Pratite nas

Pregled

Vukovarci i Hrvatska se u studenom prisjećaju najtužnijeg dana i strahota velikosprske agresije

Objavljeno

na

Vukovarci mjesec studeni proživljavaju u prisjećanju na strahote kojima su bili izloženi u velikosrpskoj agresiji, a posebno nakon što je 18. studenoga 1991., nakon tromjesečne opsade slomljena obrana grada, a u Vukovar ušli pripadnici srpskih paravojnih postrojba i bivše Jugoslavenske vojske, počinivši brojne monstruozne zločine nad hrvatskim braniteljima i civilima koje su zatekli u razorenom i uništenom gradu.

U spomen na stradanje Vukovara i njegovih stanovnika u obrambenom Domovinskom ratu Hrvatski sabor je 1999. proglasio 18. studenoga Danom sjećanja na žrtvu Vukovara 1991., pa će se u subotu, 18. studenoga, u Vukovaru održati središnja svečanost odavanja počasti poginulima u obrani grada..

Program ovogodišnjeg obilježavanja Dana sjećanja počeo je u ponedjeljak, 13. studenoga 20. znanstveno-stručnim skupom “Vukovar 91. – 26. godina poslije” u organizaciji Institua “Ivo Pilar”, a nastavljen je u četvrtak, 16. studenoga 5. Festivalom neobjavljene domoljubne poezije.

U organizaciji Udruge “Vukovarske majke” i Saveza udruga obitelji zatočenih i nestalih hrvatskih branitelja u petak, 17. studenoga, će na grobove poginulih i ubijenih hrvatskih branitelja pokopanih na Memorijalnom groblju žrtava iz Domovinskog rata, biti položene ruže, a u vukovarskoj Općoj županijskoj bolnici i bolnici hrvatskih veterana bit će održan 13. znanstveno-stručni simpozij “Ratna bolnica Vukovara 1991. – dr. Juraj Njavro”.

Položit će se vijenci i upaliti svijeće kod kapelice na “Putu spasa”, u večernjim satima zapaliti svijeće u krugu bolnice, a u organizaciji Nacionalnog sindikata policije MUP-a RH održat će se Večer pijeteta i sjećanja na žrtvu Vukovara.

U subotu, 18. studenoga, na 26. obljetnicu sloma obrane Vukovara, nakon okupljanja pred vukovarskom bolnicom i prigodnog komemorativnog programa, sudionici obilježavanja, predvođeni hrvatskim braniteljima i članovima obitelji ubijenih, poginulih i nestalih hrvatskih branitelja Vukovara, krenut će u Koloni sjećanja prema Memorijalnom groblju hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata gdje će najviša državna i ostala brojna izaslanstva polaganjem vijenaca i paljenjem svijeća odati počast poginulima u obrani Vukovara.

Misu zadušnicu, koja će ove godine biti služena na groblju, predvodit će biskup požeški Antun Škvorčević.

U subotu u večernjim satima niz Dunav će biti pušteno nekoliko stotina upaljenih lampiona – “Svjetlosna rijeka sjećanja”, u spomen na ubijene u nestale branitelje Vukovara.

U nedjelju, 19. studenoga obilježavanje stradanja žrtava iz “Borovo Commerca”

Stradanje žrtava iz “Borovo Commerca” obilježit će se 19. studenoga polaganjem vijenaca podno Spomen-ploče na ruševinama tog poduzeća, a zatim će se sudionici u Koloni sjećanja krenuti prema crkvi Gospe Fatimske u kojoj će biti služena misa zadušnica. Nakon mise predviđen je odlazak u Borovo, a potom i na farmu “Lovas”, gdje će biti odana počast hrvatskim braniteljima stradalima na tim mjestima.

Obilježavanje “Dana sjećanja na žrtvu Vukovara 1991.” završava u ponedjeljak, 20. studenoga, okupljanjem na prostoru negdašnjega koncentracijskog logora u “Veleprometu” te na mjestu masovne grobnice na Ovčari, gdje je 20. studenoga 1991. ubijeno 200 ranjenika, hrvatskih  branitelja i civila, koje su pripadnici srpskih paravojnih postrojba i Jugoslavenske vojske odveli iz vukovarske bolnice.

