Pratite nas

Vijesti

Spolni odgoj u čeličnom zagrljaju rodnih ideologija i nevladinih udruga

Objavljeno

na

Govoreći o izbacivanju nekih naslova iz preporučene literature kurikuluma Zdravstvenog odgoja, nedavno smo primijetili da korak unazad ne mora značiti uzmicanje nego uzimanje boljega zaleta. Zalet je uzeo MZOS, a skok je učinio HTV. Emisija ŠKOLSKI SAT pod naslovom RODNE ULOGE od utorka 17. rujna 2013. dokazala je da je spolni odgoj u čeličnom zagrljaju rodno-feminističkih i LGBTIQ udruga.


„Odrastanje uz sedam godina starijeg brata pobudilo je u meni feministički bunt. Rano sam počela uočavati privilegije muškog roda (jedan period sam željela biti dečko) te se boriti za ravnopravnost spolova unutar vlastite obitelji. Tokom studija zainteresiralo me područje seksualnosti koje me usmjerilo na proučavanje odnosa između muškaraca i žena pomoću analitičke kategorije roda koja objašnjava društveno konstruirane razlike
između spolova.“

Gore navedenim riječima na Internetu se predstavlja Nataša Bijelić, koja u školskom programu HTV-a djecu i mlade uvodi u 4. modul zdravstvenog odgoja. Mediji su nedavno javili da je u Berlinu jedan transseksualac rodio dijete. Dotično je stvorenje bilo ženskoga spola dok nije operativnim zahvatom odstranilo grudi, hormonskom terapijom napumpalo mišiće i postalo dlakavo, na taj način stvorilo mušku fasadu ali zadržalo ženske reproduktivne organe, da bi na kraju začelo umjetnom oplodnjom. (Da to nije onaj što u HTV-ovu spotu štrika dječje papučice?) Što bi se dogodilo kada bi taj muškarac koji to i nije prestao uzimati muške hormone? Bila bi to muškobanjasta samohrana majka koja ne može dojiti svoje dijete. Ovaj Frankenstein 21. stoljeća, ovo stvorenje ženskoga spola i muškoga roda postiglo je da ga njemačka administracija uvede kao oca, a ne kao majku djeteta. Ovo dijete službeno nema majke. Rodio ga je otac. A sve je počelo izmišljanjem „analitičke kategorije roda koja objašnjava društveno konstruirane razlike između spolova“, kategorije koju hrvatskim školama nameće 4. modul zdravstvenog odgoja.

SEZAM ZA MLADE – KONDENZAT RODNE TEORIJE I PRAKSE

Nataša Bijelić, koja je nakon svog feminističkog bunta i želje da bude dečko studirala sociologiju kod A. Štulhofera, u emisiji Rodne uloge na Školskom satu HTV-a djeci i mladima preporuča internetsku stranicu SeZaMweb (www.sezamweb.net/hr) na kojoj će naći „dopunske informacije na temu seksualne edukacije“. Učenici uopće ne moraju pohađati satove 4. modula. Sve će naći na ovoj stranici. To je čisti kondenzat rodne teorije i prakse. Treba li uopće spomenuti da se na tom portalu na udarnom mjestu nalaze aktivističke LGBTIQ teme i navode linkovi na gay i lezbijske udruge Iskorak, Kontra, Lori i slične?

Web stranica SeZaM je dio programa „Senzibilizacija za pitanja roda i spola“ koji već više od deset godina provodi CESI – Centar za edukaciju, savjetovanje i istraživanje. Sve donedavno, ta se nevladina udruga zvala Centar za edukaciju i savjetovanje žena. Na svom se portalu CESI još uvijek predstavlja kao „feministička organizacija koja se zalaže za unapređenje društvenog položaja žena i ostvarenje spolne i rodne ravnopravnosti“. Taj se feministički element ne spominje na portalu SeZaM…

SATELITI SAŠE ŠTULHOFERA I KINSEY INSTITUTA. BALKANSKA MREŽA.

Tko je u SeZaMovu timu i kako se predstavljaju?

