Pratite nas

Religija i Vjera

Nadbiskup Marin Barišić: Svetost Stepinca je neupitna

Objavljeno

na

Nadbiskup splitsko-makarski, mons. Marin Barišić izjavio je u srijedu da kanonizacija kardinala Alojzija Stepinca nije dovedena u pitanje bez obzira na prigovore iz Srpske pravoslavne crkve (SPC), čije je izaslanstvo nedavno posjetilo papu Franju.

‘Božje je ime Milosrđe’

Papa Franjo potaknuo je osnutak zajedničkog povjerenstva sastavljenog od predstavnika Katoličke crkve u Hrvatskoj i Srpske pravoslavne crkve radi razmatranja uloge kardinala Stepinca.

“Što se tiče našeg kardinala Stepinca, svetost njegova ne dolazi u pitanje”, rekao je nadbiskup Barišić nakon predstavljanja knjige pape Franje “Božje je ime Milosrđe” odgovarajući na pitanje novinara je li kanonizacija kardinala Stepinca dovedena u pitanje.

“To bih usporedio sa slučajevima kad Papa imenuje kardinale pa onda zbog određenih okolnosti ne proglasi sve, nego imenuje ga, ali ga zadrži in pectore, pa onda, kada dođu uvjeti, i njega proglasi. Gospodin ovdje čini isto tako nešto – kardinal je svet, drži ga in pectore, a želi to objaviti i manifestaciono, svima reći glasno i jasno kad se neki problemi, sporni za neke, riješe”, objasnio je nadbiskup svoje stajalište o kanonizaciji kardinala Stepinca.

Ni Isus ne bi prošao po kriterijima kanonizacije

U vezi s primjedbama iz SPC-a o ulozi kardinala Stepinca, nadbiskup Barišić je istaknuo kako nijedan čovjek nije savršen.

“Prigovori Stepincu da nije učinio sve – ja se slažem. Tko u svom životu može reći da je sve učinio? To može reći samo Jedan, kad je na križu rekao ‘svršeno je’, a svaki drugi čovjek je ograničen i grešan”, rekao je. Ni Isus Krist, dodao je, kada bi ga trebalo kanonizirati, ne bi prošao. “Pao bi i Isus Krist po kriterijima kanonizacije”, rekao je nadbiskup Barišić.

Po njegovim riječima, u vezi s kardinalom Stepincem treba biti razborit i objektivan i ne svoditi to na politiku, nego ostati na razini evanđeoskog, ljudskog i duhovnog.

Govoreći o nedavnom sastanku izaslanstva SPC-a s papom Franjom, nadbiskup Barišić je rekao kako su vjerojatno predstavnci SPC-a tom prigodom predstavili i neka imena za mješovito povjerenstvo za razgovor o ulozi kardinala Stepinca u vrijeme u kojem je živio.

Istaknuo je kako mu je drago što je papa Franjo otvoren i da se kod njega osjeća širina, a o njegovu sastanku s izaslanstvom SPC-a rekao je da je “jedan put milosrđa i osjetljivosti za pitanja i potrebe drugih, gdje želi čuti koji je problem i što je za njih problem”.

“Vjerujem da to može biti dobitak za sve ako se ponovno uspostavi most jer taj most nam je potrebit, ne trebaju nam zidovi, ali bih volio da u sadašnjoj situaciji mi, biskupi u crkvi katoličkoj i u crkvi pravoslavnoj budemo više duhovnici, a manje političari, da ne svedemo vjeru i evanđelje na politiku”, dodao je nadbiskup Barišić.

Most između Katoličke crkve i SPC-a mora biti stabilan i dugotrajan

Objasnio je kako treba graditi most koji će dati mjesta istini i pravednosti, dodajući da će u tom slučaju most koji će se graditi između Katoličke crkve u Hrvatskoj i SPC-a biti stabilan i dugotrajan.

