Pratite nas

Religija i Vjera

Treća Nedjelja Došašća

Objavljeno

na

Treća nedjelja došašća podsjeća nas da je radost temeljna značajka cijelog došašća, a osobito ove treće adventske nedjelje koja se od davnine zove ‹nedjelja Gaudete – Radujte se›.

U završnom odlomku iz prve poslanice Solunjanima Pavao piše: “Uvijek se radujte! Bez prestanka molite! U svemu zahvaljujte!” (r. 16-18)

Radost je mjesto iskustva Božje blizine. U svakidašnjemu vjerničkomu životu vidljiv je nedostatak osjećaja za to da se Bog susretne u radosti. Najčešće vežemo Boga uz ono što je teško, bolno i ozbiljno, a ne prepoznajemo ga ondje gdje nam srce zaigra od radosti.

Današnja nedjelja podsjeća na važnost radosti u kršćanskom životu. Kako do radosti? Dobro se prisjetiti dva jednostavna pravila: Radost ne možemo stvoriti, ali se ona može izabrati! 

U prvi mah, izjava nam se čini proturječna. Međutim, ona želi reći da se može učiti radosti! Ne možemo kontrolirati sve što nam se događa u životu, ali možemo izabrati kako ćemo se postaviti prema onome što nam se događa.

Ljudima se događaju slične stvari (npr. gubitak posla, bolest, smrt), ali je reakcija drukčija. Pesimist će reći: ‘Čaša je napola prazna!’ Optimist kaže: ‘Čaša je napola puna!’ O nama ovisi što ćemo vidjeti. Može se proklinjati tamu ili upaliti svjetlo!

Došašće je vrijeme nade. To nije vrijeme jeftinih obećanja kojih se nitko ne može držati. Nada je jednostavno optimizam. S obzirom na  privredni razvoj, klimatske krize, neznatan  broj rođenja nema najave  optimizma.

Dobro ali nada. U čemu je razlika? Optimizam misli: To već nije tako loše! Mi ćemo već uspjeti! Nada je naprotiv realistična. Ona ne bježi od onoga što je teško,  niti se bavi uljepšavanjem. Vjeruje u to da Bog također i u najvećoj nevolji daje oslonac.

Duboka je bila nevolja pred dvije i pol tisuće godina u kojoj je prorok govorio riječi nade svome  siromašnom, potlačenom narodu, a koje danas na treću nedjelju Došašća čitamo u svetoj misi. Moglo bi se kazati da su ove riječi dvije i pol tisuće godina mlade. One pristaju nepromijenjene i danas.

Što čini prorok da ne bi potonuo u jednom vremenu koje je bilo puno nevolje kao i naše? On gleda u Boga i nalazi utjehu u nevolji. Nada znači pouzdati se u Boga protiv svake nade. Tako prorok postaje glasnik nade. On zna da je ovlašten donositi nadu. Bog mu u tome daje snagu: “Duh Gospodnji na meni je!”

On tako može siromasima svoga naroda – a tada je to bila velika većina – “donijeti radosnu poruku”. Koju? On nema novca za dijeljenje, nikakvu moć, ni dobra zemlje da bi ih dijelio. Ono što može saopćiti je radost u Bogu: “Radujem se u Gospodinu, radujem, duša moja kliče u Bogu mojemu.” Kao što je to sa zaručnikom i zaručnicom, kao što je to kod jedne radosne svadbe, tako je to za onoga koji svoje povjerenje stavlja u Boga.

Ali što se to već mijenja u nevolji siromaha? Upravo ovdje je poruka i za naše vrijeme, a vrijedi za sva vremena. Sve se zemaljske sigurnosti mogu “rastopiti”: zdravlje i novac, uspjeh i ugled, vlast i čast. Sve to od danas na sutra može nestati. To nam pokazuju i izbori u Hrvatskoj. “Sve prolazi, samo je Bog dovoljan”, kaže sv. Terezija Avilska. I sada odlučujuće: To povjerenje u Boga mijenja svijet.

To ohrabruje čovjeka da ne postane beznadan, očajan. To motivira da usprkos svakoj nevolji počne nanovo. Bez povjerenja u Boga svijet tone u kaos, mi se rušimo u panični egoizam, sve više vidimo samo naše vlastite teškoće. Nada daje novi zamah, ona budi snage solidarnosti, ljubav prema bližnjemu, i ne dopušta da siromasi vise obeshrabreni.

