbije i Crne Gore, službeno je predstavljena u Sarajevu….”

http://vijesti.hrt.hr/…/hazu-deklaracija-o-tzv-zajednickom-…

Pa, neka bude, nisu to glupi ljudi, a ne bi se moglo kazati da ni trenutna, bivša i buduća uprava hrvatske državne televizije ne zna što radi.

No, znaju li ti čudni ljudi kakvim se fašističkim negacionizmom bave?

Ne znaju, naravno, niti razumiju!

Evo, postavimo pitanje: ŠTO BI ONI MISLILI o tekstu vlastite “Deklaracije”, samo kad bismo uz njihove stvari, bića, pojave, glagole i priloge – uzvike i veznike zanemarimo trenutno – dometnuli pridjev “hrvatski”?


Mi, potpisnici ove Deklaracije, smatramo da

• činjenica postojanja zajedničkog hrvatskoga policentričnog jezika ne dovodi u pitanje individualno pravo na iskazivanje pripadnosti različitim hrvatskim narodima, hrvatskim regijama ili hrvatskim državama;

• svaka hrvatska država, hrvatska nacija, hrvatska etno-nacionalna ili hrvatska regionalna zajednica može slobodno i samostalno kodificirati svoju hrvatsku varijantu zajedničkoga hrvatskoga jezika;

• sve četiri trenutno postojeće hrvatske standardne varijante ravnopravne su i ne može se jedna od njih smatrati hrvatskim jezikom, a druge varijantama toga hrvatskoga jezika;

• hrvatska policentrična standardizacija je hrvatski demokratski oblik standardizacije, najbliži stvarnoj upotrebi hrvatskoga jezika;

• činjenica da se radi o zajedničkom hrvatskomu policentričnom standardnom jeziku ostavlja mogućnost svakom hrvatskomu korisniku da ga imenuje kako želi;

• između standardnih varijanti hrvatskoga policentričnog jezika postoje razlike u hrvatskim jezičnim i hrvatskim kulturnim tradicijama i praksama, upotrebi hrvatskoga pisma, rječničkom hrvatskom blagu kao i na ostalim hrvatskim jezičnim razinama, što mogu pokazati i različite hrvatske standardne varijante zajedničkoga hrvatskoga jezika na kojima će ova Deklaracija biti objavljena i korištena;

• hrvatske standardne, hrvatske dijalektske i hrvatske individualne razlike ne opravdavaju nasilno institucionalno razdvajanje, već usuprot, pridonose golemom bogatstvu zajedničkoga hrvatskoga jezika.

Stoga, mi, potpisnici ove Deklaracije, pozivamo na

• ukidanje svih oblika jezične segregacije hrvatskog jezika i jezične diskriminacije hrvatskoga jezika u hrvatskim obrazovnim i javnim hrvatskim ustanovama;

• zaustavljanje represivnih, nepotrebnih i po govornike štetnih praksi razdvajanja hrvatskoga jezika;

• prestanak rigidnog definiranja standardnih varijanti hrvatskoga;

• izbjegavanje nepotrebnih, besmislenih i skupih ”prevođenja” u hrvatskoj sudskoj i hrvatskoj administrativnoj praksi kao i sredstvima hrvatskoga javnog informiranja;

• slobodu individualnog izbora i uvažavanje hrvatskih jezičnih raznovrsnosti;

• hrvatsku jezičnu slobodu u hrvatskoj književnosti, hrvatskoj umjetnosti i hrvatskim medijima;

• slobodu hrvatske dijalekatske i hrvatske regionalne upotrebe;

• i, konačno, slobodu miješanja, uzajamnu otvorenost te prožimanje različitih oblika i izričaja zajedničkoga hrvatskoga jezika na opću korist svih njegovih hrvatskih govornika.

xxx

Evo, ja bih to odmah potpisao, a vi kako hoćete.

Mate Bašić

Što vi mislite o ovoj temi?

Sponzori
Komentiraj

Komentar

Grabar-Kitarović o Milanoviću: Svatko se ima pravo kandidirati

Objavljeno

na

Objavio

Hrvatska predsjednica Kolinda Grabar Kitarović kratko je iz Estonije komentirala ulazak bivšeg premijera Zorana Milanovića u utrku za Pantovčak, rekavši da se svatko tko zadovoljava uvjete iz Ustava ima pravo kandidirati.

