Pratite nas

Kolumne

Zoran Čapalija – Čaplja: E moj dragi Matoše

Objavljeno

na

2017 – „Pro Croatia parati“

Nakon što smo prvi puta u povijesti u vlastitoj krvi sami stvorili toliko željenu Hrvatsku, samo nekoliko godina poslije predali smo svoj suverenitet u ruke tuđincima iz Europe.

Koliko nas oni vole bilo je vidljivo za vrijeme obrambenog Domovinskog rata kad je agresor vršio genocid nad našim narodom a ta „humana“ Europa nije učinila ništa kako bi u ključnim trenutcima zaustavila podivljale sotonske horde agresora. Sjetimo se Vukovara, Škabrnje, Četekovaca, Tovarnika, Iloka, Šarengrada, Nadina i mnogih drugih mjesta u kojima su počinili nezapamćene zločine nad ženama, djecom i starcima.

Danas nam ta Europa dijeli lekcije o poštivanju zakona i međunarodnih dogovora, a sami krše odluke vlastitih tijela i komisija. Unatoč odluci Badinterove komisije o granicama nakon razdruživanja Jugoslavije te potpisima od strane Hrvatske i Slovenije o priznavanju ove odluke ta ista Europa odjednom staje na stranu Slovenije i njezinih teritorijalnih pretenzija.

Još je sramotnije to što su od strane Hrvatske uz materijalne dokaze upoznati s malverzacijama Slovenije i Arbitražnog Suda te odlukom Hrvatske o izlasku iz arbitražnog procesa no i dalje nastavljaju ovu arbitražnu pravnu farsu. Premda to ne smiju miješaju se u bilateralne odnose između Hrvatske i Slovenije.

Racan_Drnovsek

Posljedice su to djelovanja politički nepismenih kumrovečkih kadrova koji ne znaju kako može doći do promjene naših granica. Ništa pametniji sabornici ne kažnjavaju malog Ivicu zbog potpisivanja sporazuma Račan – Drnovšek kojim Ivica daruje tlo „prijateljskoj“ Sloveniji. To veliko prijateljstvo Slovenci su dokazali putem otimanja štednih uloga Hrvata u Ljubljanskoj banci, okupacijom Svete Gere i stalnim provokacijama u Savudrijskoj vali te čitavim nizom blokada na putu ulaska Hrvatske u Europsku uniju.

Sve to radili su kako bi činili pritisak na Hrvatsku pokušavajući tako ostvariti svoje pretenzije na hrvatski teritorij. Pristanak na arbitražni postupak pred Arbitražnim sudom još je veća politička nepismenost i ne znanje kako gospođe Jadranke Kosor tako nažalost i hrvatskih sabornika.

Potpisom odluke Badinterove komisije o granicama nakon razdruživanja Jugoslavije sve je jasno i nema potrebe za bilo kakvom arbitražom. Ustavom Republike Hrvatske potpuno jasno je izrečeno tko je zadužen za čuvanje hrvatskog teritorijalnog integriteta. Svaka ozbiljna država postupila bi u ovakvoj situaciji u skladu sa svojim temeljnim aktom, no hrvatska ni danas to ne čini kada se na njezin teritorij postavljaju žičane ograde.

Bay-of-Pira

Migracija i imigranata više nema, a Slovenci podižu žice i to na našem teritoriju. Ta žica nije ništa drugo no provokacija prema Hrvatskoj. Vlada je bila dužna odmah putem Ministarstva vanjskih poslova uputiti Sloveniji protestnu notu i dati joj rok za uklanjanje žice s hrvatskog teritorija. U koliko to ne učine u danom roku Ministarstvo unutarnjih poslova trebalo je jednostavno bagerima srušiti žicu i gurnuti ju na njihov teritorij. U slučaju da ne možete to riješiti ili se bojite ovlastite nas hrvatske branitelje i gospodina generala Ljubu Česića Rojsa koji će to izvršiti s posebnim zadovoljstvom.

Od smrti Antuna Gustava Matoša prođoše 103 godine, a on istinski domoljub još ne nađe pravo mjesto u našoj književnosti. Istina koju je izrekao o stanju u Hrvatskoj (pjesma „1909“ itd.) smetala je režimu no i danas ne odgovara sljedbenicima velikosrpske ideje i Jugoslavenstva. Kako u Matoševo vrijeme tako i danas tuđin uz pomoć domaćih izdajica upravlja s nama štiteći svoje interese. Da bi to mogli žele ubiti i zadnji atom hrvatskog nacionalnog identiteta i uvjeriti svijet u navodnu fašizaciju Hrvatske.

