Pratite nas

Život

Ljilja Vokić: Katolička crkva čuvarica je našega naroda i vjere

Objavljeno

na

„Križ je znak naše vjere, pripadnosti našega naroda katoličkoj crkvi jer kroz povijest, kroz stoljeća, da nije bilo katoličke crkve ne bi bilo ni našega naroda ni naše države. Katolička crkva je kroz bure i oluje naše povijesti bila čuvarica našega naroda i naše vjere.“ – izjavila je Ljilja Vokić svjedočeći svoju vjeru u ispunjenom Nacionalnom svetištu svetog Josipa prigodom Velike pobožnosti svetom Josipu, u srijedu 19. travnja 2017. godine.

Bivša ministrica obrazovanja i dugogdišnja profesorica i ravnateljica zagrebačke 7. gimnazije kazala je kako je u djetinjstvu bila vođena i odgajana vjerom svojih roditelja, ponajviše oca, te pritom naglasila kako je uloga očeva u odgoju djece od iznimne važnosti jer očevi su oni koji ulijevaju snagu i sigurnost. Velik utjecaj na življenje kršćanskih vrijednosti imali su i njezini vjeroučitelji koji su joj u trenutcima sumnji i iskušenja uvijek bili spremni pomoći kroz razgovor ili ispovijed. Također je istaknula da je sveti Josip kroz povijest bdio nad Hrvatskom koja živi na razmeđi svjetova, između istoka i zapada, te da mnogi mnogobrojniji narodi nemaju svoju državu dok je Hrvati imaju. „To je samo s pomoću Božjom, svetog Josipa, Ivana Pavla II i prvog hrvatskog predsjednika.“ – izjavila je Ljilja Vokić.

Svetu misu predslavio je mons. Zlatko Koren, župnik Župe svetog Blaža u Zagrebu, u koncelebraciji s mons. Antunom Senteom, ml., rektorom Svetišta i o. Czeslawom Bielenom iz karlovačke Župe BDM Snježne-Kamensko, a liturgiju je pjesmom obogatio zbor mladih „Agape“.

U prigodnoj homiliji mons. Koren propovijedao je o znaku križa koji kršćani čine na početku molitve a koji, iako predstavlja jednostavnu radnju, zapravo u sebi skriva iznimnu dubinu i bogatstvo i predstavlja najozbiljniji čin vjere. „Krist nas je, kako znamo, svojom smrću na križu uveo u zajedništvo torjedinoga Boga i namro nam život vječni. Dok se križamo spominjemo se toga središnjeg događaja našeg spasenja kad se Isusu Kristu do kraja objavila Očeva ljubav prema čovjeku i svijetu. Častimo Krista Raspetoga, Božju silu i Božju mudrost. Zahvaljujemo za dar spasenja koji smo primili na krštenju.“ – objasnio je mons. Koren. Istaknuo je da kršćani znamen križa na svoja prsa nanose kao sveti štit i njime ispovijedaju svoju pripadnost Kristu i prihvaćanje njegovog životnog puta.

„Križanje je izraz vjere u živu nazočnost čovjeku bliskoga, otvorenoga i sebedarujućega Božjega trojstvenoga bića.“ – naglasio je propovjednik.

Nakon svete mise u Pastoralnom centru Svetišta u galeriji „Martin Borković“ otvorena je izložba „Pocvjetali križ“ Daniela Butale, karlovačkog akademskog slikara i autora brojnih umjetničkih djela koja krase karlovačko Svetište. Izložbu su otvorili mons. Sente, mons. Koren i sam autor, a program su umjetničkim izvedbama obogatile sopranistice Jelena Mužar Smenderovac i Lucija Klarić. Prigodom otvaranja izložbe mons. Sente kazao je posjetiteljima kako se u životu često uvjerimo da nema radosti bez određenog trpljenja, a Daniel Butala kroz svoju izložbu to pokazuje vrlo vjerno jer iako na svim slikama dominira križ iz njega probijaju cvjetovi različitih boja i nagoviještaju pobjedu ljepote, ljubavi i prekrasnog mirisa.

