Pratite nas

Kolumne

Marko Ljubić: Mazdrkačine i Jandrokovićeve gaće na Pupovčevom štapu

Objavljeno

na

Postoji li veza Pupovca i gay pridea? Postoji

Dok sam odrastao, tu i tamo sam čuo od starijih izraz – mazdrkača. Dugo mi je trebalo za prikupiti hrabrost i pitati mamu, jer smo mi djeca bili u nekoj vrsti karantene ljubopitljivosti, koja je značila s vremena na vrijeme prisluškivati priče starijih, i to naročito u kasnojesenjim i zimskim danima, kad bi se većina vremena provodila u kućama uz vatru ili ognjište, kako se danas pokušava kategorijalno diskvalificirati ljude s obiteljskim sjećanjem, što znači taj izraz – mazdrkača.

Mama, a bila je iznimno mudra žena, pokoj joj duši, blago bi se zasmijala, pa bi nam odgovorila da su to žene, koje ne poštuju običaje, pravila, ni ljudska ni Božija, koje smiju sve što ostali ljudi ne rade i ne pokušavaju raditi. Mirno bi nam rekla da su to nesretne osobe, koje imaju neke svoje probleme, a ljudi, k’o ljudi, ne pitaju ih zašto rade, to što rade, nego ih uzmu na zub i označe kao one kojih se treba čuvati.

– Takvima se nitko ne čudi – rekla bi mama – mogu raditi što god hoće!

– Ali, držite se dico dalje od takvih!

Takvima smo svjedočili mi moderni Hrvati, četrdeset godina nakon mojih pitanja mami, stotinama km u udaljenom i mitskom Zagrebu, gradu prosvijećenih i pametnih ljudi, kako bi rekla mama, pametnijih od nas sa sela, u jučerašnju subotu, a svjedočimo već godinama. Na našoj nacionalnoj televiziji, koja bi po definiciji trebala izabrati informacije za ostatak nacije, pa i ljude u mome rodnome selu, te im uz sliku i priliku kakvu vidimo, poslati i odgovarajući komentar poruka, koje stotine tisuća ljudi vide posredstvom moderne televizije. Televizija je moje nekadašnje selo proširila na cijeli svijet.

Jer, zaboga, ljudi bi rekli, televizija zna što je dobro a što je loše, pa radi izbor da se priprosti ljudi ne muče i šaljeim na ravnanje.

Udarne, prve minute HRT-ova Dnevnika u subotu na večer, započele su slikom povorke zagrebačkim ulicama, Bog zna koliko ljudi, jer slike su rađene tako da se to ne vidi, dakle iz bliske perspektive, koja pokazuje samo nadiruću masu i uz prateći ton može deset ljudi prikazati kao tisuće ljudi, što tonu ostaje na volju, a ne iz ptičije perspektive, koja pokazuje – koliko ljudi korača u toj masi. To je jedan od muljatorskih trikova televizije, koja, kad hoće ljudima poslati poruku o važnosti neke skupine, snima lice i poprsje osobe uz zid i govori o „okupljenima“ koje nitko ne vidi, snima ljude iz blizine, a onda tonom nesretnog reportera ili kao u subotu reporterke, šalje naručene poruke odavno prije događaja pripremljene o važnosti i snazi, pa tako i očekivanoj uzoritosti značenja toga istoga događaja.

Pa emitiraju ovo:

“Prvo su nam ušli u domove, onda su nam ušli u krevete, a sada nam vire u gaće. Van iz naših gaća!”

Slika prikazuje mazdrkaču iz mamine priče, koja zapovijeda nekome da iziđe iz njenih gaća. Ovdje bi se s razlogom moglo postaviti puno pitanja, a kako su razlozi očiti, moramo neke od njih postaviti.

Prvo, nije jasno kome to mazdrkača iza mikrofona usred Zagreba, zapovijeda da iziđe iz njenih gaća?

Kad već spominje gaće, koje simboliziraju dio ljudske intime, a prije toga navodi „domove“, pa odmah iza domova „krevete“, s razlogom se može postaviti pitanje toj zagrebačkoj mazdrkači – kakve veze ima sintagma dom s javnim gaćama na štapu, te kakve veze ima dom, njene gaće, s krevetom, a sve to zajedno s društvom kojemu se obraća. A tek, kakve to veze ima s hrvatskim narodom?