To sustavno čine preko nekoliko dobro poznatih udbaških obrazaca, a to su napad na kardinala Stepinca, lažima o Jasenovcu, preko ploče HOS-a u Jasenovcu i pozdrava HOS-a u domovinskom ratu „Za dom spremni“. Samo budala ne može shvatiti kako je to posljednja crta obrane hrvatskog nacionalnog identiteta.

Stepinac kao i katolička crkva stali su uz vlastiti narod i kao i kroz druga vremena bili garant očuvanja hrvatskog nacionalnog identiteta. Pozdrav „Za dom spremni“ bojovnici HOS-a nisu koristili za veličanje NDH režima već pri obrani Hrvatske od komunističko-fašističkog agresora. S tim pozdravom zajedno s drugim pripadnicima HV-e izvojevali su pobjedu i obranili Hrvatsku.

Svastika nije nacrtana samo na Poljudu. Prošećite Gornjim Gradom i vidjet će te ih nekoliko pomno nacrtanih na vrlo vidljivim pozicijama i to s potpuno istim ciljem. Tamo stoje već duže vrijeme, a gradske službe nikako da ih obrišu. Treba li ih prema planu onih koji su ih nacrtali vidjeti i snimiti što veći broj stranih turista. Oni bijednici koji su ih nacrtali ne znaju kako Hrvati nikada nisu crtali svastike pa to ne rade ni danas. Dakle potpuno je jasno tko i zašto ih crta.

E moj dragi Antune vidiš li kako se puno toga nije promijenilo. Jednom ti reče kako je sramota da Karađorđevići govore ljepšim i boljim hrvatskim jezikom od naših sabornika. I danas tamo ima onih koji štaču kao da smo štakavci a ne štokavci. Radi tvog velikog domoljublja ne daju ti pravo mjesto koje zaslužuješ. Nas koji svoju Domovinu volimo poput tebe i štitimo njene interese nazivaju raznim pogrdnim imenima kao na primjer nacionalistima, fašistima, klero-fašistima i tko sve zna još kako. Da si danas s nama vjerojatno bi te razapeli poput Krista.

Danas kad samo sjediš na svom omiljenom mjestu i šutiš, ja, koji sam samo blijeda sjena tvoje riječi odlučio sam stihom progovoriti svome narodu i reći mu istinu kao što si i Ti to činio. Ti samo i dalje mirno sjedi i ne boj se. Mi dragovoljci Domovinskog rata istinski smo domoljubi i nećemo im dopustiti daljnje gaženje hrvatskih nacionalnih interesa. „Pro Croatia parati“.

2017.

Oj uzore vječnih snova,
što li tebe danas snađe,
usud ili patnja nova,
spokoj Hrvat još ne nađe.

Sve Hrvata manje ima,
da te ljubi i zaštiti,
nestajemo poput dima,
hoće l’ sutra ikog biti.

Pritisnu te mrena siva,
veneš li mi ti nacijo,
pa ti sjaj sve bljeđi biva,
nestaješ li Croatio?

Kao i stoljeća prije,
tuđinu se Hrvat klanja,
sve mu tiše srce bije,
još slobodu svoju sanja.

Što još čekaš mili rode,
dok ti bratac teško pati,
probudi se zdušno klikni:
“PRO CROATIA PARATI.”

Zoran Čapalija – Čaplja

Što vi mislite o ovoj temi?

Sponzori
Komentiraj

Kolumne

Višnja Starešina – Kad fratri slave sultanovu milost

Objavljeno

na

Objavio

Malo što još može razbuditi i naljutiti rastočeni hrvatski politički narod u BiH. Uspjelo je to fratrima fojničkog franjevačkog samostana koji odlučiše ovih dana dati svoj doprinos podčinjavanju vrhovnoj islamskoj vlasti i obilježiti s malim zakašnjenjem 555. obljetnicu fojničke ahdname. Ahdnama je dokument sultanove milosti.

