Pratite nas

Reagiranja

‘Vlada RH provodi diskriminaciju djece’!?

Objavljeno

na

Vlada RH provodi diskriminaciju djece: Ako je dijete pripadnik nacionalne manjine dobiva besplatnu užinu bez obzira na socijalni status!

Reagirao HHO.

Nakon što je Hrvatska Vlada pokrenula projekt “užina za sve”, kojim se djeci lošijeg imovinskog statusa i djeci pripadnicima nacionalnih manjina (?!) osigurava besplatna užina u školama, reagirao je hrvatski helsinški odbor za ljudska prava. Izjavu prenosimo u cijelosti:

„Jutarnji list“ nedavno je izvjestio   o činjenici da preko osam tisuća učenika u Hrvatskoj registriranih u sustavu socijalne skrbi nisu početkom školske godine dobili nadoknadu za udžbenike zbog pogreške Ministarstva znanosti i obrazovanja.Prošlo je to kod nas gotovo nezapaženo. Opet nitko nije kriv ni odgovoran jer kod nas nema one vrste javnoga mnijenja temeljem kojega bi pogreške za sobom povlačile odgovornost: političku, ali i moralnu.  Naime,do “pogreške” je došlo jer ministrica znanosti  Blaženka Divjak nije u skladu sa svojom nadležnošću poslala, kao što je potrebno, Vladi zahtjev za donošenje odluke.

Time je ozbiljno ugrozila temeljna ljudska prava, i to ona socijalna, ranjive skupine hrvatskoga građanstva,a time,dakako i reforme. Posljedično, može se konstatirati da ministrica Blaženka Divjak nije sposobna za uspostavljanje  kvalitetnog  i reformski očekivanog djelovanja Ministarstva  znanosti i obrozovanja.

Ojađeni roditelji djece iz sustava socijalne skrbi tražili su odgovornost ministrice ili nekoga na nižoj razini ministarstva, no uzalud. Nažalost, u hrvatskoj političkoj kulturi taj sindrom –izostanak moralne, političke i svake druge odgovornosti – sveprisutan je na svim razinama.

Bez političke, ali i moralne odgovornosti, i poštivanja ljudskih prava sve reforme  samo su mrtvo slovo na papiru. Ovo valja posebno naglasiti u sadašnjem političkom trenutku kada Hrvatska predsjedava Vijećem Europe (što se uopće ne osjeća u djelovanju javnih vlasti), a jedan od strateških ciljeva, istaknut prilikom preuzimanja predsjedanja, bio je naglašen porukom „posebna skrb i briga za ljudska prava“.

U skladu s tim Hrvatski helsinški odbor za ljudska prava (HHO) također upozorava javnost na drugi propust Vlade RH u natječaju vezanom uz  socijalno najranji vu skupinu osoba, a riječ je o raspisivanju uvjeta za natječaj „Užina za sve III“.

Projekt je to „Osiguravanje školske prehrane za djecu u riziku od siromaštva“ (šk.god. 18’/19′) koju zajedno organiziraju Fond europske pomoći za najpotrebnije, FEAD, Europska Unija i Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku vlade RH.

Citiramo: „Projektom “Užina za sve III.” namjerava se osigurati besplatna prehrana u šk.god. 2018./19. za djecu čiji roditelji to ne mogu omogućiti iz vlastitih sredstava, a sve u svrhu smanjenja siromaštva i socijalne nejednakosti kod djece osnovnoškolske dobi.“

Dakle, opet se radi o najranjivijoj skupini populacije kojoj su ugrožena temeljna ljudska prava, a koja je  zbog svoga  socijalnog statusa itekako osjetljiva na svaki, a posebno na javni odnos prema njima. Iz objavljenih uvjeta Natječaja može se steći dojam postojanja nacionalne diskriminiacije pripadnika romske i/ili ostalih nacionalnih manjina u Republici Hrvatskoj.

Naime, prilikom određivanja uvjeta natječaja za novčanu potporu, kao jedna od ciljanih skupina, navode se i pripadnici nacionalnih manjina s naglaskom   na romsku nacionalnu manjinu.