U ponedjeljak, 20. studenoga,  komemorativni program “Ovčara – vječna rana”

U organizaciji Udruge djece poginulih i nestalih hrvatskih branitelja Domovinskog rata bit će održan prigodan komemorativni program “Ovčara – vječna rana”. U Župnoj crkvi Kraljice mučenika za žrtve iz masovne grobnice na Ovčari bit će služena misa zadušnica.

Obilježavanja Dana sjećanja na žrtvu Vukovara 1991. završit će navečer Novinarsko-književničkim susretom “Grad – to ste vi” u spomen na urednika i novinara Hrvatskog radija Vukovar, Sinišu Glavaševića, ubijenog na Ovčari.

25. kolovoza 1991. bivša JNA i srpske paravojne postrojbe krenule u opći tenkovsko-pješački napad na Vukovar

Bitka za Vukovar u kojoj su, prema podacima vukovarske bolnice, ubijena ili poginula 1624 hrvatska branitelja i civila, od kojih 905 do sloma grada, a ranjeno je 1219 branitelja i civila, počela je 25. kolovoza 1991. kada su bivša Jugoslavenska vojska i srpske paravojne postrojbe krenule u opći tenkovsko-pješački napad na Vukovar.

Opkoljeni Vukovar branilo je oko 1800 pripadnika Zbora narodne garde (ZNG) i policije te dragovoljaca HOS-a ustrojenih u 204. brigadu hrvatske vojske. Nakon tromjesečne vojne opsade obrana grada slomljena je 18. studenoga 1991. godine.

U srpske koncentracijske logore odvedeno je oko 7.000 zarobljenih hrvatskih branitelja i civila, a iz grada je prognano oko 22.000 Hrvata i ostalih nesrba.

facebook komentari

Sponzori
Komentiraj

Pregled

Sestre Ramljak: Treba nam vaša molitva da bude Bogu na slavu!

Objavljeno

na

Objavio

Međugorske glazbenice Anna Marija i Darija Ramljak, večeras nastupaju u finalnoj emisiji showa Supertalent, u programu NOVE TV.

Darija i Anamarija Ramljak sestre su koje su nas svojim iznimnim i nestvarnim vokalnim sposobnostima sve impresionirale. One dolaze iz Međugorje, a kažu kako je duhovna glazba ono što ih čini osobitima i da ih najbolje predstavlja. Uoči večerašnjeg nastupa na svom facebook profilu napisale su:

Dragi naši, evo nas u pripremama za večerašnji nastup. Treba nam vaša molitva da bude Bogu na slavu! 😊
Glasajte (sa hrv.brojeva) uz sadržaj TALENT09 na broj 666888 i budite uz nas!
Hvala što postojite! 💓

Sestre Ramljak ponovno oduševile nastupom u Supertalentu (VIDEO)

facebook komentari

Nastavi čitati

Pregled

Don Damir Stojić: “Rod” je umjetni konstrukt jedne nove ideologije koja nema nikakva utemeljenja u znanosti

Objavljeno

na

Objavio

Studentski kapelan, don Damir Stojić, gostovao je u emisiji laudato televizije, “Život i zdravlje” na temu Istanbulske konvencije. Istaknuo je krucijalni problem lingvističkog inžinjeringa kojim se želi umjetni termin “roda” uvesti u znanost, zakone i sve ostale pore društva: “To su izmišljeni izrazi koji nemaju nikakva značenja, to su konstrukti kako bi odražavali jednu novu ideologiju koja nema nimalo utemeljenja u istini, u znanosti.”

“Mi smo davno izgubili rat vokabulara! To se vidi kad je u pitanju homoseksualnost, gdje je “seks” tabula rasa, ništa, beznačajno.” Tako ispada da bilo tko može dodati bilo koji prefiks ispred riječi seks. “Zato imamo sad”, nastavlja don Damir, “homoseksualaca, heteroseksualaca, biskesualaca, pa aseksualaca, transseksualaca. Nažalost, prihvaćajući taj žargon i vokabular mi smo pali”, rekao je don Damir, prenosi narod.hr

Nadalje, upozorava da smo svi uronjeni u taj vokabular i da ga svi rabimo, što na nas stavlja dio krivnje za današnju situaciju te savjetuje da moramo biti jako oprezni s riječima koje koristimo.