Po nadbiskupovim riječima, sastanak Pape s izaslanstvom SPC-a pridonijet će iskrenijim susretima SPC-a i Katoličke crkve u Hrvatskoj jer do sada, dodao je, ta protočnost, nažalost, nije tako široka.

Podsjetio je kako je zadnji sastanak između Katoličke crkve u Hrvatskoj i SPC-a održan 2002. u Osijeku te da mu je 2003. domaćin trebala biti Srpska pravoslavna crkva, ali sastanak se još nije održao.

“Bilo bi mi draže da se mi susrećemo više na terenu pa bi onda i taj susret, izaslanstva SPC-a sa Svetim Ocem, imao veće značenje i djelotvornije dimenzije”, ocijenio je nadbiskup Barišić.

Dodao je kako se boji da “nije dobro zaobilaziti susrete na terenu”, ali se nada da će susret predstavnika SPC-a sa Svetim Ocem te prošlogodišnji posjet izaslanstva SPC-a Splitu “dati plodove.”

“Počela je i molitva za jedinstvo kršćana pa vjerujem kako će i to pridonijeti sazrijevanju nas i u Pravoslavnoj crkvi i u Katoličkoj crkvi”, zaključio je nadbiskup Barišić.

Što vi mislite o ovoj temi?

Sponzori
Komentiraj

Religija i Vjera

Sveti Josip – Zaštitnik Crkve i domovine Hrvatske

Objavljeno

na

Objavio

Evanđelje ga opisuje u dvije riječi: bio je pravedan i vjeran. Sveti Josip štuje se napose kao zaštitnik cijele Crkve i svake obitelji.

Blagdan svetog Josipa, Djevičina zaručnika, Isusova poočima i zaštitnika Katoličke crkve slavi se 19. ožujka. Poštuje ga se kao brižnog čuvara, skrbnika i oca najsvetije obitelji čiju veličinu otkrivaju sveti Oci i kasnije teolozi i duhovni pisci. Koliko je sveti Josip blizak vjernicima, svjedoči i to da je samo karmelski red krajem 18. stoljeća imao više od 150 crkvi posvećenih sv. Josipu.

Danas slavimo svetog Josipa, vjerničkom srcu posebno dragog sveca, zaručnika Blažene Djevice Marije, Isusovog poočima i zaštitnika hrvatskog naroda. Bio je kraljevskog podrijetla, „sin Davidov“, iz čijeg je roda trebao poteći Mesija. Radio je kao stolar, tesar, drvodjelac, a sveti Matej evanđelist spominje ga kao pravednika.

Bio je čestit, krepostan i svet čovjek. Svaki njegov čin prožet je ljubavlju, vjerom i vjernošću. Ostao je zbunjen kad je vidio da je njegova zaručnica Marija trudna. Bio je siguran da je poštena djevojka, a da bi je zaštitio od svih mogućih nedaća, odlučio ju je potajno otpustiti.

Kad ga je Božji anđeo poučio da je trudna po Duhu Svetome, bez bojazni je prihvatio Božji plan. Pošao je s Marijom u Betlehem na popis pučanstva i bio nazočan Isusovom rođenju. Pred Herodovom smrtnom prijetnjom sklonio se s Marijom i Isusom u Egipat. Kao glava Svete obitelji živio je i radio u Nazaretu. Hodočastio je s dvanaestgodišnjim Isusom i Marijom iz Nazareta u Jeruzalem, a kad se Isus izgubio, zabrinuto ga je tražio. Pred zakonom je bio Isusov pravni, zemaljski otac.

Prema evanđeljima bio je pravedan muž, čovjek dobra srca, primjeran u svojem pouzdanju u Boga, čovjek vjere i poslušnosti, vjeran i u trenucima kad je poslušnost od njega tražila velike žrtve, zaručnik i čovjek čista srca. S poštovanjem je živio s Marijom Djevicom kao brižan čuvar, skrbnik i otac najsvetije obitelji. Sveti Josip, uz Isusa i Mariju zauzima najpovlaštenije mjesto u povijesti spasenja.