Isus je riječi proroka pročitao u sinagogi svoga zavičajnog grada Nazareta, kad je on, u međuvremenu postao poznat i ponovno je došao kući. Zaključio je čitanje riječima: “Danas se ovo pismo ispunilo među vama.” Isus se dakle odvažio riječi proroka Izaije primijeniti na sebe. On je osvjedočen, da ga je Bog poslao ljudima, da im donese nadu, osobito siromasima, ljudima “čija su srca slomljena”, zatvorenicima i sužnjima.

I Isus je držao riječ. Otkad je on donio poruku nade u svijet, ljudi nisu prestali ostvarivati njegov “program”. Nesebično pomažu tamo gdje nailaze na nevolju. Njeguju neizlječive, prate umiruće, posjećuju zatvorenike, kratko, posvuda donose “svjetlo u tamu”. Bez njihova povjerenja u Boga, oni ne bi imali snage za to. Jednostavno nada je jača.

Što vi mislite o ovoj temi?

Sponzori
Komentiraj

Religija i Vjera

Danas slavimo blagdan Krštenja Gospodinova

Objavljeno

na

Objavio

Današnjom nedjeljom, svetkovinom krštenja Gospodnjega, završava božićno vrijeme.

Kod krštenja na Jordanu ističe se i ljudsko i Božansko u Isusu Kristu: Isus se mogao krstiti samo kao čovjek, a sam Otac Nebeski potvrdio je za Isusa da je njegov ljubljeni Sin.

„Pošto Isus bijaše kršten i izašao iz vode, otvori se nebo, a on vidje Duha Božjega gdje, poput golubice, silazi nad njim. I začu se glas s neba: Ovo je moj ljubljeni sin, u kome mi sva milina.“ (Mt 3,16-17)

Slaveći blagdan Krštenja Gospodinova sjećamo se dolaska Isusa Krista na rijeku Jordan gdje ga je na početku njegova javnog djelovanja krstio sv. Ivan. To je čin koji nas poziva na obraćenje, na novi život i vjernost savezu koji je Bog sklopio sa svojim izabranim narodom. Isus Krist tim činom želi pokazati da nam je u svemu jednak osim u grijehu. Njegovim silaskom u vodu započinje novo doba čovječanstva i novi život.

Crkva od najstarijih vremena u krštenju Isusovu gleda navještaj našega krštenja. Ipak, postoji velika razlika između Ivanova krštenja i sakramenta krštenja koji mi primamo. Ivanovo krštenje bilo je znakom obraćenja. Po Isusovoj muci i smrti sakrament krštenja prima otkupiteljsku snagu.

Mnogi ljudi su tada dolazili ozbiljnom, asketskom propovjedniku na Jordanu, da izmjene svoj život, a uranjanje u vodu trebalo je biti znak za to.

Isusov put na krštenje u Jordanu imalo je drugi smisao. On je na početku svoga javnog djelovanja stavio znak i želio pokazati do čega mu je stalo. Stao je u dugu kolonu grešnika, koji su pokajnički došli k Ivanu, kao da je jedan od njih. Ne stidi se biti u njihovom društvu, kao što je to kasnije i pokazao. “Došao sam zbog grešnika, a ne zbog pravednika”.

Krštenje Isusovo pokazuje cilj njegova poslanja – kazati nama grešnicima, da nas Bog ljubi.  Danas je dan kad se prisjećamo našeg krštenja, naših odluka u vjeri da se krste naša djeca. I tako po krštenju postajemo ljudi koji su izabrani oko dobrih djela i koji bi trebali biti što revniji činiti dobra djela.

Kod našega krštenja Bog nam kaže svoj ‘da’ za cijeli život i tako živimo unutar svojih obitelji i zajednica.

(laudato.hr)

Što vi mislite o ovoj temi?

Nastavi čitati

Religija i Vjera

Opasna sinkretistička vjera pušta svoje krakove u Hrvatskoj

Objavljeno

na

Objavio

Svojevremeno smo se čudili kako to da pojam Boga i kršćanske tradicije, kulture i umjetnosti Europe ne može ući u europski ustav. Vrijeme je vrlo brzo pokazalo i neke od razloga. Jedan od razloga jest činjenica i stvaran pokušaj da se u svijetu, a ne samo u Europi, stvore „novi svjetski poredak“ i neka nova vjera. A ta je vjera, sasvim očekivano, trebala biti nešto novo, za novo zlatno doba Europe. Ta nova vjera, ta „koheziona snaga Europe“, nije ni katolička ni protestantska ni pravoslavna. Ta nova vjera nastala je u prošlom stoljeću, devedesetih godina, u Anatolijskoj Turskoj. Sažeta je od velikih svjetskih religija Istoka i Zapada kao svojevrstan sinkretizam. A što je to sinkretizam?

