Pratite nas

Religija i Vjera

Kardinal Puljić: I kada nam žele nametnuti nepravedne pa i neprirodne zakone, ne bojte se!

Objavljeno

na

Vrhbosanski nadbiskup i metropolit Vinko kard. Puljić uputio je Božićnu poslanicu “Svoje povjerenje dajmo Bogu (koji je) s nama” koju prenosimo u cjelosti.

“„Evo, Djevica će začeti i roditi sina i nadjenut će mu se ime Emanuel – što znači: S nama Bog!“ (Mt 1,23) „Nebo ne posjeduje ništa više nego što mi posjedujemo u Presvetom Oltarskom sakramentu, iako na različit način.

Zahvaljujući Presvetom Oltarskom Sakramentu Isus Krist je uvijek i sada, kao i za vrijeme svog boravka na zemlji, Emanuel, Bog s nama!“ Tako je svojedobno poručio vjernicima sluga Božji Josip Stadler (usp. Poslanica vjernicima za korizmu, 11. 2. 1909.).

Kao njegov nedostojni nasljednik ponavljam te njegove riječi u slavlju Božića, kako bismo postali svjesni Otajstva kojeg slavimo i velike ljubavi Božje koja je s nama te iz toga crpili snagu u izazovima svakodnevice.

Radosna priprava i slavlje Otajstva

„I Riječ je tijelom postala i nastanila se među nama“ (Iv 1,14). Druga Božanska osoba je uzela tijelo pod Marijin srcem i ona ga je u Božićnoj noći rodila. „I dok se bili ondje, navršilo joj se vrijeme da rodi. I porodi sina svoga, prvorođenca, povi ga i položi u jasle…“ (Lk 2,6-7). Taj veličanstveni događaj se tako tiho dogodio, a odjek traje do danas i trajat će do u vječnost.

Nema ni jednog kršćanina kojega neće obuzeti neka topla radost „pri srcu“ baš ovih dana iščekivanja i proslave Božića. Unatoč diktaturi materijalizma, mnogi će se itekako duhovno pripravljati i pripraviti za slavlje rođendana Isusa Krista.

Na osobit će način kroz došašće pohađati i slaviti Mise zornice te obaviti ispovijed – dakako, oni koji se mogu ispovjediti, a koji ne mogu u sebi će probuditi vjeru i kajanje, kako bi se to Otajstvo dogodilo i u njihovom srcu. Uz dobivanje oproštenja od Gospodina, i mi moramo jedni drugima oprostiti, jer nema Božićnog mira bez praštanja i pomirenja.

Bog je s nama, ne smijemo bježati od Njega

To što se dogodilo u Božićnoj noći, to se događa kod svakog slavlja svete mise, jer taj isti utjelovljeni Isus, sada ne povijen u pelene, nego pod prilikama kruha i vina, ostaje Bog s nama – Emanuel. Ono što nebo ima to smo Isusovom žrtvom na križu i njegovim Uskrsnućem i mi u ovom zemaljskom proputovanju dobili. Bog je s nama. Štoviše, On je obećao trajno ostati s nama.

Dok slavimo tu radosnu stvarnost – da je Bog s nama, želimo postati svjesni kako kao vjernici ne smijemo bježati od Njega, nego tražiti vrijeme koje ćemo provesti s Njime. Otvoriti mu svoje savjesti, svoja srca, svoje duše, svoj život, neka se udomi jer zato se i Utjelovio i rodio da bi bio s nama.

Vjernost Bogu unatoč nepovoljnim „vjetrovima“

Međutim, svjedoci smo kako je u svijetu i odviše „vjetrova“ – bez obzira s koje strane dolazili i gdje bili začeti – koji nam gase tu radost obavijajući nam „crnilom“ svake vrste. Ipak, unatoč tomu ako svoju „kuću vjere“ gradimo na stijeni, ona ostaje postojana neovisno koliko vanjske okolnosti bile nepovoljne (usp. Mt 7,24-25).

Ne tražeći imaginarnoga vanjskog neprijatelja, niti upućujući na koga nego se suočavajući s vlastitim strahovima, lutanjima i nedosljednostima, trebamo si posvijestiti svetopisamsku istinu: „Ma bješnjeli puci, rušila se carstva, kad glas njegov zagrmi, zemlja se rastopi: s nama je Gospodin nad Vojskama, naša je utvrda Bog Jakovljev!“ (Ps 46,7-8).