CITAT: Nataša Bijelić (1974.) rođena u horoskopskom znaku Ovna. Još u osnovnoj školi počeli su me zanimati muško-ženski odnosi pa sam tako “gutala” tekstove u tadašnjoj ženskoj reviji “Svijet” koji je moja mama redovito kupovala. Odrastanje uz sedam godina starijeg brata pobudilo je u meni feministički bunt. Rano sam počela uočavati privilegije muškog roda (jedan period sam željela biti dečko) te se boriti za ravnopravnost spolova unutar vlastite obitelji. Nikako mi nije bilo jasno kako moj brat smije duže ostajati vani za razliku od mene i kakvo je to objašnjenje “da sam ja žensko pa ne mogu jer to nije prikladno za cure”. Moji roditelji nisu imali neke
valjane argumente već su kao uglavnom i svi podlegli rodnim stereotipima. U srednjoj školi prirodne znanosti su mi bile previše apstraktne jer iz objašnjenja profesorice matematike nisam uspjela shvatiti čemu konkretno služe intervali i derivacije. Kako mi se u to doba matematika činila samo kao “intelektualna vratolomija” a ne nešto opipljivo i konkretno moj interes se nekako prirodno preselio na društvene znanosti. Sociologija me privukla radi proučavanja društva, pogotovo društvenog bunta i mogućnosti društvene
promjene. Diplomirala sam sociologiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu 1998. godine. Tokom studija zainteresiralo me područje seksualnosti koje me usmjerilo na proučavanje odnosa između muškaraca i žena pomoću analitičke kategorije roda koja objašnjava društveno konstruirane razlike između spolova. Potreba za daljnjim učenjem i profesionalnim usavršavanjem odvela me u Veliku Britaniju, u London, gdje sam 2006. godine magistrirala iz područja roda na The London School of Economics and Political Science (MSc
in Gender).

CITAT: Amir Hodžić, Uz završeni dodiplomski studij sociologije u Zagrebu, i postdiplomski interdisciplinarni program rodnih i kulturalnih
studija u Budimpešti, zadnjih 10 godina bavim se pitanjima školske seksualne edukacije, adolescenske seksualnosti, te spolne/rodne ravnopravnosti. Surađujem sa raličitim organizacijama i institucijama u Republici Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, i Srbiji. Radim istraživanja i edukacije na navedene teme. Više na www.policy.hu/hodzic.

Amir Hodžić je 2002. bio i na Kinsey Institutu gdje je proučavao visokorizično spolno ponašanje. (Kinsey Summer Graduate Training Institute “Interventions for High-Risk Sexual Behavior: Design, implementation and evaluation”, The Kinsey Institute for Research in Sex, Gender, and Reproduction, Indiana University, Bloomington.) Hodžić svoju djelatnost ne ograničuje na Hrvatsku, gdje radi s brojnim nevladinim rodno-feminističkim, lezbijskim, gay i queer udrugama, nego surađuje sa sličnim udrugama i organizacijama u Bosni i Hercegovini i Srbiji. Zemlje u kojima stanovnici nisu upoznati s taktikama i strategijama rodne ideologije, u kojima su građani psihički previše zdravi da bi uopće mogli i pojmiti izopačeni sadržaj „znanosti“ ovakvih „stručnjaka“ sumnjive etike i morala, odličan su teren za manipuliranje i eksperimentiranje. Nakon dvadesetak godina primjenjivanja takvih programa, rezultati su vidljivi u SAD, Njemačkoj, Engleskoj, Francuskoj i drugim zemljama… Osim Bijelićke, Hodžića i nekoliko imenovanih iz CESI-ja, na SeZaM-u su „surađivali ili još uvijek surađuju i druge osobe“. Koje? Rodni teoretičari, LGBTIQ udruge i njihovi mentori i financijeri iz Vlade i inozemstva? Nemojmo se čuditi što ministar Jovanović uporno ponavlja da UN-ova Svjetska zdravstvena organizacija podržava njegov kurikulum. UN-ovim agencijama vedre i oblače eksperti koji cijelom svijetu hoće nametnuti rodnu ideologiju. Još uvijek ima zemalja koje se tome odupiru. One nisu u manjini nego u većini.