U uvjetima natječaja za dijete romske i/ili druge nacionalne manjine traži se sljedeća dokumentacija:

– Rodni list djeteta

– Ispunjen Prilog 2. izjava roditelja/skrbnika o potrebi uključenja djeteta u projekt „Užina za sve III.“
Izdvajanje djece romske i/ili druge nacionalne manjine neprihvatljivo je. Ne vidimo razloga zašto bi djeca nacionalnih manjina imala posebne uvjete neovisno o njihovom socijalnom statusu. Ovakav obrazac ponašanja sugerira da su sva djeca pripadnici nacionalnih manjina automatski socijalno ugrožena samo zato što pripadaju nacionalnoj manjini.To ujedno implicira da su svi pripadnici nacionalnih manjina unaprijed socijalno diskriminirani, i da su u njihove obitelji diskriminirane i dovedene na rub siromaštva samo zato što pripadaju nacionalnoj manjini.To je naprosto netočno.

Neosporna je činjenica da mnogi Romi žive specifičnim načinom života, pa su u društvu percipirani kao siromašni. Međutim brojne romske obitelji dobrog su imovinskog stanja (kao uostalom i pripadnici drugih nacionalnih manjina) pa zaista ne vidimo razloga da se posebno pogoduje pripadnicima nacionalnih manjina.

Ne treba sumnjati u dobru volju predlagača ovakvog neprimjerenoga rješenja koje je u osnovi vjerojatno vođeno načelom pozitivne diskriminacije. No, ovakva primjena načela „pozitivne diskriminacije“ zapravo još više diskriminira pripadnike nacionalnih manjina u očima njihovih sugrađana, posebno djece.

Stoga pozivamo predlagače projekta da sporne dijelove natječaja  isprave i povuku te ga prilagođenoga društveno proklamiranim načelima jednakosti ponovo objave. Spremni smo u tome i pomoći.

Željko Maršić

Što vi mislite o ovoj temi?

Sponzori
Komentiraj

Reagiranja

Ante Nazor: Hrvatima se sudilo i zbog pjevanja Vile Velebita, iako u njoj nema ništa kažnjivo, a kamoli zločinačko

Objavljeno

na

Objavio

Povodom presude za pjevanje „Bojne Čavoglave“ s pozdravom „Za dom spremni“ (ZDS) za narod.hr prokomentirao je dr. sc. Ante Nazor, ravnatelj Hrvatskog memorijalno-dokumentacijskog centra Domovinskog rata.

U nastavku donosimo mišljenje dr. sc. Nazora o samom slučaju:

“Vjerujem da su ljudi već zasićeni ovakvim temama i čeprkanjem po povijesti, kojem kao da je smisao odvraćanje javnosti od važnih tema poput gospodarstva i nametanje negativne percepcije o Hrvatskoj.

Početak Thompsonove pjesme „Bojna Čavoglave“ jedna je od omiljenih tema onih koji na sve načine pokušavaju nametnuti tezu o fašizaciji hrvatskog društva, ali im nedostaju ozbiljni argumenti, pa su jedva dočekali dio presude koji im, pa makar i nategnut izvan svakog razumnog konteksta, u tome može pomoći. Kao da je spomenuta presuda jedina i konačna, kao da je njen sadržaj neupitan.

Pa Hrvatima se sudilo i zbog pjevanja Vile Velebita, iako u njoj nema ništa kažnjivo, a kamoli zločinačko… Prostor koji je ta presuda dobila u dijelu medija samo potvrđuje spoznaju da pojedine osobe svjesno dižu tenzije u hrvatskom društvu tendenciozno tumačeći Ustav RH, iako je prilično jasno da ako se netko poziva na Ustav kao argument za zabranu pozdrava ZDS, onda s istim argumentom treba zabraniti i komunističke simbole i pozdrave, jer Ustav RH jasno spominje i odmak od njih.

ZDS nije izvorno zločinački kako to neki tumače, u takvom obliku pojavio se početkom 1930-ih kao izraz otpora velikosrpskoj politici i hegemoniji, a u tom duhu, kao izraz spremnosti na obranu doma i domovine korišten je i u Domovinskom ratu kad se Hrvatska branila od velikosrpske agresije i fašizma.