“Kao što sam i ranije rekla svatko u Hrvatskoj tko zadovoljava uvjete iz Ustava Republike Hrvatske ima se pravo kandidirati”, rekla je kratko u izjavi novinarima, koje se ranije iz predsjedničina okruženja zamolili da je ne ispituju kada ona ima namjeru objaviti kandidaturu.

Danas je premijer Andrej Plenković kazao da će Grabar-Kitarović imati snažnu podršku HDZ-a za drugi mandat, a zašto još nije objavila kandidaturu, ni on ne zna.

SDP je u ponedjeljak odlučio da će njihov predsjednički kandidat biti Milanović, koji je ušavši u utrku uz slogan “Predsjednik s karakterom” kazao da želi biti predsjednik moderne, progresivne, znatiželjne i otvorene Hrvatske.

Iako je rekao da neće komentirati mandat aktualne predsjednice, rekavši da će to nakon četiri i pol godine ocijeniti ljudi, ipak je dodao da bi se u slučaju njegove pobjede “prema Hrvatskoj odnosili s više poštovanja”

“Ne zato što to osobe koje koje vode Hrvatsku ne žele, nego zato što to ne znaju”, ocijenio je. (Hina)

Plenković o Milanovićevoj kandidaturi: Ovo je demokratska država i svatko se može kandidirati

Što vi mislite o ovoj temi?

Nastavi čitati

Komentar

Skidanje i uklanjanje zastava nekog naroda u Bosni i Hercegovini znak je kako rat u toj zemlji još uvijek traje

Objavljeno

na

Objavio

I prije negoli je i krenulo s radom dvonacionalno beha Predsjedništvo tri beha naroda je, gotovo, stalo. Bošnjački članovi, Džaferović i Komšić, bi u građaniziranje, odnosno oba su za islamiziranje, srpski član Dodik u srbijaniziranje. I sva trojica odmah krenula u realizaciju obećanja datih svojim biračima. Bošnjaci muslimani Džaferović i Komšić bi kroz ubrzan proces građanizacije sve nemuslimane preveli u muslimane, Dodik bi, s pravom, svoj narod obranio od te opasnosti i zadržao ga u njegovom nacionalnom srpskom i vjerskom pravoslavnom identitetu.

Dodikova povijesna zadaća je ne samo da spasi pravoslavlje već i katoličanstvo u Bosni i Hercegovini, budući da je današnji položaj kršćana u Džaferovićevo Komšićevoj vladavini u najtežem, odlučujućem položaju biti ili ne biti, opstati ili nestati.

Muslimansko bošnjačkom dvojcu, Komšić pripadnik muslimanske terorističke armije, Džaferović

obavještajac muslimanskog unitarističkog režima, u beha Predsjedništvu smeta sve što nije njihove nacionalne i vjerske boje, i građanske, zapravo muslimanske, opcije kao sredstva islamiziranja Bosne i Hercegovine.

Poput svih okupatora i ovaj bošnjački duo žestoko se obrusio na zastavu srpskog naroda. Hrvatsku su već davno poskidali, pocijepali, zgazili, i o njoj se nema tko više ni brinuti, braniti je i s ponosom ispred sebe držati. Znalo se već onog momenta kada su Bošnjaci spaljivali, gazili, i skidali zastave hrvatskog naroda u Bosni i Hercegovini da poslije toga dolazi na red i srpska. I došla je.

Bošnjačko muslimanski obavještajac Džaferović, i Komšić vojnik u ratu ratnik u miru muslimanske abih pred Predsjedništvom spavaju kako odnekud ne bi u njegove prostorije ušla srpska zastava, jednog od tri suverena i konstitutivna beha naroda. U beha Predsjedništvu rezervirana su mjesta samo za muslimansku i „bosansku” zastavu.

No koja je to bosanska zastava. Zasigurno nije ona avnojska, nije komunistička, jer Bosna i Hercegovina je, barem tako Bošnjaci govore raskinula sve sveze i veze s komunizmom i njegovom

ideologijom. Nije, a ne može ni biti ni ona s ljiljanima što ju je Izetbegović u ratu ukrao od Hrvata katolika i s njom pred svijet išao skrivajući opasne namjere islamiziranja B osne i Hercegovine. Bošnjaci su tu, zastavu s ljiljanima sada proglasili ratnom muslimanskom zastavom. Ljiljane katolički simboli

mira Muslimani proglašavaju ratnim znakovljem.