Štovanje svetog Josipa započelo je u IX. stoljeću u samostanu Reichenau na Bodenskom jezeru, a kasnije su ga promicali mnogi sveci, među njima i crkveni velikani kao sveti Bernard, sveti Toma Akvinski, sveta Terezija Avilska, sveti Franjo Saleški i mnogi drugi. Naročitu pobožnost prema svetom Josipu razvio je franjevački red.

U hrvatskim krajevima štovanje svetog Josipa osobito su širili isusovci, a na prijedlog zagrebačkog biskupa Martina Borkovića Hrvatski sabor proglasio ga je na svom zasjedanju 9. i 10. lipnja 1687. zaštitnikom Kraljevine Hrvatske: „Sveti Josip, Krista Spasitelja vjerni hranitelj, Djevice Bogorodice djevičanski zaručnik, za posebnog zaštitnika Kraljevine Hrvatske u Državnom saboru godine 1687. od redova i staleža jednoglasno je odabran.“

Hrvatski biskupi na svom zasjedanju u Splitu 1972. potvrdili su da je ta odluka i dalje na snazi „jer Sabor nije imao u vidu apstraktno hrvatsko kraljevstvo, nego hrvatski narod, koji nadživljuje sve peripetije oko svoga suvereniteta…“. Kao trajan spomen na tu saborsku odluku, 14. srpnja 2008. na ulazu u Hrvatski sabor postavljen je i blagoslovljen reljef svetog Josipa, rad kipara Šime Vulasa. Na zasjedanju Hrvatske biskupske konferencije, održanom u Šibeniku od 5. do 7. studenoga 2008, sveti Josip proglašen je glavnim zaštitnikom Hrvatske. Nacionalno svetište svetog Josipa nalazi se na Dubovcu u Karlovcu.

Sveti Josip zaštitnik je Crkve, obitelji, očeva, bolesnika, umirućih, oženjenih osoba, osoba koje sumnjaju i oklijevaju, rizničara, radnika, stolara, tesara, kolara, drvodjelaca, građevinskih inženjera, slastičara, obrtnika, iseljenika, useljenika, putnika, prodavača i kupaca kuća, trudnica, inžinjeraca, pionira, socijalne pravde, nerođene djece, Sjeverne i Južne Amerike, Austrije, Belgije, Češke, Kanade, Koreje, Meksika, Perua, Vijetnama i mnogih krajeva, naselja, učilišta, ustanova, biskupija, župa, crkava i kapela diljem svijeta i hrvatskih krajeva (Zagreb-Trešnjevka, Zagreb-Gajnice, Brebrovac kod Jastrebarskog, Črnilovec kod Jastrebarskog, Klinča Sela-Zdenčina kod Jastrebarskog, Vukovar-Borovo Naselje, Popovac u Baranji, Belišće, Dalj kod Erduta, Osijek, Josipovac kod Osijeka, Đurđenovac, Vuka, Vrbje, Slavonski Brod, Grubišno Polje, Slatina, Novo Virje, Stubičke Toplice, Varaždin, Lipovljani, Sisak-Galdovo, Šišljavić kod Karlovca, Karlovac-Dubovac-nacionalno svetište, Završje Netretićko, Josipdol, Lički Osik kod Gospića, Jablanac kod Senja, Karlobag-kapucinski samostan, Rijeka-Podmurvice, Pula, Rovinj, Praputnjak kod Bakra, Ičići kod Opatije, Obrovac, Zadar-Plovanija, Ražine kod Šibenika, Kadina Glavica kod Drniša, Dugi Rat, Split-Mertojak, Split-Sukoišan-samostan franjevaca trećoredaca, Postira na Braču, Vela Luka na Korčuli, Dubrovnik, Kotor, Gornja Dubica kod Odžaka, Drvar, Lištani kod Livna, Nova Topola kod Bosanske Gradiške, Prijedor, Trn kod Laktaša, Teslić, Bosanska Kostajnica, Špionica kod Srebrenika, Zenica, Zavidovići, Rankovići kod Novog Travnika, Turbe kod Travnika, Sarajevo-Marijin Dvor, Pale kod Sarajeva, Lug kod Prozora, Vinjani kod Posušja, Domanovići kod Čapljine, Grljevići kod Ljubuškog, Izbično kod Širokog Brijega, Čerević kod Beočina, Đurđin kod Subotice, Deronje kod Odžaka, Gornji Breg kod Sente, Totovo Selo kod Kanjiže).