Sinkretizam je u povijesti religija spajanje raznovrsnih religijskih elemenata u novi religijski sustav. Pritom se razlikuje pravi sinkretizam od djelomičnoga. U pravom sinkretizmu temeljni elementi dviju religija spajaju se u novi religijski sustav, npr. gnosticizam. Većina religija u svom je nastanku i povijesnom razvitku podložna djelomičnom sinkretizmu. U djelomičnom sinkretizmu zadržavaju se od stare religije neki elementi (obredi, simboli), kojima se daje nov značaj. Tako je na tlu islamske Turske nastala nova vjera, na osnovi „Knjige znanja“, za novo „zlatno doba Europe“ i cjelokupnog čovječanstva.

Tko širi tu novu sinkretističku vjeru? Šire je „DUNIA KARDESLIK BIRLIGI MEVLANA“ i MEVLANA SUPREME FOUNDATION iz Istambula. U prijevodu s turskog jezika, to je „Svjetska zajednica bratstva i sestrinstva“. Bogu su dali ime PREUZVIŠENI SVEMILOSTIVI. Sveta knjiga je KNJIGA ZNANJA. Nju nije moguće kupiti, pa stoga ni posjedovati kao cjelinu. Zainteresiranim, novim vjernicima šalju je u svescima, koje treba postupno čitati, ali se ti svesci ne smiju ukoričiti u jednu knjigu. Može ju se prepisivati. Ali je nema u prodaji. Slogan Mevlane (Božjeg podanika) je „Dođite, dođite, dođite. Bilo da ste mazdaist ili ateist. Ovo mjesto nisu vrata pokajanja. Dođite iako ste izgubili strpljenje tisuću puta. Vaše srce je sjedište poniznosti. Ovdje činite svoje bogosluženje. Naš je zagrljaj otvoren za svu našu ljudsku braću i sestre.“ Spominju sve svete knjige velikih svjetskih religija kao nekakvo prijelazno razdoblje, kao nešto što je prethodilo „Knjizi znanja“, novoj filozofiji i vjeri za novi poredak u svijetu. „Nažalost, vaša su društva te svete knjige izopačila. Ova vam knjiga sada opet objašnjava, jedan po jedan, potpuno jasno, iste savjete koji su esencija svih knjiga. Na razini Boga nema fanatizma ni slijepe privrženosti. U prirodi je sve čisto i sjajno. Kaos nije u Bogu nego u njegovim podanicima. Nerazvijeno stanje islamskog društva posljedica je te činjenice. Ova je knjiga sada otkrivena kao Božanska zapovijed iz Koda svijesti Ataturkove republike Mevlana kodu koji je anatolijski kanal. Knjiga je za sve vjernike velikih religija, za ateiste i mazdaiste. Mazdaist je poklonik mazde, iranske predislamske dualističke religije kojoj je Zaratustra pridao neke monoteističke elemente. Za tu novu sinkretističku vjeru bogosluženje u crkvi isto je kao i bogosluženje u džamiji. Sve su religije jednake. Svačiji Bog jest isti jedini Bog. Svi bogoslužimo istoga Boga. Muhamed Mustafa prvi je „svjetlosni prijatelj božanskog svjetla“ na arapskom poluotoku. Vjere su podijelile ljude na svoj način (katolička, pravoslavna i protestantska vjera).