Stječe se dojam kako u Bosni i Hercegovini traje jedna sveopća krađa Bošnjaka svega onoga što je kršćansko, i na tim ukradenim znakovljima pokušavaju ukorijeniti svoj novoizabrani bošnjački nacionalni identitet. Gradi li bi bošnjačku naciju a pjevaju Turskoj, „Turska je naša mati tako je bilo i tako će ostati“.

Kradu nam Kulina Bana, kradu nam Bobovac, kradu nam Bosančicu, kradu nam ljiljane. Kradu sve, i kada tu krađu dovrše, a time i nestanak kršćanstva u zemlji tada će odbaciti i sve te pokradene

kršćanske simbole. Tako su postupili i sa svim onim hrvatskim izdajnicima, Judama, koji su radili za njih, i kada su posao odradili onda su ih kao poderane cipele odbacili na smetište gdje zapravo i pripadaju

Bosanska zastava ne može biti, bez obzira koliko je Bošnjaci voljeli i njome kitili beha gradove, ni ona turska kojom je Bosna i Hercegovina sve pokrivenija, i pod njom krvavija. Jednako krvava kao što je bila i u petsto godišnjoj osmanlijskoj okupaciji.

Braniti isticanje nacionalne zastave s onom bosanskom nametnutom voljom visokih predstavnika a ne htijenjem i izborom beha naroda, na bilo kojem beha području, ili u bilo kojoj beha instituciji znak je muslimansko bošnjačkog nepriznavanja naroda čija im zastava smeta.

I to bošnjačko negiranje i nepriznavanje srpske i hrvatske zastave, a time i Srba i Hrvata u Bosni i Hercegovini, bio je i uzrok građansko vjerskog beha sukoba, i to je politika kontinuiteta koju provode sve od početka devedesetih godina Dvadesetog stoljeća, otkako je svijet priznao Bosnu i Hercegovinu kao zajednicu suverenih i konstitutivnih naroda, Muslimana, Srba i Hrvata.

Zastava je svetinja za svaki narod. To je njegov simbol, njegova osobna iskaznica. Zastava je narod. Šta drugo pokazuje, i potvrđuje, postojanje naroda na određenim prostorima osim izvješene i slobodno lepršajuće zastave. Samo izvješena nacionalna zastava tamo gdje taj narod živi, jednako tako i u institucijama slojevitih zemalja kakva je Bosna i Hercegovina, pokazuje njihov identitet, njihovu slobodu, jednakost i ravnopravnost. Tamo gdje nema slobodno izvješene nacionalne zastave, tamo ili nema tog naroda, ili nije slobodan, nepriznat je i on je u stalnoj opasnosti nestanka ispred agresije onog naroda koji njegovu zastavu skida, bilo po noći ili danu

Okupatorska je politika onog naroda u Bosni i Hercegovini koji skida zastavu drugog naroda. Ako nisu zastave beha naroda jednakopravne i slobodne u svom lepršanju, vijorenju i pokazivanju koga

predstavljaju i čije su, onda u beha entitetu nisu slobodni i jednakopravni ni njeni narodi. Po čemu bi

se vidjelo u Bosni i Hercegovini koji narodi u njoj žive, ako ne po zastavi, i bogomoljama.

Katoličke bogomolje su Muslimani rušili i porušili u ratu, i tim zločinačkim činom danas svijetu

govore da Hrvata katolika i nema, što im je svijet i povjerovao pa im dozvolio da umjesto Hrvata biraju još jednog svog predstavnika u beha Predsjedništvo. Skidanje i uklanjanje zastava nekog naroda u Bosni i Hercegovini znak je kako rat u toj zemlji još uvijek traje.

Stoga je potrebno zemlju urediti na principima jednakosti i ravnopravnosti gdje će sve tri nacionalne zastave se slobodno vijoriti jedna pored druge, čak bez one koju je svjetski šerif osmislio, izabrao, iscrtao, oslikao i prisilio Muslimane, Srbe, i Hrvate da je prihvate. Taj čin visokih predstavnika zločin je kao i bošnjački koji brani isticanje stoljećima postojećih nacionalnih zastava srpski i hrvatskih u Bosni i Hercegovini.

Bošnjaci teroriziraju nebošnjake na način kako ih teroriziraju visoki predstavnici, njihovi politički i vojni partneri. Stoga, dok neki od njih umre Bošnjaci po beha gradovima brišu hrvatske nazive ulica i preimenuju ih ulice zločinaca visoki predstavnika

Vinko Đotlo

Što vi mislite o ovoj temi?

Nastavi čitati
Sponzori

Komentari