Kako se to pitanje ne usuđuju postaviti reporteri nacionalne dalekovidnice i njihovi urednici i urednice, te kako se na taj način šalje s državnih jasala poruka naciji – mazdrkača postaje relevantna za razliku od seoskih običaja iz moga djetinjstva, iako bi ju bilo najbolje ni štapom ne doticati. Naime, tako nam je mama govorila i to je bila praiskonska seoska mudrost prenesena generacijama stasanja hrvatskoga kršćanskoga naroda.

Ne mogu se ne pitati uz to, jer slika govori na televiziji uvijek više od riječi, čak i kad je usmjerena na muljažu, kome to zapovjeda ona mazdrakača sa zagrebačkih ulica da joj iziđe iz – gaća?

Ja, iskreno rečeno, a kad se već služimo krajnje intimnim detaljima za javne i važne poruke, ne mogu zamisliti nikoga normalnoga, a mogu eventualno tu i tamo kakvoga filmskog sociopata, koji bi toj mazdrkači htio zaviriti u gaće. Zato me ta zapovijed i poklič žulja, a jedino što mi spasonosno pada na pamet je – da ona zapravo kao klasična mazdrkača poziva nekoga da zaviri u njene gaće.

Ili u krevet, kako je naglasila prije spominjanja gaća.

Rijetki, su, uistinu rijetki, nesretnici, koji bi taj avanturizam ili čak mazohizam sebi dopustili.

Zato bi vrhunska televizijska vijest bila prikazati takvoga tipa ili čeljade, Bog mu duši prostio.

Ako zahtjevu o napuštanju praznih kreveta, praznih ljudima a ne manijacima, ako poruci o odnosu mazdrkačinog kreveta, gaća i doma hoćemo dati relevantan društveni smisao, onda se ne treba čuditi – mazdrkači.

Ona ne zna da dom i njene gaće nemaju nikakve veze.

Nije se grijala uz vatru, nema pojma što je ognjište, nema pojma ni kako je nastala, nikada nije čula za ljudsku intimu, za razliku između vučice i žene, nema blage veze čemu služe muške i ženske gaće, te o činjenici da su muškarci i žene postojali i prije gaća, a najtragičnije je to što su joj gaće sinonim postojanja.

Ne glava.

Ne um.

Ne duh.

Zato ona viče – napustite moje gaće, van iz mojih gaća, jer joj je to jedini umni, razumski i duhovni sinonim i identitet, jer u gaćama, a valjda su tu i tamo čiste, jer bar deterdženta ima i onaj tko nema socijalno-kulturološke geneze i civilizacijskog identiteta, počiva cijela njena osobnost. I identitet.

Zato je teško ljudima razumjeti smisao urlanja zagrebačkim ulicama o značaju gaća ili kreveta, jer su ljudi, čak iz pećinskih vremena znali da je identitet ispod kape, šešira, ispod kose i u – glavi.

Tu je oduvijek bio identitet.

Zato ne treba nikoga čuditi da sam predmetno stvorenje koje sam vidio na HRT-u, u prvim minutama udarnoga Dnevnika u subotu na večer, nazvao – mazdrkačom.

A ljude koji su mazdrkaču emitirali naciji jedino mogu nazvati – bolesnim voajerima koji vire u gaće toj nesretnoj mazdrkači, iako bi ih društvo u kojemu su nastali moralo poučiti i sasvim sigurno jest, ako su ikada slušali normalne svakodnevne ljude, da je mazdrkača mazdrkača, da se identitet gradi u glavi i ispod kose, da se čovjek od vuka razlikuje umom i duhom, a da gaće ne razlikuju ženke, bile vučice ili pripadnice mazdrkača, ženskoga roda u ljudskoj vrsti, jert mazdrkača može slobdno hodati i – bez gaća.

Nitko joj normalan, kako sam već rekao, neće pokušati zaviriti na mjesto gdje gaće pripadaju.

Čak i kad proziva fašiste za ulazak u njene gaće, ne mogu se ni s tim složiti, jer, iako imam negativno mišljenje o fašistima, sumnjam da su bili tako jadni i bez stila. I zlo naime ima stila. Da nije tako, da su fašisti bili tako bjedni i bez stila, da su virili jedino u mazdrkačine gaće ili joj navirali u krevet, postavlja se pitanje opravdanosti antifašizma, jer s takvim budalama i manijacima bi se ljudska vrsta lako obračunala. Dakle, proglašavati virenje u mazdrkačine gaće fašizmom, a voajare fašistima, znači –ismijavati antifašiste.