“Dvadeset i četiri puta se pojavljuje riječ “rod” u jednom međunarodnom dokumentu. Jedan međunarodni dokument koristi jednu tako fluidnu i beznačajnu riječ!”, naglasio je.

Obrazlažući u čemu je problem Istanbulske konvencije i s njom usko povezane rodne teorije, don Damir je istaknuo da one nisu znanstveno potkrepljene: “Znanost bi trebala uzeti činjenice, prosuđivati ih i dokazivati, dok oni “rađaju” nove teorije koje apsolutno ne drže vodu”.

“Sjećam se da je 2007./2008., dr. Gordan Bosanac, veliki pobornik ovih stvari, sam rekao da muškarac, ako osjeća da je žensko, da može koristiti ženski wc. To tako zvuči ludo!”, rekao jedon Damir. “Ključ je u osjećaju.”, nastavio je, “Moj nećak kad je bio mali, mislio je da je Spiderman i skakao je od kauča do kauča. Ja sam ga morao zaustaviti i reći mu: prijatelju, nisi Spiderman. Odjedanput misli i osjećaji ulaze na područje znanosti, a koliko znam osjećaji ne bi smjeli biti jedan kriterij znanosti”.

Don Damir je tu ideologiju rodne teorije povezao s prvom pobunom Sotone protiv Boga i čovjeka u Knjizi postanka, gdje vidimo da vrhunac stvaranja jest muško i žensko: “To je zadano u Svetom pismu – da Bog stvori muško i žensko na svoju sliku i priliku. Sotona mrzi Boga i Bogu ne može ništa, međutim može unijeti perverzije u stvorenju. Zato ta prva pobuna ide za tim da razara tu komplementarnost [muškarca i žene] koja je bogomdana”.

“Rodna teorija, kao naziv, je novijeg datuma,” ističe, “ali mislim da to stoji na prvim stranicama Svetog pisma, ta pobuna protiv Adama i Eve. To je dosta znakovito da netko ide za tim da razara i potkopava ovu bogomdanu komplementarnost muškog i ženskog. Dakle, zaista se moramo boriti protiv toga, i mislim da je to opasnije nego što ljudi misle.”

U nastavku razgovora naveo je par primjera iz drugih zemalja gdje se rodna teorija provodi u praksi. U Kanadi muškarci koji se proglašavaju ženama natječu se u ženskim sportovima, idu u ženski wc, itd. Naime, “Kanada ima takozvani “afirmed action”, što znači da bi oni pomogli ugroženim skupinama dozvoljavaju kvotu za zapošljavanje manjinskih grupa i također za žene. Sad imate jedan apsurd da se muškarci javljaju za te poslove i govore da su žene.”

Osim pojave “transrodnih” osoba, tu su, i “trans-age”, “transdobne” osobe. “To znači”, navodi don Damir, “da jedan čovjek od 55 godina misli da ima 6 godina. Dovoljno je guglati i vidjeti; ovo nisu teorije koje se mogu dogoditi, ovo se događa, zato što su implementirali ono što Istanbulska konvencija želi da mi ratificiramo”.

“I sada, po kojim principima”, pita se don Damir, “ako prihvatimo sve ovo što nam Istanbulska konvencija kaže, možemo reći tom čovjeku da je lud? Dapače, on će mene optužiti da ja širim mržnju, ili neznam što već.”

“Imamo trans-vrste,” nastavlja, “trans-species”: u Finskoj je poznata situacija, gdje djevojka misli da je mačka. I ona zaista misli da je mačka. Po kojim principima ću ja toj djevojci reći da je luda, odnosno da nije mačka? I sada opet će meni netko reći da ja izvlačim ekstremne slučajeve, ali u biti to nije ekstremno, to je baš u sklopu ove teorije koju oni šire. Ušli smo u jednu fazu postmodernog razdoblja gdje istina više ne vrijedi”.