Kada „Knjiga znanja“ progovara o prorocima u Svetom pismu i drugim religijama, kaže: „Buda je sreo svoga boga u Masivi. Mevlana je sreo nas u univerzumu. Isus Krist je bio poslan na svijet sa svojim čudima. Muhamed i Mojsije bili su poslani da bi vas prosvijetlili putem intelekta.“ A za svoju „Knjigu znanja“ kažu: „Čitav će univerzum čitati ovu knjigu i jednoga će dana čitav svijet živjeti sretno pod ovim prelijepim krovom bratstva. S našom ljubavlju svoj našoj braći i sestrama na svijetu.“ Pitam se, kome pomaže ta novosvjetska sinkretistička religija? Oni hrabro pišu: „Mi pomažemo samo svojim prijateljima koji pruže svoje ruke prema nama. Naša je ljubav za čitav univerzum, naša braćo i sestre.“ Kome je diktirana „Knjiga znanja“? „Gospod Knjigu diktira ‘peru zlatnog doba’, bez postavljanja ikakvih glasnika između, znanstveno objašnjenje svih knjiga, skupljajući esenciju svih tih knjiga. Tu spominju starozavjetne knjige, Davidove psalme, Novi zavjet i zbroj svih imena Božjih u univerzumu, koji je 6666. No, ne zaobilaze ni pojam istočnjačke reinkarnacije, jer vjera za novi poredak u svijetu želi biti sveobuhvatna za cijelo čovječanstvo. „Nakon određivanja tko ste vi, što ste vi i koliko ste puta vi bili inkarnirani, mi dolazimo u vezu s vašom stvarnom osobnošću“. Na koji način članovi te nove sinkretističke religije povezuju sebe za novo, zlatno doba? „Naš svjetlosni prijatelj Isus Krist je onaj koji vodi. A u muslimanskom je carstvu vodič naš svjetlosni prijatelj Muhamed Mustafa. I oni vas na ovome putu prosvjetljenja na brojne načine, informacijama koje vi dobivate na taj način, započinju vaše međugalaktičke veze. Te se veze obavljaju putem računalnog sustava, radio valovima……“ Knjiga znanja bez ikakva straha i kompleksa obećava nerazvijenim društvima propast: „Nerazvijena društva bit će uništena razmjerno mučenju koje nanose ženama. Nikada to ne zaboravite.“ Dolazi „zlatno doba“, razdoblje u kojemu neće biti više potrebni svete knjige ni bogoslužni prostori. „Sada, neće više biti religijskih knjiga koje vam trebaju biti otkrivene. Vi možete prihvatiti te riječi kao nastavak svojih knjiga. Sreća i uspjeh svima vama, s uzvišene razine.“ Svaki svezak Knjige znanja ili obraćanje i poziv potencijalnim novim članovima, prijateljima te sinkretističke novovjeke vjere potpisan je s „Pero Zlatnog Doba“, P.Z.D. Sve što će se događati među pripadnicima te nove vjere bit će kontrolirano i zabilježeno na računalima. Svijest, razmišljanja, gotovo sve. Kome Bog pruža pomoć? „Bog pruža pomoć samo onima koji je zaslužuju. Korisno je to imati na umu. Alah uvijek pomaže svojim podanicima; nemojte to zaboraviti.“ Zadaća svakog pripadnika te nove vjere jest biti „probuđen“ i sam „probuditi“ najmanje pet ljudi u svojoj blizini.

To je minimalna dužnost. Jer se ništa ne može postići sjedenjem, odlaganjem ili odlaskom u crkvu ili džamiju. „Sveta knjiga“ te nove vjere ne obraća se društvu, nego pojedincu. Treba pronaći sebe pod „svjetlom knjige i neizmjernom ljubavi“. „Knjiga znanja“ posebno se, i to vrlo grubo, narugala kršćanstvu i Isusu Kristu: „Isus Krist bio je poslan na svijet izvoditi svoja čuda. On je bio nazvan Alahovim sinom. Jer on je bio sin Djevice Marije. Djevica Marija bila je poslana na Zemlju po zapovijedi ‘uzvišenih’. Ona je bila rodila bez udaje. Ljudi toga vremena to su tumačili na različite načine. I neki su to prihvatili onako kako jest. Sada, u ovom svemirskom dobu, mi to možemo objasniti. Isus Krist je ‘Beba Čudo’, on je bio ‘beba iz epruvete’, kako vi to zovete…. On je bio rođen kao beba iz epruvete i preminuo je tako što je bio ‘uznesen svjetlosnim snopom’.“ Kakve su to neviđene, nečuvene gluposti, grubosti i neodmjerene riječi u odnosu prema Isusu Kristu? Edison je, po njima, svetac zato što je dao čovječanstvu „božansko svjetlo“. On je, prema toj vjeri, uzvišena osoba, jer je put do Boga našao osobnom logikom. Svaki mehanizam, prema toj „knjizi znanja“, ima upravitelja. Mi ga zovemo Bog, a oni ga zovu „Gospod Mehanizma“. Posljednja diktirana knjiga za tu novu vjeru jest Kuran. Nakon objave Muhamedu, nijedna knjiga neće biti objavljena preko proroka. Te su svete knjige, po tome novom nauku, vrijedile zajedno s Kuranom do 1999. godine. Ta nova vjera daje poruku kršćanima i muslimanima – da se odreknu svojih religijskih uvjetovanosti, jer se samo tako u novoj vjeri može postići „vrhunac“. Treći svezak te knjige kaže: „Vi ste u ‘potpuno novom poretku’.“ Ta univerzumska, sinkretistička vjera novog doba uči da nova godina započinje 19. veljače. Knjigu znanja treba čitati u svescima do šest puta do druge Nove godine. Svatko tko dobije sveske te knjige na čitanje član je „svjetske bratske zajednice“, to jest član „Kluba“. Knjiga je objavljena preko „kanala alfa“, koji je kanal (Gospoda). Ona se širi od 1984. godine po univerzumu, svezak po svezak. To je „knjiga budućnosti“, ne prošlosti. Glavni centar je u Istanbulu, a osim toga centra na svijetu ima još 18 centara. Knjiga ima nakanu biti, kako pišu u svescima, „vaša savjest, vaša Logika i intelekt“.