ALADINOVA SVJETILJKA

Portal SeZaM dobio je 2002. nagradu „Aladinova svjetiljka“ na EMC festivalu „Mediji i zdravlje“, kojeg je pod pokroviteljstvom Ministarstva zdravstva organizirala Škola narodnog zdravlja „Andrija Štampar“. Web stranica SeZaM „osvojila je nagradu u natjecateljskom dijelu te je proglašena najboljom u kategoriji Web stranice. U oštroj konkurenciji ,Web stranica SeZaM je prepoznata od strane stručnog ocjenjivačkog suda kao vizualno privlačan izvor pozitivnih, jasnih i točnih informacija o seksualnosti i odnosima među spolovima namijenjenih adolescentima i adolescenticama.“

Bilo bi zanimljivo znati tko je te 2002. godine bio u stručnom ocjenjivačkom sudu i tko to jamči za točnost ponuđenih informacija.

ULOGA NEVLADINIH ORGANIZACIJA U OBLIKOVANJU VLADINE POLITIKE: SRUŠITI HETEROSEKSUALNE VRIJEDNOSTI I NACIONALNU KULTURU

Na portalu Amira Hodžića saznajemo da mu je glavni mentor Aleksandar Štulhofer. S njim je objavio tri rada na temu spolnog odgoja u školi.

*              (2002) “Seksualna edukacija u školi: inozemna iskustva”
<http://www.ffzg.unizg.hr/socio/astulhof/tekstovi/astulhof_sexed1.pdf> A.
Štulhofer, A. Hodžić. Napredak 143(4): 452-461.

*              (2003) “Seksualna edukacija u školi – kakva je budućnost u Hrvatskoj?”
<http://www.ffzg.unizg.hr/socio/astulhof/tekstovi/astulhof_sexed2.pdf> A.

Štulhofer, A. Hodžić. Napredak 144(1): 40-52.
*              (2012) “The politics of youth sexuality: Civil society and school-based education in Croatia
<http://sex.sagepub.com/content/15/3-4/494.abstract> ” /A. Štulhofer, A.

Hodžić, J. Budesa, & J. Irvine/. Sexualities 15: 494-514.

Ovaj posljednji rad „analizira razvitak spolnog odgoja u školama u Hrvatskoj da bi se identificirala uloga nevladinih organizacija u oblikovanju vladine politike“.

Analizu fokusira na „proces pregovora o programima zdravstvenog i spolnog odgoja u javnim školama u Hrvatskoj 2004. – 2008.“

Želi ukazati na „oklijevanje države da se pozabavi kontroverznim pitanjima, kao i njezino privilegiranje inicijativa vjerske naravi.“

Tvrdi da „taj proces donošenja odluka ukazuje na političku vezu između
heteroseksualnih vrijednosti i nacionalne kulture.“

Naglašava da je „politika spolnog odgoja postala mjesto poticanja heteronormativnih vrijednosti i pokazuje kompleksne odnose između spolnosti, religioznosti i nacionalne kulture.“

Ovaj tekst nije napisan na hrvatskom nego na engleskom. Znači li to da nije namijenjen hrvatskoj publici nego služi kao informacija zainteresiranim faktorima u inozemstvu? Kojima?

U sažetku na engleskom vidi se posve jasno koja je prizma kroz koju je Štulhofer sa suradnicima pisao 4. modul. Ono što su mnogi intuitivno naslutili, prepoznali i shvatili, ovdje piše crno na bijelo. Je li pod pritiskom ovih i ovakvih stručnjaka onomad iz škola bio izbačen GROZD-ov program? Novi je kurikulum samo čekao da na vlast dođe ljevica.

PAMETNOME DOSTA

TKO u Hrvatskoj podržava ovakav spolni odgoj?

TKO se u Hrvatskoj čudi da je ovako koncipiran spolni odgoj roditeljima neprihvatljiv?

TKO u Hrvatskoj inzistira na nametanju ovakvog spolnog odgoja, čak i po cijenu ignoriranja odluke Ustavnog suda?

TKO to ministru Jovanoviću i agentu Filipoviću čuva leđa?