Zato, zbog svega što sam rekao, moram se pitati, je li kojim slučajem predsjednik hrvatskog Sabora, glavni tajnik HDZ-a, Gordan Jandroković ikada zavirio u Pupovčeve gaće?

Nosi li mu gaće Pupovac na štapu kad izlazi za govornicu?

Jer, kad bi se Pupovac htio predstaviti kao ova mazdrkača, ili neko stvorenje koje se odaziva na ime Jelena Peštić, koja je danima nakon obračuna kod gay korala nazad godinu dana u nekoj derutnoj i nelegalnoj zgradurini, u koju je Plenković onomad poslao tad lojalnog Ivu Stiera da pred kamerama iste HRT naciji posvjedoči i upriliči muku i tugu zgbog ugrožavanja „pederske internacionalne“ i njihovih gaća u Zagrebu, lako bi bilo shvatiti njegove namjere.

Ali, Pupovac po svemu što znamo nije mazdrkača, iako je njegovo javno i medijsko, zatim političko, a zatim i pedagoško poslanje na državnom sveučilištu izrodilo opasno puno ljudi bliskih pojmu mazdrkača – primjerice Bojana Glavaševića. Reći ćete, kakve veze ima Pupovac sad s – mazdrkačama s gay pridea?

Ima.

Ne zato što je koračao u toj skupini razularenih pripadnika ljudskoga roda, bar po porukama, odjevanju i izgledu, iako nikako ne po humanističkim obilježjima bar što oči vide i uši čuju, nikako ne zbog toga što je i on natjeravao neke tamo, valjda fašiste, iz mazdrkačinih gaća, nego zato što je dan prije u Saboru, pred Gordanom Jandrokovićem predsjednikom, pokušavao od cijeloga hrvatskoga naroda, po tko zna koji put – napraviti mazdrkače.

Dokazani lažov, krivotvoritelj, denuncijant većinskoga hrvatskog naroda, jednako kao i ona mazdrkača, na samome zamišljenom oltaru hrvatske državnosti, pred desetinama ovlaštenih svjedoka, pred HDZ-om kao cjelinom, pred hrvatskom javnošću – govorio je o srpskim žrtvama, genocidu i holokaustu, prijetio HRT-u, ovome koji promovira u prvim minutama mazdrkačine gaće, a u biti ostatcima ostataka razuma i humanističkoga profila na toj nesretnoj medijskoj razglasnici, posve očito svlačeći gaće prvo predsjedniku toga Sabora, a uz njega i ostalim nesretnim svjedocima, pri čemu se samo Stevo Culej nije dao g….i bez otpora, demonstrirajući ulazak u gaće cijelome hrvatskom narodu.

I to s leđa.

Kao pravi sudionik koračajuće „pederske internacionale“ ulicama Zagreba.

Ulicama Zagreba smo mogli vidjeti poruke u stihu „da nam živi, živi rod“, zatim „bolje gay slikovnica nego ustaška šahovnica“, zatim smo mogli čuti ushite da „nas ima više nego u Hodu za život“, te stotine drugih poruka, koje više od bilo čega zorno pokazuju i svjedoče, usprkos tome što HRT nije želio osvijetliti pred nacijom na taj način tu „paradu ponosa“, uz sliku i ton Pupovčevoga mazdrkanja dan ranije u Saboru; raspadu hrvatske države, pri čemu smo mogli vidjeti izrazito usmrđene i prljave gaće većine hrvatskih državnih, a po definiciji i nacionalnih predstavnika.

Doduše, ne štimaju definicije, ne štimaju ni iz bliza, ali dok tako piše – tako je.

Jer ti nesretnici su – država.

Kad te iz gaća, kreveta i doma tjera onaj kome ni mrtav ne bi zašao u krevet ili gaće, a taj onda identificirajući se jedino s tim i na taj način, nema ni doma, niti zna što je to, to je posve jednako, s istim nakaznim potpisom iza tih nesretnika, potpisom pod skrivenu ideju za koju se oni bore svojim prostaklukom i divljaštvom, ili svojim mazdrkantstvom da budemo dosljedni, s činjenicom da te u Saboru, tvome nacionalnom zakonodavnom domu, domu izraza tvoje slobode i nacionalne državnosti, za zlo, opačine, povjesnu genocidnost i univerzalnu zloću proziva netko tko isključivo politički svjedoči – zločin, barbarstvo, naslijeđe otimanja tuđega životnoga prostora metododom genocidnih radnji, kakve je eksplicitno presudio najviši organ međunarodne pravde – ICJ.