Prema legendi, turski sultan Mehmed II. Osvajač je u jeku svojeg osvajačkog pohoda u Bosni 1463. dao ahdnamu bosanskom franjevcu fra Anđelu Zvizdoviću, obećavši njome franjevcima osobnu zaštitu i sigurnost imovine, dok budu poštovali njegovu vlast. I fojnička je ahdnama, kao i mnoge slične ahdname koje su prije i poslije pojedinim grupama porobljenih naroda izdavali islamski vladari, počivala na konceptu – zimija, podanika nemuslimana koje islamski vladar tolerira dok su pokorni njegovoj vlasti. U gotovo četiri stoljeća osmanske strahovlade i terora nad kršćanima u Bosni i Hercegovini i kasnijih vlada i strahovlada, fojnička je ahdnama zaboravljena.

Podsjetili su na nju vojnici turskog bataljuna UNPROFOR-a, koji su nakon potpisivanja hrvatsko-muslimanskog primirja i Washingtonskih sporazuma 1994. godine razmješteni na području Zenice. Kopije fojničke ahdname dijelili su po okolnim hrvatskim selima. U tadašnjim okolnostima njihova je ahdnama, barem na prvi pogled, imala drukčiji smisao nego u vrijeme kada ju je sultan Mehmed II. Osvajač izdao kao čin svoje milosti prema bosanskim franjevcima, u isto vrijeme kada je dao dekapitirati posljednjeg bosanskog kralja, katolika Stjepana Tomaševića, pogubljivao i protjerivao bosansko katoličko plemstvo, a stanovništvo silom i porezima motivirao na prijelaz na islam.

Europski džihad

Izgledala je kao znak dobre volje i zaštite od stranih i domaćih islamskih boraca mudžahedina, koji su i nakon potpisanog primirja terorizirali Hrvate katolike. Kako mi je svojedobno ispričao vlč. Tomo Knežević, u to vrijeme župnik u Čajdrašu pokraj Zenice, turski su vojnici uistinu čuvali hrvatska sela od upada mudžahedina, sve dok britanski zapovjednik UNPROFOR-a nije potjerao Turke ostavivši Hrvate bez zaštite. Turska vojska bila je u to vrijeme najsekularnija institucija sekularizirane Ataturkove, odnosno Demirelove moderne Turske. Svjedoci govore kako su tadašnji turski vojnici čak imali izvjesnu nelagodu pred kršćanima zbog osvajačkog osmanskog povijesnog nasljeđa u Bosni.

Nasuprot njima, mudžahedini uvezeni pod visokim političkim pokroviteljstvom Alije Izetbegovića su upravo u središnjoj Bosni razvijali koncept novog europskog džihada, veličajući pritom osvajački pohod sultana Mehmeda II. na Europu, i obećavajući učiniti ono što njemu nije uspjelo – osvojiti Rim.

Samo tada to nitko, osim njih samih, nije primjećivao. Ili ako bi i primijetio, nije uzimao ozbiljno. U jeku muslimanko-hrvatskog rata u studenome 1993., grupa boraca muslimanske A BiH upala je u fojnički samostan, u kojem se je čuvala sultanova ahdnama (ili, kako kažu, njezin rekonstruirani prijepis), izdvojili su upravitelje samostana, gvardijana fra Nikicu Miličevića i vikara i fra Leona Migića, i ubili ih u hodniku samostana, pred drugim fratrima i sestrama. Bila je to simbolična poruka da milost sultana Mehmeda II. ne vrijedi više čak niti za franjevce. Ali nitko nije želio ili možda nije niti umio iščitati tu simboličnu poruku.

Uostalom, bio je rat. A i tko je tada uopće od Hrvata i od zapadnjaka znao što je ahdnama? Nisu to vjerojatno znali čak ni turski vojnici koji su godinu dana poslije nosili kopije ahdname po hrvatskim selima, kao poruku da ih sultanova milost i dalje štiti. Dubinsku simboliku je poznavao onaj tko im je podijelio kopije.