Samim time on ne može biti jednoznačan, odnosno isključivo sporan, kao što jednoznačan nije ni pozdrav „Smrt fašizmu – sloboda narodu“, jer se za pozdrav pod kojim je nezakonito i neopravdano počinjen zločin nad desecima tisuća ljudi ne može tvrditi „da nije sporan“.

To znaju i oni koji napadaju amblem HOS-a i početak pjesme „Bojna Čavoglave“ zbog pozdrava ZDS u njima, ali ih, ne mareći za ujednačenost kriterija, stavljaju isključivo u kontekst Drugog svjetskog rata, kako bi njihovom kriminalizacijom i zabranom pokušali kompromitirati i obranu Vukovara, Škabrnje, Dubrovnika, Gospića i drugih mjesta koja su, zajedno s ostalim hrvatskim braniteljima, u Domovinskom ratu branili pripadnici HOS-a.

Ako se već predlažu zabrane, koje su uglavnom radikalnija i teško provediva opcija, onda bi trebalo zabraniti javnu uporabu svih simbola i pozdrava koje su upotrebljavale vlasti u Hrvatskoj tijekom Drugog svjetskog rata i njegova poraća, jer su barem u jednom svom razdoblju bile odgovorne za masovna ubojstva ljudi i jer su ljude dijelili po rasnoj, etničkoj, vjerskoj ili klasnoj pripadnosti.

Sukladno tome, ponovit ću kako je žalosno da u Hrvatskoj i dalje postoji otpor pokušaju da se značenje pozdrava i simbola oba totalitarna režima iz Drugog svjetskog rata i njegova poraća promatraju i vrednuju iz perspektive njihovih žrtava.

Jednako tako, žalosno je što neki još uvijek ne razumiju da moderno hrvatsko društvo ne može biti demokratsko i stabilno ako se gradi na ruševinama ideologija iz Drugog svjetskog rata koje su podijelile hrvatski narod.

Da to nije civilizacijski prihvatljivo ni politički mudro znali su i javno osudili i blaženi kardinal Alojzije Stepinac i prvi predsjednik RH Franjo Tuđman. Stoga mi je, upravo zbog civilizacijske razine i zbog toga što suvremena Hrvatska ima svoje službene i nekompromitirane simbole, nastale u pobjedničkom Domovinskom ratu, prihvatljiva preporuka da je simbolima i pozdravima iz Drugog svjetskog rata i poraća mjesto u muzejima, a da se u javnosti mogu koristiti tek u iznimnim slučajevima.

U svakom slučaju, umjesto nametanja zabrana držim da je bolje poštivati kontekst vremena u kojem su spomenuti simboli bili u uporabi, na tragu onoga što je u prvom dijelu „Dokumenta dijaloga“ preporučilo Vijeće za suočavanje s posljedicama nedemokratskih režima, jasno osudivši sve nedemokratske, odnosno totalitarne režime.

Uostalom, u znanosti se – svejedno je li riječ o povijesti ili pravu, kontekst vremena ili neke druge „olakotne okolnosti“ uzimaju u obzir prilikom donošenja zaključaka. Sukladno tome, hrvatski zakoni trebaju se prilagoditi činjenici da su pripadnici HOS-a, noseći amblem koji je, takav kakav je, postao legalan, zajedno s ostalim hrvatskim braniteljima branili i oslobađali Hrvatsku.

U odnosu na ukupan broj branitelja nije ih bilo mnogo, nisu bili ni presudan čimbenik za hrvatsku pobjedu u Domovinskom ratu, ali bili su hrabri sudionici teških borbi onda kada većina onih koji danas kritiziraju njihov amblem nije imala ni hrabrost ni osjećaj ni motiv boriti se za Hrvatsku.

Stoga bi i ljudi koji provode zakone trebali pokazati razumijevanje za uporabu amblema HOS-a u obilježavanju događaja iz Domovinskog rata i u tom kontekstu on ne može biti kriminaliziran, kao što ne može biti kriminalizirana ni pjesma koja se tada javno izvodila i bila prihvaćena kao oblik otpora velikosrpskoj agresiji.