To i u jednom i u drugom slučaju znači da je hrvatska država – u rasulu.

Bez gaća. To znači da su nesretnici, koji svojim osobnim poslanjem, bez obzira o kakvoj se izlici radi, samo pripadnici „pederske internacionale“ pri čemu ovdje riječ peder ne koristim kao sinonim za samoidentifikaciju narajcanih profesionalnih gayeva s transparentima, nego za – kolokvijalnu karakternu kvalifikaciju bezgaćaša u Saboru.

Zato se Hrvatska trenutno, odmah, na svim područjima, u svakom domu, u svakoj glavi, u svakoj župi, na svakome dijelu planeta, mora započeti otimati tome „pederluku“, a to ne ide dodatnim manipuliranjem milijuna ljudi i šaljući im lažna obećanja zloupotrebljavajući dobru vjeru, to ide jasnim, čvrstim, komunikacijskim suočavanjem s tim- gdje smo.

I s nekoliko riječi o tome – tko smo, što smo, zašto smo tu i po čijoj volji, te – kamo idemo?

Pameti u hrvatskom narodu za odgovore na ta pitanja ima, ali – za sada nema hrabrosti među ljudima koji bi trebali uprjeti prstom u tom pravcu i pozvati svu nacionalnu pamet prvim primjerom i personalnim uzorom za stol. Dokazanu nacionalnu pamet, a ne primjerice profesora Podolnjaka, za čije mudroslovno poslanje u uredovanju nacionalne državnosti (čitaj slobode) mogu primjeniti anegdotu, opet iz svoje mladosti, kad legendarni profesor Ilija Mandić Tuce, na pitanje- zna li da je Muna (njegov kolega iz djetinjstva) doktorirao, odgovara – Znam. Čuo sam, samo me muči što se ne mogu sjetiti kad završi osnovnu školu.

Bez toga, prvo pitanja, a zatim odgovora, opasno smo blizu mazdrkači iz ove priče.

Marko Ljubić/HKV

Milorad Pupovac saborskom stankom ‘zatražio kazneni progon’ Igora Vukića!?

Što vi mislite o ovoj temi?

Sponzori
Komentiraj

Kolumne

Ivica Šola: Lovro, Lovro, gdje će ti duša, na usnama Isus, a u srcu – Soros

Objavljeno

na

Objavio

Čudna neka vremena. Kada je izabran za papu, Franjo se pojavio pred masom vjernika i pozdravio ih: Dobra večer!
Kada je prije par godina postao ministar uprave, Lovro Kuščević pozdravio je novinare na presici: Hvaljen Isus!

Papa, koji je Isusov par excellence, nema potrebe kao neki naši političari “izgovarati Ime Gospodnje uzalud”, sasvim mu je bilo dovoljno u “nastupnom govoru” vjernicima zaželjeti dobro, a da ne izgovara Ime Isusovo. Možda zato što nije HDZ-ovac, jer i čestiti Milijan Brkić, također jedan od stožernih HDZ-ovaca, poznat je po tome da je u političkom kontekstu pozdravljao s “Hvaljen Isus i Marija”, piše Ivica Šola/SlobodnaDalmacija

No, Brkiću potom nije problem bio zagovarati koaliciju s “Pusićkinom djecom” i strankom, HNS-om, čija je šefica prva rekla da je Republika Hrvatska izvršila agresiju na Brkićevu (i moju) Hercegovinu i Bosnu. Stranka koja je, “Hvaljen Isus, Milijane”, zagovarala, među inim, izbacivanje vjeronauka iz škola. I Brkić i Kuščević, recimo to jasno, manipuliraju Isusovim imenom, katoličkom vjerom, u političke svrhe, a čine i grijeh, ako su vjernici, jer stavljati Isusa u politički kontekst ide i u kategoriju kršenja Božje zapovijedi, zabrane “izgovaranja Božjeg imena uzalud”. Jer i jedan i drugi ne služe Isusu, već svojim osobnim i stranačkim interesima, što je legitimno, ali onda, brate mili, pusti Isusa i njegovu Mater na miru i nemoj biti papskiji od pape. Ne manipuliraj svetinjama, drži se Vrdoljaka i Pupovca, a Isusa ostavi na miru.