U međuvremenu islamski krugovi u BiH, uz stranu asistenciju, iz ahdname su razvili svoj specifični koncept ljudskih prava, koji počiva na milosti islamskoga gospodara. Upakiran je u dakako lažnu priču kako je islam preko ahdnama razvio poštovanje ljudskih prava stoljećima prije Zapada. Riječ je o potpunom izrugivanju zapadnom konceptu univerzalnih prava čovjeka. Govoriti o ahdnami kao o dokumentu zaštite ljudskih prava, znači priznavati vladavinu islama i pravo vladara da udijeli ili uskrati “ljudska prava” nemuslimanima. No iako zvuči nevjerojatno, ta se priča uspješno prodaje…

Reis ef. Kavazović “prodao” ju je čak i papi Frani za posjeta Sarajevu rekavši mu kako bosanskohercegovački muslimani žele posebno graditi odnose s katolicima “u duhu Ahdname sultana Mehmeda el Fatiha”. Papi Frani se priča svidjela pa je i sam u duhu ahdname kao koncepta ljudskih prava pohodio zimus arapske zemlje, prilagodivši tom ljudskopravaškom duhu legendu o susretu sv. Franje Asiškog i egipatskog sultana Al-Malik al-Kamila 2019. godine.

Proljetos, povodom obilježavanja 555. godišnjice fojničke ahdname, bošnjački političar i predsjedavajući Vijeća ministara Denis Zvizdić poručio je kako ona “kako tada, tako i danas, promovira univerzalne vrijednosti, na kojima počivaju sve moderne i napredne države”. Fojnički su fratri odlučili obilježiti 555. obljetnicu sultanove milosti. A ni Rim danas ne izgleda tako daleko kao 1993., kada je tadašnji vođa mudžahedina Abu Maali najavio njegovo osvajanje s oltara crkve u Gučoj Gori.

Višnja Starešina/slobodnadalmacija.hr

Što vi mislite o ovoj temi?

Nastavi čitati

Kolumne

Još jedan u nizu BH apsurda

Objavljeno

na

Objavio

Zbog svakodnevnih besmislenosti koje se javljaju, i na kojima životari Bosna i Hercegovina, ta zemlja je danas zemlja apsurda. Zemlja apsurd. Poput prepoznatljivi beha viceva koji nasmijavaju cijeli region bivše yu-zajednice, i apsurdi koji se u BiH čuju, na neki način postaju konkurencija smijehu, i pomalo se ne razlikuje što je apsurd a što je vic. I po tom pitanju Bosna i Hercegovina je sve zagonetnija, sve veći svjetski labirint iz kojeg se teško izlazi.

Jedni teško nađu izlaz, drugi pak ga i ne traže i čine sve da trajno ostanu u njemu. Količine besmisla koje se množe u toj „svjetskoj birtiji” učinile su da je Bosna i Hercegovina sama jedan svjetski besmisao, nelogičnost i apsurd, ovakva kakva je danas i kakvu je u budućnosti vidi, želi, i svim sredstvima nastoji izgraditi najbrojniji njen narod, Bošnjaci.

A upravo ta bošnjačka otimačina, okupacija i besmislena agresija na Bosnu i Hercegovinu, entitet tri suverena i konstitutivna naroda, jučer Muslimana danas Bošnjaka, jučer i danas Hrvata, te jučer i danas Srba, u najvećoj, zapravo jedinoj mjeri učinila je zemlju besmislenom. I dalje je čine apsurdnom, budući da Bošnjaci ne priznaju svoje zablude, dok svoje vojne mogućnosti preuveličavaju mjereći ih dotokom novca iz muslimanskih zemalja, izvoznica radikalnog, i za budućnost svijeta opasnog, islama.

Oslanjanjem i na staru, i nikad više ponovljivu, barem ne u Bosni i Hercegovini, vojno okupatorsku moć Turske, koja se polako sama urušava poput svih diktatorskih režima, Bošnjaci zagrizaju prevelik beha komad, kojeg niti mogu otkinuti, niti mogu sažvakati. Besmisao svih besmisla kojima je Bosna i Hercegovina ispunjena, i s kojima se i dalje puni sve do pucanja poput prenapuhanog balona, je bošnjačko, gotovo, prisilno samonametanje kako su oni domicilni, autohtoni narod u Bosni i Hercegovini. Besmisao svih besmisla koje potežu Bošnjaci.

Uistinu, apsurd kakav može samo da se pojavi, i da ne živi onoliko dugo koliko ga zagovornici besmislom brane, u apsurdnoj Bosni i Hercegovini. Takvim besmislicama, koje su u dimenzijama dječje mašte, pitanje je prave li i jučerašnji Muslimani, koji su i pokrenuli taj apsurd, i današnji Bošnjaci koji ga brane, time sami sebe nekim apsurdom.