PS: FINANCIRANJE CESI-ja IZ VLADINA UREDA ZA NEVLADINE UDRUGE

(Podatke za ovu i sve druge udruge naći ćete na http://www.uzuvrh.hr/potpore.aspx?pageID=58)

2004      403.000,00 kn
2005      431.000,00 kn
2006      560.000,00 kn                                    + DONACIJA IZ EU 141.103,00 €
2007      773.700,00 kn
2008      732.386,00 kn
2009      520.738,13 kn
2010      359.693,80 kn
2011      421.890,61 kn

SVEUKUPNO     4.202.408,54 kn + 141.103,00 €



Lidija Paris

Što vi mislite o ovoj temi?

Sponzori
Komentiraj

Vijesti

Nadbiskup Hoser: Hercegovina je lijepa i Božji dar vama

Objavljeno

na

Objavio

Mnogo je razloga za reći: Hvala! Bogu i Gospi i župljanima, koji imaju široko i otvoreno srce!

Večer zahvale svim župljanima koji pomažu drugima, bilo da besplatno primaju osobe s poteškoćama u razvoju kad dolaze na hodočašće, bilo da besplatno primaju svećenike kad dolaze na seminar za svećenike, bilo da čine dobro na bilo koji drugi način – to je bio povod i razlog, kako stoji u župnom listiću, što je u dvorani Ivana Pavla II. u Međugorju pred više od tisuću župljana i gostiju održana “Večer zahvale”, piše Večernji list BiH.

Zahvaljujmo Bogu

Krenulo se koncertom sekcija iz međugorske župe. Prvu pjesmu “Majko, hvala ti“ otpjevao je mali župni zbor. Potom su nastupili veliki župni Zbor Kraljice Mira, Frama, Tamburaški orkestar Misericordia, Sara Brkić solo violina, klape Mir i Concordia, Zagrebačka promenada – TO Šurmanci, Leatitia, HKUD Vionica…

– Mnogo je razloga zašto večerašnjim zajedništvom i pjesmom dragom Bogu želimo reći hvala. Jedan od njih svakako je imenovanje apostolskog vizitatora za župu Međugorje, nadbiskupa Henryka Hosera – kazala je Sanja Pehar, voditeljica programa, inače glavna urednica Radio postaje Međugorje. Fra Marinko Šakota istaknuo je u svome obraćanju kako Bogu možemo zahvaliti za sve ono što jesmo, što imamo i što činimo.

– I Gospa, naša nebeska Majka, uči nas zahvalnosti, zato ćemo u nastavku pjevati njoj. Zahvalnost znači priznanje da nam je Bog dao darove. Zahvalnost pripada Bogu i drugima, a to znači prepoznati Božje djelovanje u svome životu i u životu svoje obitelji i biti potpuno svjestan da je to dar.

Zahvalnost je najdublji izraz vjere i povjerenja u Boga. Tko zahvaljuje, priznaje da sve dobro dolazi od Boga. Mnogo darova od Boga dobili su i mladi koje ćemo slušati u nastavku. Bogu hvala, možemo kazati i za mlade okupljene u Frami.

Ponosni su i Bogu zahvalni na nagradama s kojima su se nedavno vratili iz Sarajeva s Framafesta gdje su osvojili 1. mjesto festivala i nagradu za scenski nastup s pjesmom “Bog nas ljubi”. Hvala, i da, i vi ste dragi župljani toliko puta ne samo kazali, nego i svojim primjerom pokazali. Kada ste u svoje domove besplatno primili osobe s invaliditetom, kada je vaša obitelj bila spremna ugostiti svećenike, kada ste se u humanitarnim akcijama sjetili potrebitih, kada ste svojim životom hodočasnicima posvjedočili Gospa je ovdje. Hvala vam! – istaknula je Pehar.

Onda je na noge digla sve u dvorani pjesma “Samo je jedna Marija” u izvedbi pjevačke skupine iz Vionice. Na kraju “Večeri zahvale” nazočnima se obratio nadbiskup Henryk Hoser.