Referendum

Eto, ministar uprave Lovro Hvaljen Isus Kuščević pustio je u javnu raspravu Zakon o financiranju političkih aktivnosti, izborne promidžbe i referenduma.

Taj zakon, prije svega okrenut protiv naroda i narodnih referenduma, sve je suprotno Isusu, jer je u sebi nasilje nad demokracijom, implicitni oblik represije nad ljudskom slobodom, slobodom javnog izražavanja, a referendum je upravo takav demokratski institut koji građanima omogućuje kontrolu političkih oligarhija i izravno sudjelovanje u ključnim odlukama za državu i društvo. Da, referendumi se mogu zloupotrijebiti, no u slučaju ovog novog zakona radi se u zlouporabi političke moći. Hrvatska, kada su uvjeti održavanje referenduma u pitanju, i do sada je imala najstroži zakon u Europskoj uniji, a Lovro Hvaljen Isus Kuščević ga ide dodatno pooštravati kako bi zaštitio političke kaste od opasnog naroda. Hvaljen Plenković, a ne Hvaljen Isus, to je Kuščevićeva agenda.

Nitko nema ništa protiv da se postave jasna referendumska pravila, ali bit ovog zakona to nije, svrha ovog zakona je referendumske inicijative de facto učiniti nemogućim. Tretirati pak građanske inicijative kada su financije u pitanju kao političke stranke je sumanuto, jer se političke stranke financiraju iz proračuna, dok se građani donacijama sami organiziraju, i to kada političari ne žele provesti promjene koje traže ne samo građani, već koje je i Ustavni sud tražio, a to je promjena izbornog zakona koji, aktualni, pogoduje korupciji, klijentelizmu, sauchizaciji političke scene te daje faraonske ovlasti šefovima stranaka koji postavljaju liste na principu lojalnosti vođi metodom uprknuća. Zato smo tu gdje jesmo. K tome, svaka privatna osoba koja da novac za neku referendumsku inicijativu sada može računati da će joj se policija pojaviti pred vratima, ili da će biti izbačena iz stranke. Zato ne čudi da se SDP i HDZ, Kuščević i Arsen Bauk slažu oko ovog prijedloga zakona.

Ni tvrtke u državnom vlasništvu ne smiju donirati, a privatni poduzetnici ovdje su izreketareni, jer, ako pomognu neki referendum, mogu zaboraviti na eventualne poslove s državom, dok braniti Crkvi donacije, pogotovo kada to radi klerikalac Hvaljen Isus Kuščević, to je totalitarni relikt gdje se vjerske zajednice žele isključiti iz sudjelovanja u društvenim procesima. Što bi tek bilo da Lovro nije Hvaljen Isus ministar. A zapravo nije. Zašto?

Lovro i Soros

Hrvatska od osamostaljenja nema svoje autentično civilno društvo, kada su ljudska prava, građanske i političke slobode u pitanju, već uvezeno, koje se financira izvana od stranih država, vlada i zaklada, među kojima je najizdašnija bila ona Soroseva, i koje sve vrijeme kleveću ovu državu. Sjetite se samo što su sorosevci iz HHO-a radili u procesu protiv Gotovine, koliko su lažnih podataka iznijeli o oslobodilačkoj akciji Oluja.

Mnoge države stoga takav NGO sektor tretiraju, uključujući Državu Izrael, kao parapolitičke, špijunske ekspoziture ili kao ideološke kolonizatore. Taj tzv. nevladin sektor, kako je donio bivši ministar Linić, iz inozemstva na godišnjoj razini dobije tri milijarde kuna. E, sada, Kuščević neće zabraniti njihovo financiranje izvana, ali će zato isto zabraniti referendumskoj inicijativi, i to kada smo konačno dobili autentično hrvatsko (!), a ne uvezeno civilno društvo, u liku udruge “U ime obitelji”, sastavljene od – katoličkog laikata.

Slikovito: Lovro, Lovro, gdje će ti duša, na usnama Isus, a u srcu – Soros. Hvaljen Zoran Pusić i Vesna Teršelič, Lovro čestiti, i pozdravi Dragana Zelića.

Ivica Šola/SlobodnaDalmacija

Zabranjuju financiranje referenduma iz inozemstva! Zabranimo i financiranje udruga iz inozemstva!

Što vi mislite o ovoj temi?