Božja prisutnost u našoj društveno-političkoj svakodnevici

Stoga, kada nas zahvati beznađe, potištenost ili klonemo duhom, iz Božićnoga otajstva iščitavamo: Bog je s nama; tu je ostao u Otajstvu presvete Euharistije da nas hrani, da nas jača, prosvijetli srca i pameti te donese svjetla u naš život. – I onda kada nam zaniječu naša prava i pogaze dostojanstvo djece Božje, dođimo k Njemu prisutnom u Euharistiji, kako bismo sebe našli u Njegovoj ljubavi. – I kada nam žele nametnuti nepravedne pa i neprirodne zakone, ne treba se bojati: uvijek je bilo „careva i vladara“, „Heroda i mudraca“ koji su – uznemireni zbog koječega (usp. Mt 2,3) – htjeli provoditi svoju samovolju ne žaleći ni ljudske živote.

No, život na ovoj našoj rodnoj grudi toliko nam je puta pokazao kako se vlasti i društvena uređenja vrlo brzo smjenjuju. Zato razaznajemo da se ne smijemo dati pokolebati ni zavesti nego svoje pouzdanje staviti u Boga (koji je) s nama. – I onda kada bi nam mnogi, iskrivljujući povijest, htjeli oprati pamćenje; zabraniti nam misliti svojom glavom – jer to nije u interesu stranke; i vladati nama kao da smo njihovo vlasništvo; ne klonimo duhom jer sve ovozemaljske „bogove“ koje je društvo izrodilo, Vladar neba i zemlje pozvao je (ili će pozvati) da polože račun pred Njega.

Zato prihvatimo Isusovu blizinu i s Njime živimo svoju sadašnjicu i svagdašnjicu, jer On je i došao da bude Bog s nama. – I dok laž i koristoljublje zamagljuju pogled javnosti te nam ne daju stati uz Istinu, Bog s nama je onaj koji ravna naše stavove, naša uvjerenja i to smo dužni prenijeti našim pokoljenjima.

Sav nametnuti i agresivni relativizam će proći, a Božja će ostati. Zato želimo vjerno i ustrajno na Božjem putu ostati. Zato nam je, sestre i braćo, važna sveta Misa nedjeljom, ali i onda kada god možemo sudjelovati, jer tu susrećemo živoga Isusa.

Prepoznati Božju blizinu

Sjedinjeni s Njime i živeći u Njegovoj blizini osjetimo kako odjekuje Očev glas: „Ovo je Sin moj, Ljubljeni! Slušajte ga!“ (Mk 9,7). Ako smo svjesni da smo voljena Božja djeca u nama će živjeti snaga vjere i nade unatoč svih izazova svagdašnjice.

Zato slaviti Božić znači da nam valja prepoznati Božju blizinu i u njoj naći izvor snage i nade. U Isusu nađimo uporište za čuvanje obiteljskog gnijezda, rađanje i odgoj djece, za vjernost u braku, za međusobnu slogu i zajedništvo, za snagu praštanja i pomirenja te živimo u njegovoj ljubavi.

Dok budete promatrali uprizorenje Isusova rođenja u jaslama, otkrivajmo tu Božju ljubav darovanu u siromaštvu i poniznosti. To isto Otajstvo prepoznajemo u pričesti, jer Bog se nije bojao roditi i ostati nam tako bliz da se sjedini s našim srcem, kako bismo počeli misliti i osjećati kao On. U tom duhu, na dobro vam došao Božić i sveto porođenje Isusovo i neka vam je sretna i blagoslovljena Nova 2019. godina!”

(Nedjelja.ba)

 

Božićna čestitka biskupa Košića

Što vi mislite o ovoj temi?

Sponzori
Komentiraj

Religija i Vjera

Puljić: Biskup Pero Sudar je čovjek zdravih prosudbi, mudrih savjeta i vjeran Crkvi i svom hrvatskom narodu

Objavljeno

na

Objavio

Nakon što je papa Franjo, 18. listopada 2019. prihvatio odreknuće od službe pomoćnog biskupa vrhbosanskog mons. Pere Sudara, nadbiskup metropolit vrhbosanski kardinal Vinko Puljić za KTA BK BiH je govorio o sada umirovljenom pomoćnom biskupu vrhbosanskom mons. Peri Sudaru.

Kardinal Puljić je rekao kako mu nije poznat tekst kojeg je mons. Sudar napisao Svetom Ocu, ali zna da je spomenuo zdravstvene razloge.

Ispričao je i detalje je kako je on 6. siječnja 1994. tadašnjeg rektora Vrhbosanskog bogoslovnog sjemeništa mons. Peru Sudara posvetio za pomoćnoga biskupa u opkoljenom Sarajevu tijekom rata.

– Bilo je to vrlo teško vrijeme kada su granate padale na sve strane, pa i na samu Vrhbosansku bogosloviju gdje je bio pripremljen zajednički objed. Hvala Bogu, nitko nije stradao. Njegova posveta bila je pozitivna poruka narodu koji je strahovao za opstanak, pogotovo jer je on snažno nastupao s nadom, rekao je kardinal.