Moj osobni zaključak

Ovdje nije riječ o novoj vjeri u klasičnom smislu riječi. Sve je upućeno na događaje u čovjekovoj savjesti, njegovu intelektu, logici i srcu. Zapravo, sve se novo znanje i spoznaja smješta u srce čovjeka. Vjera kao vjera, kao nova vjera, zapravo je samo filozofsko-duhovni sinkretizam. Da je riječ stvarno o novoj religiji, tada bi trebala postojati sveta mjesta, bogoslužni prostor, molitva i liturgijski čini, obredi. U tome sinkretizmu nema ničega, osim bahatog stajališta da su oni ti koji imaju posljednju božansku objavu. „Knjiga znanja“ i sinkretizam toga filozofsko-duhovnog htijenja i aktivnosti među ljudima plod su „novog svjetskog poretka“, po kojemu sve vjere treba baciti pod noge i stvoriti civilizaciju satkanu kao jednu zajednicu („koktel  svih mogućih, postojećih duhovnosti“). Malo kršćanstva, malo, zapravo mnogo islamske duhovnosti i prihvaćanje istočnjačkog pojma reinkarnacije. Ono što je bolno jest svakako ruganje Isusu i kršćanima – da Isus nije začet po Duhu Svetom, nego da je „dijete iz epruvete“. Karakteristično je da se ta „Knjiga znanja“ nijednom rečenicom ne dotiče ni pravoslavlja ni judaizma. Kao da za njih pravoslavlje ne postoji, ili ga prepuštaju nekom drugom u stvaranju „novog svjetskog poretka“. Sama činjenica tajnovitog širenja svezaka „Knjige znanja“, „misionarskog djelovanja“, doista je tajnovita. Čitatelji svezaka te knjige ne smiju na svoju ruku dijeliti te sveske. Sve je strogo kontrolirano. Velika je enigma pitanje zašto je „Knjiga znanja“ nastala baš u anatolijskoj, islamskoj turskoj pokrajini, i zbog čega Kuran kao knjiga i islam imaju povlašteno mjesto u tome filozofskom sinkretizmu. Može li takva vjera, koja nema bogoštovnih zgrada, liturgijskih obreda imati budućnost? To je doista veliko pitanje. Ali, sigurno je jedno – ona će pomoću filozofije duhovno-intelektualnog sinkretizma unositi mnogo nereda u kršćansku i muslimansku kulturu. Vjerojatno to i jest cilj: koristiti 21. i 22. stoljeće za tihi rat protiv tih dviju civilizacija. Knjiga znanja predviđa sretnu budućnost čovječanstva tek u 23. stoljeću. Do tada je daleko. Neke negativne plodove – ravnodušnost prema kršćanstvu i prezir prema kršćanskim vrijednostima i samome Isusu – već žanjemo. Ta sinkretistička filozofija već pušta korijene i svoje krakove u Hrvatskoj. Ima onih koji su u Lijepoj Našoj uključeni u čitanje te „Knjige znanja“ u svescima. Živi bili pa vidjeli tu vjeru na djelu, koja za sebe kaže da je vjera za cijeli univerzum, za cjelokupno čovječanstvo. Nazvati Isusa „bebom iz epruvete“, a tvrditi da se „Knjiga znanja“ oslanja na prethodno objavljene vjere i religije svijeta, doista je licemjerno i ponižavajuće. To mogu činiti samo neprijatelji Božji, osobe zadojene sotonizmom te izazivanjem i podmetanjem netrpeljivosti, a ne bratstva i sestrinstva, kako za sebe kažu. A kažu da su  „svjetska zajednica bratstva i sestrinstva“. Oni su „pero zlatnog doba“. Neka svatko osobno procijeni kamo vodi taj „novi poredak“ i tko su kreatori toga sinkretizma i stvarni pisci „Knjige znanja“, temeljne knjige za „zlatno doba“ čovječanstva.

Vladimir Trkmić

 

Što vi mislite o ovoj temi?

Nastavi čitati
Sponzori

Komentari