Nastavi čitati

Kolumne

IVO LUČIĆ: Ideološke izmišljotine o ‘džamiji u Neumu’ i ‘bosanskom primorju’

Objavljeno

na

Objavio

Nacionalislamisti dobro znaju da gradnju Pelješkog mosta ne mogu zaustaviti, ali njihova fiksacija na Neum i “izlaz na more” i dalje traje. Ono što nisu ostvarili ratom, pokušavaju ostvariti na druge načine

Tek što su krajem srpnja 2018. predstavnici kineskog konzorcija China Road and Bridge Corporation preuzeli gradilište Pelješkoga mosta, bošnjački član Predsjedništva BiH Bakir Izetbegović izjavio je da je gradnja mosta “flagrantno kršenje suvereniteta” Bosne i Hercegovine zbog čega će on “poduzeti odgovarajuće korake pred međunarodnim institucijama”.

Izetbegović je ustvrdio i kako Republika Hrvatska “ignorira protivljenja bosanskohercegovačkih vlasti, krši odredbe Konvencije UN-a o pravu mora i ugrožava pravo BiH na pristup otvorenome moru”. One koji to osporavaju proglasio je “petom kolonom”.

Iako se ponaša kao da je BiH bošnjačka nacionalna država čiji je on predsjednik ili točnije prijestolonasljednik, Izetbegović je ipak relevantna politička osoba pa njegovu izjavu treba uzeti u obzir. Osim njegove, mediji prenose i izjave političkih marginalaca koji su radikalnim i besmislenim provokacijama pokušali dobiti malo pozornosti i eventualno poneki glas na predstojećim bosanskohercegovačkim izborima.

Posebno su zapaženi istupi odnosno ispadi aspiranta na mjesto hrvatskoga člana Predsjedništva BiH Željka Komšića. On računa isključivo na bošnjačke glasove, a ima u vidu i neskrivenu mržnju koju njegova biračka baza pokazuje prema Hrvatskoj i Hrvatima, posebno onima koji žive u BiH. Ta mržnja i pokušaj uzurpacije funkcije člana Predsjedništva ruše mostove između Hrvata i Bošnjaka, ali ne mogu srušiti odnosno spriječiti gradnju Pelješkog mosta.

Komšić ispravno rezonira da će bošnjačku podršku za izbor na željenu funkciju, koju je već obnašao u dva mandata, dobiti samo ako svoje potencijalne birače nadmaši u mržnji. Zato početak gradnje Pelješkog mosta ocjenjuje kao “izravni napad na BiH” u kojem “nam pred očima otkidaju komad po komad naše države” te uspoređuje hrvatske dužnosnike u BiH s Antom Pavelićem. Zna on da je za izbor na željenu presudna podrška “međunarodne zajednice” pa naglašava i “direktno podrivanje interesa NATO-a na ovim prostorima”. Eto šeste flote u obranu Demokratske fronte.

Fiksacija na Neum i “izlaz na more” nije od jučer, to je već odavno predstavljeno “vitalnim nacionalnim interesom”, a bilo je i važna točka u bošnjačkim ratnim planovima 1992. odnosno 1993. godine. Neum je do prošloga rata bio mirno turističko mjesto, uznemiravano tek aferama s vikendicama komunističkih funkcionara BiH.

Prema popisu iz 2013., u Neumu živi 4653 stanovnika od kojih je 98% hrvatske nacionalnosti. U jesen 1991. godine, kao i ostala mjesta južne Dalmacije i jugoistočne Hercegovine s hrvatskim stanovništvom, došao je na udar JNA i srpskih dragovoljaca. Nakon ljeta 1992., kada su stabilizirane crte obrane prema Srbima, Neum je postao točka novih prijepora, sada između Hrvata i Muslimana.

Njihovi su se odnosi pogoršali, i to prije svega zbog suprotstavljenih političkih koncepata. Hrvati su pokušavali zaštititi svoj identitet i politički subjektivitet, a Bošnjaci su nastojali dovršiti proces nacionalnog konstituiranja izgradnjom svoje nacionalne države. Ne smiju se zanemariti i islamisti sa svojim planovima. U Sarajevu je u prosincu 1992. održan “Kongres bosanskomuslimanskih intelektualaca” s oko 800 sudionika.