I umrijeti za domovinu

– Ovo je bila prekrasna večer na kojoj smo doživjeli i dirljive trenutke. Imali smo prigodu vidjeti iskustvo ove mladosti. Zaista sam iznenađen talentima koje ovdje imate. Nikad nisam sreo jedan narod koji je toliko muzikalan kao ovdje u Hercegovini. Bio sam zaista ganut kad ste pjevali pjesmu o ljubavi i Hercegovini. Hercegovina je lijepa i Božji dar vama. Potrebno je ljubiti svoju zemlju. Raditi za nju. I voljeti je. I umrijeti ako treba, za domovinu i Crkvu – istaknuo je nadbiskup Hoser.

Župljani su tada apostolskom vizitatoru za međugorsku župu, Papinu izaslaniku Hoseru, uručili prigodne darove. Uime župljana župnik fra Marinko Šakota uručio mu je umjetničku sliku, dar sakralnoga umjetnika Ante Mamuše iz Novog Travnika.

 

 

Što vi mislite o ovoj temi?

Nastavi čitati

Vijesti

Igor Vukić o Ivi Goldsteinu i njegovoj novoj knjizi ‘Jasenovac’

Objavljeno

na

Objavio

Mediji su ovih dana dali veliku pozornost knjizi Ive Goldsteina ‘Jasenovac’ koja će biti predstavljena na Interliberu. Ivo Goldstein se također posebno obrušio na publicistu Igora Vukića, autora knjige ‘Radni logor Jasenovac’, prozivajući ga revizionistom koji selektivnim pristupom lažima zavarava javnost.

Zbog toga su u PODCAST VELEBIT pozvali Igora Vukića koji je detaljno analizirao pisanje Ive Goldteina, navode iz njegove knjige koje su mediji prenijeli te ih jednog po jednog gotovo u potpunosti raskrinkao kao neistine, krivotvorine ili plod mašte.

Tko su ‘svjedoci’ koje Ivo Goldstein citira u knjizi i koristi za svoje tumačenje zbivanja u Jasenovcu?
Koliko su vjerojatni opisi ubijanja koje Goldstein opisuje u svojoj knjizi?
Je li Ante Ciliga rekao ono što se navodi u Goldsteinovoj knjizi?
Jesu li opisi ustaških ubijanja logični prema okolonostima i ukupnoj situaciji u kojoj se događaju i poklapaju li se sa dokumentima iz arhivske građe?

Koliko su vjerojatne priče o ‘leševima koji plivaju Savom’?
Zašto se Goldstein bavi smišljanjem sintagmi poput ‘4M’ koja se odnosi na Maksa Luburića, Ljubu Miloša, Ivicu Matkovića i Miroslava Filipović-Majstorović? Je li to zloporaba naziva nekad vrlo polpularnog pop sastava u Hrvatskoj ‘4M’?
Kako je Goldstein postao amater-psiholog i upustio se u stručne prosudbe psihoprofila pojedinaca koje optužuje u svojoju knjizi?
Kako je moguće izjave i priznanja ustaša koje su krajem Drugog svjetskog rata, batinama na jugoslavenskom sudu iznuđene, uzimati kao ozbiljan i povijesno relevantan dokument?

Koliko ima mašte, koliko naučne fantastike, a koliko ozbiljnih argumentiranih navoda u Goldsteinovoj knjizi Jasenovac?
Što su o kvaliteti Goldsteinovog rada i njegove povjesničarske vjerodostojnosti rekli njegovi kolege?
Je li u Jasenovcu postojala Goldsteinova ‘drobilica kostiju’?
Tko je svećenik Jure Paršić čije izjave Goldstein koristi u knjizi?
Vjeruje li i sam Goldstein u ono što piše u svojoj knjizi?
Je li Jutarnji list krivotvorio fotgorafiju za feljton?

Goldstein kaže da revizionisti pokušavaju Hrvate napraviti kolektivno odgovornim za zločine u Jasenovcu. Govori li on tu o sebi?

Odogovre na ova pitanja poslušajte u PODCASTU VELEBIT

Što vi mislite o ovoj temi?

Nastavi čitati
Sponzori

Komentari