(Laudato.hr/Kamenjar.com)

 

Što vi mislite o ovoj temi?

Nastavi čitati

Religija i Vjera

Nadbiskup Hoser: Hrvatska i Hercegovina su prva kći Crkve

Objavljeno

na

Objavio

Apostolski vizitator za župu Međugorje nadbiskup Henryk Hoser, slaveći svetu misu u crkvi sv. Jakova u Međugorju u sklopu duhovne obnove za župljane, istaknuo je, između ostaloga, kako su Francusku nekada nazivali prvom kćeri Crkve, ali Hrvatska i Hercegovina su isto tako prva kći Crkve, objavio je Medjugorje.hr.

Nadbiskup Hoser govorio je na francuskom jeziku jer, kako je kazao, njegovo poznavanje hrvatskog jezika još nije dostatno.

Obiteljski život

– Francusku su nekad nazivali prvom kćeri Crkve, ali Hrvatska i Hercegovina su, isto tako, prva kći Crkve. To je bila rimska provincija iz koje su proistekli i crkveni oci kao što je sveti Jeronim. Vi imate bogatstvo i blago koje se ne zna uvijek dobro živjeti. To je blago koje je dio vašeg identiteta.

Hrvatski identitet je, između ostaloga, kršćanska vjera i jaka vezanost za obiteljski život. Svjedoci smo kako se u svijetu degradira i raspada obiteljski život. Kultura obiteljskog života, koju vi još uvijek imate, cjelovita je.

U Međugorju i okolici vidim obitelji koje su još uvijek cjelovite. Ne obitelji od oca, majke i jednog djeteta, nego obitelji od nekoliko naraštaja. Ako to izgubite, izgubit ćete svoje nacionalno jedinstvo i svoju vezanost uz Crkvu – kazao je mons. Hoser. – Obitelj je škola zajedničkog života, zajednica koja vjeruje i evangelizira.

Ne samo unutar sebe nego i prema vani. Obitelj je kao zajednica u neprestanom razgovoru s Bogom i, na koncu, to je zajednica koja je u službi čovjeka. Proročka uloga i poslanje obitelji je ne samo naviještati nego tumačiti znakove vremena u svjetlu evanđelja.

Roditelji sudjeluju u svećeničkom poslanju Isusa Krista. Oni zajedno sa svima koji stanuju pod istim krovom trebaju slaviti vjeru, između ostalog, i preko zajedničke obiteljske molitve. Kristova uloga je i kraljevanje – funkcija upravljanja. Tako da bračni par ima Kristovu funkciju upravljanja obiteljskom zajednicom.

Veliko dostojanstvo

Želio bih čestitati svim bračnim parovima koji su ovdje jer oni imaju veliko dostojanstvo. Ivan Pavao II. govorio je da je dostojanstvo mjera čovjekove vrijednosti. Čestitam vam što ste nasljednici takve obiteljske tradicije i tog hrvatskog i hercegovačkog identiteta – kazao je mons. Hoser, piše Medjugorje.hr

 

Mons. Hoser: Za upoznati Međugorje najbolje je doći ovdje i živjeti ovo iskustvo!

 

 

 

 

Što vi mislite o ovoj temi?

Nastavi čitati
Sponzori

Komentari