Connect with us

BiH

Lepa Brena dokaz je kulturnog dna bivše Jugoslavije, uzmite joj minicu, obucite kaput – što dobijete?

Objavljeno

on

Dođe ‘novinar’ debil u birtiju, ‘raskobeči’se, naruči pet gemišta i dvije guske, ukratko to je fenomen ‘Lepe Brene’, njena ostavština, kulturna razina koju je Jugoslavija ostavila državama koje su nastale njenim raspadom. Danas Hrvatska nije ono što je bila prije 100 godina, srednja Europa, kulturna i civilizacijska oaza na rubu koji dijeli mentalni Balkan od jednog Salzburga ili Beča. Umjesto puta u budućnost mi smo, kao Hrvati, 2000. godine sjeli u vremeplov i vratili se prije uspostave Austro-Ugarske.

Novinar? Sama riječ, koliko i zanimanje, gordo zvuči, međutim, novinar na Balkanu je nešto posve drugo, neki dan iz jedne zagrebačke birtije izlazi novinar jednog od tri najtiražnija dnevna lista u Hrvatskoj, pijan k’o Kajin u Saboru, k’o Peđa Grbin u Istri, nešto ‘arlauče’ iz Breninog vokabulara, plaća mu 30 000 kuna, i on je, ‘novinar.’ Kakav je to novinar? To je obična pijana ništarija koja nezasluženo zarađuje za naše prilike ogromne novce dok obični građani nemaju što jesti. Takve ništarije Brena nam je, između ostaloga, ostavila u naslijeđe.

Zašto Brena i kakve veze ima kavanska pevaljka s jednom ništarijom trideset godina nakon što je iz neke rupe u Šumadiji isplivala na površinu? Naime, radi se o stilu, radi se o načinu života, o Jugoslaviji osamdesetih, o jeftinoj glazbenoj pornografiji koja je uništila glazbu na ovim prostorima u cjelini.

Umjesto Azre, umjesto, ako hoćete, Štulića, umjesto Olivera, Miše, Balaševića, umjesto Michaela Jacksona, Tine Turner, grupe Queen, mi, ‘na ovim prostorima’, dobili smo, kao zvijezdu, nepismenu šumadijsku pevaljku, sa smislom za glazbu koji nije ništa veći od smisla za novinarstvo Davora Butkovića. Nije dakle, Brena fenomen, fenomen su oni debili koji su od primitivizma, jeftinog kiča, stvorili kult. Fenomenalan je način na koji je dio novinarske bagre od jedne pevaljke uspio stvoriti brend, tip takve bagre opisali smo na početku članka. Pritom je, da se ogradimo, potpuno nevažno to što je Brena iz Šumadije, odnosno, što je opjevala Šumadiju.

Brena je u puno toga upropastila, najmanje osakatila ‘jugoslavensku glazbu’ osamdesetih, nakon Brene novinarska bagra redom je promovirala jeftine, kao što je i Brena sama, Brenine kopija. Nastale su redom Lepa ova, Lepa ona… Dakako da jedan Miroslav Ilić i Lepa Brena ne mogu stati u isti koš, iako navodno pripadaju istom ‘novokomponiranom žanru’. Uzmite Breni duge noge i kratku suknju, obucite joj kaput. Što vam ostaje? Isto ono, pa čak i manje, što Severini ostaje nakon što je izbacite iz pornića koji ju je proslavio. Kad smo već kod Severine…

Što je Severina, što su Rozga, Danijela, što je Alka Vuica, ako ne kopije, donekle, ‘modernizirane’,  Lepe Brene? Da bi netko bio glazbenik pretpostavlja se da zna pjevati, kakav raspon glasa ima Brena, zajedno sa svojim nasljednicama? To je bit, to je umijeće, kada hrpa idiota u medijima za pornografiju želi dobiti Oscara. Stvorili su Brenu, a ljude pretvorili u zombije.

Naravno, tu je i rat, velikosrpska agresija na Hrvatsku. Brena kaže za jedan dnevni list da se početkom rata, ona ne govori o agresiji, povukla, novinar imbecil Breni ne oponira nego se s time slaže, iako bivša fašistička ikona laže. Naime, Brena je pjesmom, u fašističkoj odori, podržavala one koji su ubijali naše roditelje. Upravo zbog toga, zbog činjenice da mediji tako nešto prešućuju, neki mediji, neki novinari, najveća su ološ, nećemo reći pijana, koja se može zamisliti, indirektno odgovorna za pljačku Hrvatske.

tinolovka/foto/

Što vi mislite o ovoj temi?

Oglasi
Komentiraj
Advertisement

Komentari