„Butala je još jednom potvrdio kako umjetnici nadahnuti valjda i vlastitim susretom s Bogom, tog istog Boga otkrivaju čovjeku na razumljiv način.“ – istaknuo je rektor Svetiša te završio riječima: „Ako križ ne procvjeta, ostaje mučilište.“ (Narod.hr)

Što vi mislite o ovoj temi?

Sponzori
Komentiraj

Život

Poznati glumac Božjom intervencijom oslobođen ovisnosti nakon ovog pitanja…

Objavljeno

na

Objavio

Anthony Hopkins je jedan od najpoznatijih glumaca našeg vremena.  Godinama je  zagovarao ateizam. No, kako je sam svjedočio, sve se promijenilo kad je osjetio demonsku ovisnost alkoholizma te krenuo na sastanke anonimnih alkoholičara.

Kako svjedoči, njegova ovisnost počela je ‘nevino’. Usvojio je svjetovan obrazac i počeo je piti iz razloga – to je ono što radite dok glumite, pijete. No kako to obično biva, ovaj vid zabave ubrzo je preuzeo njegov život. Do 1975. Anthonyjevi problemi s alkoholom bili su izvan kontrole.

-Bio sam na rubu uništenja. -, prisjeća se ovaj poznati glumac. – Kao da sam bio opsjednut demonom, ovisnošću, nisam mogao prestati. Postoje milijuni ljudi u svijetu koji imaju sličan problem -.

Tada je Anthony Hopkins  shvatio da mu treba pomoć i obratio se anonimnim alkoholičarima. Za vrijeme jednog sastanka  jedna žena mu je postavila jednostavno pitanje:

– Zašto se jednostavno ne pouzdaš u Boga?

To je nešto što Anthony nikada nije pokušao. No s obzirom na očaj, pomislio je: Pa, zašto ne?

Odluka da će vjerovati i pouzdati se u Boga je bio trenutak preokreta za  glumca.

– Nisam mogao prestati piti, ali sam tražio samo malo pomoći od Boga i odjednom – bum! To se samo tako dogodilo, ja sam odjednom oslobođen čim sam pokušao vjerovati – , prisjeća se Anthony Hopkins.

Anthony kaže da je njegova žudnja za alkoholom bila na čudesan način samo odnesena od njega da je čudesno oslobođen. Od toga dana vjeruje u Boga i  raste u vjeri.

Kada ga je za CNN intervjuirao Piers Morgan i kada ga je upitao vjeruje li u Boga, bivši ateist Anthony Hopkins radosno je odgovorio – Da, vjerujem. Vjerujem.

Antohony Hopkins sada svjedoči Boga gdje god ga pozovu.

Na godišnjoj konferenciji za – Vodstvo, Izvrsnost i Osnaživanje osobnog Potencijala –  ispred gotovo 500 srednjoškolskih učenika i fakultetskih studenata podijelio je neke novo stečene mudrosti rekavši mladima:

Ako budete išli samo za novcem, nećete ništa učiniti. Ako budete išli samo za uspjehom, neće vam ništa donijeti. Upoznao sam mlade ljude koji žele biti poznati. Rekao sam im. Nakon što se popnete na vrh, vidjet ćete da ondje nema baš ničega. Većina toga što čujete su gluposti ili laži. Samo budite zahvalni zato što ste živi.

Zatim je posvjedočio kako ga je Bog oslobodio alkoholizma, te objasnio snagu vjere u našim životima.

Danas kako kaže, žali ateiste i uspoređuje njihov život s životom u zatvorenoj čeliji bez prozora.

Izvor: aleteia.org,/novizivot.net/faithpot

Što vi mislite o ovoj temi?

Nastavi čitati

Život

Prof.dr.sc. Tonči Matulić: ‘Legalno inducirani pobačaj je namjerno ubojstvo nevinoga ljudskog bića!’

Objavljeno

na

Objavio

U Argumentima HKR-a 4. veljače bilo je riječi o abortusu i sukobu dvaju prava – djeteta na život i majke na slobodu izbora. Gosti Tanje Popec bili su prof. dr. Tonči Matulić, autor knjige “Pobačaj – drama savjesti” i profesor bioetike na KBF-u u Zagrebu te ginekolog dr. Oliver Vasilj, stručnjak za područje fetalnog ponašanja djeteta iz KB Sveti Duh, Zagreb, javlja Ika.