Dežurni kritičari amblema HOS-a i pjesme Čavoglave već će se s vremenom naviknuti promatrati ga i slušati je i u kontekstu Domovinskog rata, kao što su se navikli na činjenicu da je kuna službena valuta suvremene hrvatske države – Republike Hrvatske. A glede pjevanja pjesme „Bojna Čavoglave“, ne treba sumnjati da ću je, kao i drugi Hrvati, pjevati na isti način kao što smo je pjevali u Domovinskom ratu, na isti način pjevat će je, nadam se, i moja djeca, i, ako Bog da, i djeca moje djece, što koštalo da koštalo”, zaključuje dr. sc. Ante Nazor za narod.hr

 

U Thompsonovoj pjesmi sve im smeta, a najmanje pozdrav!

 

 

Što vi mislite o ovoj temi?

Nastavi čitati

Reagiranja

Mladen Pavković: Srpski pjevači ‘okupirali hrvatske glazbene prostore

Objavljeno

na

Nema ni jedne veće zabavno –glazbene manifestacije u Hrvatskoj, a da na njoj nisu glavne „zvijezde“ popularni srpski pjevači. Oni, za razliku od brojnih hrvatskih, nemaju problema s publikom, oni ne moraju dijeliti ulaznice da napune recimo zagrebačku dvoranu Vatroslava Lisinskog i brojne druge prostore.

Svojedobno je Bajaga, kao od šale, napunio pulsku Arenu, a ovih dana to je još bolje uspjelo Đorđu Balaševiću. Problema s publikom nema ni jedan Rade Šerbedžija.

Međutim, za jednog Marka Perkovića Thompsona vrata Arene u Puli i dalje su zatvorena, jer na svojem repertoaru ima pjesme posvećene obitelji, Bogu, Domovini….
On je „hrvatski nacionalista“, a srpski pjevači koji dolaze u našu zemlju su – „domoljubi“, kojima za razliku od njega i takvih nitko ne zamjera što vole svoju domovinu.

U Hrvatskoj je i dalje iznimno popularna Neda Ukraden. Na početku Domovinskog rata iz Sarajeva je odselila u Beograd, gdje je odmah snimila pjesme poput „Vidovdan“. Pokojni Đorđe Novković tom joj je prigodom zabranio pjevati njegove pjesme, od kojih je najpoznatija „Zora je“, a za koju je ona željele da se zove „Jovane, zora je“, što nije prošlo.

Sada opet kad pjeva u Hrvatskoj ima na repertoaru pretežno Novkovićeve pjesme, dok je u Srbiji zvijezda i sa pjesmama ala „Vidovdan“.

Ovu pjevačicu relativno često možemo gledati i u HRT-ovoj zabavnoj emisiji „Lijepom našom“, koju uređuje i vodi Branko Uvodić, a u njoj se mogu čuti i vidjeti i drugi poznati srpski pjevači, poput Miroslava Ilića, sve na veliko zadovoljstvo njegove brojne publike.
Uvodić nam također u ovoj emisiji „servira“ i pjesme ala „Ivanova korita“, bez koje, kako pišu srpski mediji, ne može proći ni jedno srpsko veselje, a poglavito ne srpske svadbe.
(…) „Ti ne plači, majko stara/ lijepa Anka progovara/ u snu mi se Jova javi/ ozdraviću od ljubavi!“ – među ostalim se pjeva u ovoj pjesmi.
S druge pak strane ne možemo ni zamisliti da bi se primjerice u nekoj srpskoj, odnosno beogradskoj zabavnoj emisiji „na sva zvona“ izvodila neka hrvatska pjesma, poput one Ivice Pepelka „Kad procvatu jabuke“, bez koje ne može proći gotovo ni jedno hrvatsko veselje, a još manje svadba.

Krajem godine u zagrebačkoj Areni za sve srpske i jugoslavenske glazbene sladokusce gostuje – Lepa Brena. Sjećamo je se kako je u četničkoj odori nesebično pomagala srpsku vojsku u agresiji na Bosnu i Hercegovinu.
Ulaznice se već sada prodaju u „ogromnim“ količinama!

Ne bi se začudili da HRT izravno prenosi ovaj koncert, ili da je Uvodić pozove u svoju emisiju.

Mladen Pavković

Što vi mislite o ovoj temi?

Nastavi čitati
Sponzori

Komentari