“Kanada je ušla u jednu novu fazu.”, ističe don Damir, “Naime, kanadska vlada donijela je da je ilegalno odnosno protuzakonito oslovljavati se prema nekome protiv njihove volje. Drugim riječima, ako muškarac kaže da je žena, ja moram koristiti zamjenice koje on, odnosno ona želi. I sad fabriciraju novi jezik. Klasično u engleskom imamo his, her, he, she; hrvatski -on, ona, moj, tvoj, tvoja, itd. Nove riječi se rađaju kako bi ova ideologija imala svoj vokabular.”

“Dr. Jordan Peterson, koji je profesor psihologije na Sveučilištu u Torontu, je jednostavno rekao: “Ne može nitko mene prisiliti da govorim na način na koji ja ne želim.” Dakle jedna je razina kada država meni kaže da ne smijem nešto reći – to je cenzura, i to je isto kršenje slobode govora.

Druga je pak razina, Kanada je ušla u tu razinu, koja govori: ti moraš tako govoriti! Dakle, Kanada je svesrdno prihvatila rodnu teoriju. Gledatelji u Hrvatskoj moraju znati da je u Kanadi sada protuzakonito ako ne koristiš riječi koje osoba želi da koristiš prema njoj. Jordan Peterson se digao protiv toga i doživljava užasne progone. Ja tvrdim da ako naša Vlada i Sabor ratificiraju ovaj dokumenat da ćemo doći do te razine. Znači, jedna nova diktatura i novi totalitarizam – oni prisiljavaju ljude na njihovu ideologiju”.

Don Damir je upozorio da postoji opasnost da se vratimo u doba komunizma, kada su za vrijeme Jugoslavije djeca učili svoju pseudo-povijest: “U školi učiš jedno, doma učiš drugo, pa su doma djeca morala učiti svoju pravu povijest od svojih djedova i očeva”.

Na pitanje kakve će rodna ideologija imati reperkusije na brak i obitelj don Damir je istaknuo da je sve to povezano, ipak zadnjih par godina svjedočimo napadima koji se vrše na brak, a sad i na definiciju obitelji: “Dakle imamo obiteljski zakon koji ne želi definirati što je obitelj. Mi se ne trebamo bojati reći da je obitelj zajednica muža i žene s djecom. Brak je jedno, obitelj je drugo. Svi to prirodno znamo a sad se odjednom bojimo to reći”, izjavio je don Damir.

Osvrćući se na stav Crkve prema rodnoj teoriji, rekao je: “Dovoljno je uzeti riječi pape Franje. Neznam da ijedan drugi papa, u zadnjih 30 godina govori tako oštro protiv rodne teorije. Sam Papa je skovao nove izraze koji se meni osobno jako sviđaju, najbolji je: ideološka kolonijalizacija. Usporedio je rodnu teoriju sa nacizmom. Papa Franjo je vrlo oštar na ovom području”, naglasio je, “zato što on zna što je to”.

Don Damir je iznio i svoj stav o feminističkim udrugama koje zagovaraju ratifikaciju Istanbulske konvencije: “Ja se čak pomalo čudim feminističkim udrugama u Hrvatskoj koje su dosta dvolične u sebi. Ne mogu nikako ući u njihov način razmišljnja: s jedne strane stalno naglašavaju biološku razliku (ženska ljudska prava), a s druge strane ovdje zagovaraju jednu teoriju koja potkopava ženstvenost”.

Na kraju razgovora don Damir je zaključio: “Ima staro filozofsko pravilo: ono što je očito ne treba dokazivati. Međutim, došli smo u jedno razdoblje povijesti gdje se ono očito mora dokazivati”, prenosi narod.hr

 

Karolina Vidović Krišto za Kamenjar: Tri su ključna aspekta zašto je Istanbulska konvencija neprihvatljiva

facebook komentari

Nastavi čitati
Sponzori

Podržite nas

Podržite našu novu facebook stranicu jednom sviđalicom (like). Naša izvorna stranica je uslijed neviđene cenzure na facebooku blokirana.

Komentari