Ginekolog dr. Oliver Vasilj, stručnjak za područje fetalnog ponašanja djeteta iz bolnice Sveti Duh, naglasio je da najnoviji, četverodimenzionalni ultrazvuk jasno pokazuje kako je cijeli ljudski život jedan kontinuitet – od začeća do prirodne smrti:

“Neupitna je znanstvena činjenica da život počinje začećem. Od trenutka kad se spoje dvije spolne stanice nastaje potpuna informacija za budući razvoj ljudske osobe. I to nije samo jedan trenutak nego početak jednog kontinuiteta, koji se trajno nastavlja. Od jednostaničnog zigotnog stadija, preko morule, blastociste, embrija do fetusa, nastavlja se i dalje, nakon rođenja.”

Ljudski život je kontinuum od začeća do prirodne smrti

Dr. Vasilj je dodao da se rođenjem djeteta ništa ne mijenja, dijete samo mijenja mjesto boravka. Ono i dalje uči, vježba, razvija se: “Cijeli naš život je kontinuitet razvoja od začeća do prirodne smrti. Ne može se u jednom trenutku povući jedna crta i reći da embrij ili fetus do toga dana nije bio ništa, a sada je nešto. U embrionalnom i fetalnom razvoju tu crtu nije moguće povući.”

Prof. dr. Tonči Matulić sa zagrebačkog KBF-a dodao je da je abortus namjerno i svjesno prekidanje već započetog života ljudskog bića:

“Legalno inducirani pobačaj je namjerno ubojstvo nevinoga ljudskog bića koje ima urođeno, inherentno pravo na život. To mu pravo nitko ne može dati, vlast ga može samo priznati i konstatirati, ali ga ne može dati.”

Na pitanje o tome koje je pravo važnije ili snažnije, pravo djeteta na život ili pravo majke na slobdan izbor, Matulić ističe: “Osobno imam poteškoća, a i iz kršćanske perspektive je gotovo neshvatljivo pojmiti jedno takvo pravo, kao što je to tzv. pravo na pobačaj. Pravo na ubojstvo nevinog ljudskog bića je neshvatljivo, to je čista kontradikcija. Pravo podrazumijeva nešto što promiče život, štiti život, omogućuje procvat i zaštitu života, a nikako se pravom ne može nazivati nešto što gazi, uništava život, što vrijeđa dostojanstvo života, posebno nevinoga.”

Priča o radosti života

Matulić je dodao: “Priča koju pričamo je priča o životu, radosti života i zaštiti nevinoga ljudskog bića. Moramo zato raditi na zdravstvenoj i spolnoj edukaciji, moramo osvješćivati što taj namjerno inducirani pobačaj doista znači, u svoj njegovoj dramatičnosti. Tako da ljudi znaju i da se tako usmjeravaju svojim ponašanjem da se maksimalno može izbjegavati ono što se može nazvati ‘neželjena trudnoća’ ili ponašanja koja će dovesti do toga da žena bude prisiljena postaviti tzv. pravo na vlastito tijelo ili na vlastitu privatnost iznad prava na život vlastitog nerođenog djeteta.”

 

Govoreći o odluci Ustavnog suda o ustavnosti zakona iz 1978. koji regulira abortus, dr. Matulić je naglasio: “Mislim da je ovo rješenje Ustavnog suda najgore moguće, jer je zakon iz totalitarnog komunističkog vremena proglasio sukladnim s demokratskim vrednotama suverene Republike Hrvatske. Mi smo sada, po nalogu Ustavnog suda, u postupku donošenja novoga zakona i vidjet ćemo kako će se hrvatski zakonodavac postaviti u tom pravnom propisu koji se tiče namjernog pobačaja.”

Na pitanje o predloženim mjerama zabrane pričešćivanja onima koji zagovaraju i promiču pobačaj, Matulić je zaključio: “Takve bi stvari crkvena hijerarhija trebala, na jednoj načelnoj razini, dovoljno jasno i dovoljno na vrijeme objasniti, da ne bi bilo soliranja i uzimanja prava u vlastite ruke.”

Što vi mislite o ovoj temi?

Nastavi čitati
Sponzori

Komentari