Biskup Sudar prošao je s kardinalom Puljićem ili sam tijekom i nakon rata brojna mjesta stradanja te vodio brojne projekte. Jedan od njih je i partnerstvo župa u Vrhbosanskoj nadbiskupiji.

– I prije nego je postao biskup, zajedno smo obilazili mjesta stradanja, a s nama je koji put bio i pokojni fra Ljubo Lucić. Svjedok je našeg stradanja. Posebno u ratnom vremenu i u prvim godinama poraća, ali i danas posebno značenje ima njegov hrabri stav za naš ostanak i opstanak na ovim prostorima. Tijekom vođenja programa partnerstva između župa Vrhbosanske nadbiskupije u poratnim godinama učinio je brojne poteze potpore da se dižemo iz pepela i gledamo s vjerom u budućnost, ispričao je kardinal.

Kardinal Puljić je ispričao kako je biskup Sudar začetnik ideje o katoličkim školama što je njemu i povjereno kao promicatelju katoličkog školstva u Vrhbosanskoj nadbiskupiji.

– Uspješno je stvarao strukturu rada, obnove i izgradnje zdanja te praćenje rada. Kasnije je i Biskupska konferencija BiH povjerila mu poslanje da to radi i u njezino ime kao predsjednik Pedagoškog vijeća Sustava katoličkih škola za Europu, rekao je kardinal.

Biskup Sudar godinama je bio kardinalov najbliži suradnik, i o tome je rekao nekoliko riječi.

– Biskup Sudar je čovjek vrlo zdravih prosudbi, mudrih savjeta i vjeran Crkvi i svom hrvatskom narodu. Ima poseban osjećaj za one koji trpe bilo siromaštvo bilo nepravdu. Njegove propovijedi i predavanja vrlo su domišljeni s mudrim porukama, rekao je kardinal Puljić u razgovoru za KTA koji je vodio Ivo Tomašević.

Podsjetimo, vijest o ostavci biskupa Pere Sudara objavio je danas (18. listopada) u podne Tiskovni ured Svete Stolice.

Što vi mislite o ovoj temi?

Nastavi čitati

Religija i Vjera

Biskupi o ćirilici u Vukovaru: Treba puno mudrosti da se ‘na rane koje još nisu zacijeljene ne otvaraju nove rane’

Objavljeno

na

Objavio

Foto: Hina

HBK: Biskupi raspravljali o kurikulumu za katoličke škole i ekumenizmu

Hrvatski biskupi raspravljali su u protekla tri dana na redovitom plenarnom 59. zasjedanju Sabora Hrvatske biskupske konferencije (HBK)  o ekumenizmu i kurikulu katoličkih škola, a na konferenciji za novinare komentirali su i neke aktualnosti.

Požeški biskup mons. Antun Škvorčević predstavio je prijedlog kurikula za katoličke osnovne i srednje škole, što je nadopuna nacionalnom kurikulumu.

“Na temelju onoga što je na nacionalnoj razini postalo obvezno, katolička crkva je nastojala na temelju ugovora države i Svete stolice oblikovati svoju nadopunu, na način da se definiraju posebnosti i identitet katoličkih škola”, napomenuo je.

Po njegovim riječima, prihvatili su izazov otvorenosti nacionalnog kurikuluma pa su učitelji i nastavnici iz katoličkih osnovnih i srednjih škola izradili radni dokument koji je predstavljen svim ravnateljima katoličkih škola.

Neki od ciljeva dokumenta su, među ostalim, izgradnja identiteta katoličkih škola te učenika u svjetlu evanđelja, za svaki predmet napravljeni su uvodni tekstovi i opći odgojno-obrazovni ishodi koji se mogu koristiti, uz popis korisne literature.

Tekuće školske godine provodit će se eksperimentalni kurikulum u katoličkim školama, nadopunjavat će se na temelju iskustva i na kraju godine napraviti revizija i konačni tekst. “Za iduću godinu ćemo imati konačno oblikovanu nadopunu kurikula za katoličke škole”, najavio je Škvorčević.

Vijeće za ekumenizam i dijalog, na čelu sa Škvorčevićem, pripremilo je nacrt Pisma za vjernike katolike i druge kršćane dobre volje, s obzirom da ekumenska ideja doživljava određeni zamor, ističući da ekumenizam pitanje vjere, ne politike ili nacije. “Kod nas ima poimanja da je to strategija katoličke crkve za političke ili nacionalne ciljeve, pa odmah nastaje nesporazum”, rekao je.

“Oni koji vjernički pristupaju tom pitanju nisu se umorili nego od biskupa očekuju jasnu riječ i mi to želimo ovim dokumentom koji želi ostati na načelnoj razini, dati smjernice i poticaje na temelju onoga što o ekumenizmu misli i zastupa katolička crkva u svojim službenim dokumentima. Ovaj dokument će olakšati razumijevanje tog područja ne samo što se tiče crkve nego i šire, postojat će dokument koji je okosnica za naš razgovor o tome”, istaknuo je.