Naime, može li se u jednom starom europskom narodu, dugog nacionalnog identiteta, koji se gradi i materijalom prostora na kojem je rastao i izrastao, dogoditi, ma bilo pod kojim uvjetima, da govori o svojoj autohtonosti na kojem živi, a u isto vrijeme pjevati identitetske pjesme genocidno konfesiocidnom okupatoru tih prostora. Nespojivo je nikakvim identitetsko teritorijalnim vezama bošnjačko pjevanje Turskoj, „Turska je naša mati tako je bilo i tako će ostati” i paralelno s tim govoriti da su oni autohtoni beha narod.

Laički zaključujući čovjeka čini autohtonim u najvećoj mjeri autohtonost majke. Ako je Bošnjacima „Turska mati tako je bilo,,,” a po glasnom, zaglušujućem, pjevanju da jest, više su oni onda, zapravo tom pjesmom se izjašnjavaju turskim autohtonim narodom, koji je tu ostao bilo kao okupator, ili bilo kao poturice koje su život spašavale prihvaćanjem islama. Ne može, pa čak ako je Bosna i Hercegovina ostavljena u amanet suvremenom turskom sultanu, Turčin u Bosni i Hercegovini nikako biti autohtoni narod.

I još kad nadalje pjevaju „tako je bilo i tako će ostati” tu je završena priča tko su, što su i s kojih prostora su autohtoni. „Tako je bilo…“ znači bilo je tako kada su došli kao Turci i okupirali zemlju, i „tako će ostati“ kada je opet okupiraju. Što im je i cilj.

Pjevati pjesme najzloglasnijem beha okupatoru svih vremena može samo onaj narod koji se osjeća, i koji jest dio te agresorske nacije, koji je autohton jedino na okupatorskom, turskom, teritoriju.

Graditi samoproglašenu novu naciju, nacionalni identitet na beha prostoru takvim okupacijskim sredstvima, identificiranjem s agresorom, nije ništa drugo već ponovna agresija na autohtoni hrvatski narod, i bošnjački zločinački pokušaj krađe hrvatske autohtonosti, kao i ubijanje Bosne i Hercegovine kakvu je hrvatski narod u polutisućljetnoj turskoj okupaciji uspio obraniti i očuvati u njenoj europskoj i kršćanskoj autohtonosti, identitetu.

Bošnjačka agresivna krađa hrvatske autohtonosti u Bosni i Hercegovini, zapravo je najgrublje, ravno onom turskom, ubijanje hrvatskog nacionalnog, i vjerničkog katoličkog, četrnaestostoljetnog identiteta izgrađenog i življenog na tom eurohrvatskom prostoru. Bošnjačko lutanje u traženju i izgradnji samoizabranog nacionalnog bošnjačkog identiteta je samo od sebe apsurd, napose zbog toga što negira, istinski autohtoni hrvatski identitet. Vezivati svoju autohtonost za teritorij za koji se bez ikakvih povijesnih, kulturni, civilizacijskih i svjetovnih poveznica vežu, te isti taj teritorij ostavljati agresoru u amanet, besmisao je besmisla, kojeg obično okupatori, veleizdajnici, agresori provode u okupiranim narodima.

Ubijanje i trganje autohtonog korijena da bi se na njegovu mjestu zasadio svoj nacionalni bošnjački identitet, muslimanska je agresija na već stari hrvatski postojeći, koji je četrnaest stoljeća vezan za taj teritorij. No jednako tako to je znak da je muslimanski izabir nacionalnog identiteta Bošnjak na neki način najveći apsurd u Daytonskoj Bosni i Hercegovini. Zato što je to i prisila, jer je proveden bez pitanja, bez nekog referenduma o nacionalnom identitetu, unutar muslimanskog naroda. Stoga se tim novim bošnjačkim identitetom agresira i na Muslimane i agresija na autohtonost već četrnaest stoljeća postojećeg hrvatskog. I to je još jedan u nizu beha apsurda, u nizu besmislica kojima napuhavaju Bosnu i Hercegovinu i čine je trajno neodrživom.

Vinko Đotlo

Što vi mislite o ovoj temi?

Nastavi čitati
Sponzori

Komentari