Glavne teme izlaganja ticale su se identiteta Muslimana, budućnosti i obrane. Jedan od izlagača arheolog prof. dr. Enver Imamović, tada vrlo utjecajan unutar muslimansko-bošnjačkih političkih krugova, rekao je: “Može se s pravom reći za sve ono što nosi epitet ‘bosansko’, da se uglavnom odnosi na ovdašnje Muslimane.” To se, naravno, odnosilo i na teritorij, pa i na more. Naime, država Bosna i Hercegovina ima izlaz na more, i to u Hercegovini, u Neumu. Ali to nije bosansko more, pa se onda teško može odnositi “na ovdašnje Muslimane”. Problem je što izlaz na more nema Bosna, nemaju ga Bošnjaci, te je započela potraga za rješenjem.

Drugi bošnjački kongres održan je krajem 1993., u vrijeme pokušaja nacionalnog razgraničavanja unutar BiH, kada se govorilo o Bosansko-muslimanskoj Republici. U sklopu takve politike konstruirana je teza o tzv. bosanskom primorju, koja je iznesena i na tribini “Vijeća bosanskomuslimanskih intelektualaca” 18. prosinca 1993. Nakon tribine, u siječnju 1994., objavljena je i brošura pod nazivom Neum i bosansko primorje, u izdanju Press Centra Armije BiH.

Tamo piše i da oko 300 kilometara jadranske obale od ušća Cetine do Bokokotorskog zaljeva “prirodno i istorijski” pripada Bosni i Hercegovini. Radilo se o tipičnoj ratnopropagandnoj akciji u sklopu koje je konstruirana i legenda o “džamiji u Neumu”. Ona je trebala legitimirati teritorijalne pretenzije, i to po logici preuzetoj od Srba – tamo gdje je džamija, harem ili barem stećak, to je bošnjački etnički prostor, odnosno Bosna (Hercegovina u njihovim projekcijama ne postoji). Međutim, ideološko-politički zahtjev za džamijom u Neumu zadao je ozbiljne brige nacionalnim djelatnicima odnosno “znanstvenicima”. Morali su “dokazati postojanje” nečega što nikada nije postojalo.

Naime, puno ranije, dr. sc. Galib Šljivo u svom magistarskom radu odnosno knjizi “Klek i Sutorina u međunarodnim odnosima 1815. -1878.” objavljenoj 1977. godine napisao da je u prvoj polovini 19. stoljeća na području neumske općine u naseljima Klek i Neum živjelo samo 16 obitelji i sve su bile katoličke vjere. Nije bilo muslimanskog stanovništva niti ijednog objekta koji bi im pripadao.

Ovdje je važno napomenuti da je Šljivo po nacionalnosti Bošnjak, a da je Neum većim dijelom devetnaestog stoljeća bio tek brdsko seoce s nekoliko kuća. Nigdje traga lukama, džamijama i haremima. Šljivo je samo potvrdio već poznate činjenice. Usprkos njima, u novoj političkoj situaciji, bez ikakvih novih dokaza, Hivzija Hasandedić, inače jedan od boljih poznavatelja hercegovačke muslimanske baštine, napisao je 1997. godine da je u Neumu “za turske uprave sagrađena džamija”.

Na to je dodao: “Ne zna se ko ju je i kada sagradio kao ni kakve je dimenzije imala”, i zaključio: “Priča se da je džamija do 1927. godine djelomično bila očuvana i da ju je te godine potres srušio. Kasnije joj je svijet raznio kamen i potpuno dokrajčio, pa se danas ne zna ni gdje je bila.” Začuđujuće neznanstveni i neodrživi zaključci doneseni na temelju ocjena tipa “ne zna se” i “priča se” za inače pedantnog Hasandedića. Još je čudnije to što je “džamija” za koju se ne zna tko ju je i kada sagradio, niti se zna gdje je bila – jer je nikada nije ni bilo, ušla 2005. godine na popis “zaštićenih nacionalnih spomenika BiH”!? Radi se o tipičnom primjeru “izmišljanja tradicije” s očitim nelegitimnim i agresivnim političkim ciljem.