Gospićko-senjski biskup mons. Zdenko Križić je predstavio prijevod dokumenta Kongregacije za katolički odgoj o rodnoj ideologiji pod nazivom “Muško i žensko stvori ih – put dijaloga o pitanju roda u odgoju”, koji je objavila kongregacija za katolički odgoj 10. lipnja, sada je preveden na hrvatski i uskoro će biti tiskan.

“Dokument ima za cilj pomoći onima koji djeluju na području odgoja i obrazovanja, prije svega u katoličkim školama i vjernicima u državnim školama kada je u pitanju ljudska seksualnost”, rekao je Križić.

Prema tom dokumentu, rodna ideologija donijela je kulturnu dezorijentaciju. Dokument ima tri djela – slušanje, razmišljanje i prijedlozi, a  naglasak je na tome da se tom ideologijom negira prirodna razliku muškarca i žene te dokida antropološki temelj obitelji.

Križić smatra da je najveći problem što ta ideologija niječe naravnu različitost i uzajamnost muškarca i žene te nameće društvo bez razlika između spolova, te manipulira onime što je priroda.

Dokument stavlja naglasak na točke susreta, prije svega borbu protiv svake diskriminacije, ravnopravnost muškarca i žene, odgoj djece i mladih u toleranciji različitosti s obzirom na rasu, vjeru afektivne sklonosti, te promicanje ženskih vrijednosti i njihovom doprinosu u odgoju.

Dodao je da crkva prije svega nudi kršćansku antropologiju koja je utemeljena na činjenici da čovjek poštuje prirodu, naglašava ulogu obitelji u odgoju djece, kao i škole te društva, jer se ne može nametnuti samo jedan oblik odgoja u školama, već roditelji moraju biti pitani o tome, a i sama znanost se treba izjasniti.

Biskupi o aktualnostima

Novinare je zanimalo kakav je stav crkve o štrajku učitelja, iako katoličke osnovne i srednje škole nisu u štrajku.

“Traženje prava svakoga djelatnika i radnika, osobito onih koji smatraju da su ponešto zakinuti sasvim je legitimno, ali na drugoj strani je pitanje tražimo li nešto što je nemoguće”, rekao je biskup Škvorčević.

“Mi kao vjernici trebamo izraziti solidarnost na drugi način koji ne isključuje i ovaj, ali nije štrajkaški, postoje mogućnosti i mi ćemo o tome raspraviti s ravnateljima katoličkih škola pa vidjeti što možemo na ovo pitanje još čvršće zastupati”, dodao je.

Djelatnici katoličkih škola nisu potpisnici kolektivnih ugovora i nemaju te mehanizme, ali imaju neke druge.

“Nije dobro da mi kažemo za ili protiv, jer imamo svoju specifičnost, i u tom smislu, ne da smo protiv radničke borbe za prava i dostojanstva, nego metode, puta koji ćemo upotrijebiti za postizanje svojih prava”, ustvrdio je.

Na pitanje novinara izjašnjava li se crkva dovoljno o nasilju nad ženama ili nacionalnim manjinama, biskupi su rekli da je pitanje gdje se to može reći, a u zadarskom slučaju premalo je detalja, iako ovdje “nema nikakvog opravdanja o nasilju”.

Biskup Škvorčević je ustvrdio da su jasna polazišta crkve, no pita se je li oportuno da ona odmah osuđuje. “Katkad se od crkve očekuje da bude arbitar, ona to nije i ne može biti. Znamo što je čovjek u svojoj idealnoj koncepciji, treba osuditi onoga tko čini zlo, nekoga može smetati da nismo osudili, no to nije naša prva zadaća, naša je zadaća i u najtežim situacijama promicati dostojanstvo čovjekovo jer i oni najgori imaju pravo na dostojanstvo”, dodao je.

Upitani o tome da se biskupi protive ukidanju Dana neovisnosti, što se pisalo u Glasu Koncila, biskupi kažu da je to mišljenje glavnog urednika, a na plenumu se o tome nije raspravljalo. “To je pitanje društvene zajednice, onih kojima smo povjerili da promisle što je dobro, a što nije za hrvatsko društvo, da su u pitanju crkveni blagdani, onda bismo se uključili ovako ne”, kazao je.

Za slučaj ćirilice u Vukovaru, biskupi su rekli kako treba puno mudrosti da se “na rane koje još nisu zacijljene ne otvaraju nove rane”, no pitanje je kako liječiti tu situaciju, s osjećajima za obje strane, koje su ranjene i imaju problema. (Hina)

 

SDSS-ovac Penavi dao statut na ćirilici, on ga bacio na pod

 

Što vi mislite o ovoj temi?

Nastavi čitati
Sponzori

Komentari