Kako materijalizirati ideološku izmišljotinu pokazao je, u stilu Sai Babe, mostarski muftija Salem Dedović, koji je u kolovozu prošle godine s proslave otvaranja neke druge džamije, negdje na istoku Hercegovine, poručio: “Bosna i Hercegovina je pomorska zemlja. BiH ima pomorski grad Neum i 24 kilometra morske obale. Bosni i Hercegovini ne mogu oduzeti pravo da imamo izlaz na međunarodne vode, da imamo pristup otvorenom moru. Neum je dio BiH. Neum je dio Mostarskog muftijstva. Neum je jedan naš džemat! Tamo postoje Bošnjaci koji imaju svoja imanja, svoje kuće, u njega ljudi dolaze odmarati…” Valjda u vjersko-političkom zanosu, Dedović je “otkrio” i najvećim stručnjacima nepoznate artefakte. Ruševine kuće hrvatske obitelji Glavinić, odnosno ostatke nekadašnjeg austrougarskoga “filanačkog” objekta, proglasio je “ostatcima džamije”.

Nakon toga preostalo je samo prisiliti lokalne vlasti da “vrate” parcelu islamskoj zajednici BiH i prihvate besramnu podvalu kao stvarnost. U suprotnom su “islamofobi”, “fašisti” ili nešto slično. Dedović je zapravo nastavio djelovanje svoga prethodnika Smajkića, a u tome ih je podržao i izaslanik reisu-l-uleme bihaćki muftija Makić koji je sve prethodno potvrdio i zaključio: “To je od velikog značaja za Bošnjake muslimane i tu ne smije biti nikakve dvojbe.” Naravno, ne radi se tu o ona 63 Bošnjaka popisana u Neumu 2013. godine, od kojih su neki, a možda i svi, vjernici, nego o značaju za nacionalislamističke projekcije budućnosti BiH i okruženja, u skladu s Davutogluovom “strategijskom dubinom” i sličnim još dubljim i dubioznijim strategijama.

Ono što nije ostvareno ratom, a to je prije svega ovladavanje dolinom Neretve do Neuma, pokušavalo se, i još uvijek se pokušava, ostvariti na druge načine. U jesen 1992. upravo u vrijeme kada je i započela aktualna priča s Neumom, policija HVO-a zaustavila je u središnjoj Bosni grupu naoružanih arapskih državljana mudžahedina.

Kod njih je pronađena veća količina propagand­nog materijala i nekoliko pisama/letaka u kojima se spominje Neum: “Ovo pismo će skicirati naš projekt ponovnog uspostavljanja muslimanskog suvereniteta na 12 km širokom prostoru kopnenog koridora od Jadranske obale ka unutrašnjosti, inače zatvorene Bosne i Hercegovine.

Ovaj koridor je djelomično okupiran od hrvatskih (rimokatoličkih) snaga…” Taj “okupirani” koridor “sveti ratnici” nisu uspjeli osvojiti vojskom te ga sada pokušavaju zauzeti drugim sredstvima. Most je u svemu tome manje važan i oni dobro znaju da je ta bitka od početka izgubljena. Ispod mosta će se ionako moći nesmetano prolaziti, nešto drugo je važno.

Naime, od “velikog je značaja” da propagandni i svaki drugi materijal može slobodno i ni od koga kontrolirano pristizati iz bliskoistočnih zemalja, baš kao što su kao svojevrsna prethodnica nedavno stizali turski ratni brodovi.

Sva dreka oko gradnje mosta služi tek za kompromitaciju, slabljenje, nametanje osjećaja krivnje, omekšavanje i discipliniranje “agresorske” hrvatske politike koja bi nakon svega morala biti popustljiva barem pri gradnji džamije na moru. Jer, ona je, kao što reče reisov izaslanik, “od velikog značaja za Bošnjake-muslimane i tu ne smije biti nikakve dvojbe”.

Teško je nakon svega ne sjetiti se parole koju je plasirao turski predsjednik i politički skrbnik Bakira Izetbegovića Recep Tayyip Erdogan: “Džamije su naše kasarne, minareti su naši bajuneti a vjernici naša vojska.”

Pokušaj gradnje džamije u Neumu nema nikakve veze s vjerom i vjernicima. Ona je zamišljena kao kasarna, bajuneta, svjetionik i orijentir; simbol “muslimanskog suvereniteta” na tom dijelu Jadrana i potpune bošnjačke dominacije nad Hrvatima u BiH.

Ivo Lučić / GLOBUS

 

Raguž: Bošnjačka Armija RBiH protjerala je 170 000 Hrvata, to je više od udruženog zločinačkog pothvata

 

 

Ivan Vukoja: ‘Bošnjački unitaristi izveli su udar na državu i Dayton’

Što vi mislite o ovoj temi?

Nastavi čitati
Sponzori

Komentari